Chassisnummer en nog wat vragen

Reparaties, modificaties en onderhoud
Plaats reactie
Zoeloe
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: za 21 jun, 2008 16:05
Locatie: Den Haag

Chassisnummer en nog wat vragen

Bericht door Zoeloe » za 21 jun, 2008 16:12

Hoi,

Ik heb geen papieren(enkel overschrijvingsbewijs) waar het chassisnummer op staat. Ik heb overal gekeken, maar kan hem nergens vinden. Heeft iemand nog advies/tips waar ik het chassisnummer zou kunnen vinden? Zonder het nummer kan ik mijn eend niet op mijn naam zetten. Het is namelijk de oude auto van mijn moeder en die is de papieren kwijt.
Veder vroeg ik me af of iemand nog een goede garage in omgeving Rijswijk/ Den Haag weet waar ik mijn eend apk kan laten keuren. Hij start niet en er moet voor laswerk gedaan worden.
Verder heb ik koplampen nodig, achterlichtglaasjes en een nieuw dak en motorkap. Ik heb helemaal geen verstand van auto's en kan alle hulp gebruiken..

Groetjes,

Zoeloe

schroef
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 549
Lid geworden op: wo 5 apr, 2006 21:32
Locatie: vlaardingen

chassisnummer

Bericht door schroef » za 21 jun, 2008 16:39

Bij een jonge Eend staat het chassisnummer (VIN) op de rechter balk onder de motorkap, tussen de aandrijfas en het kleppendeksel. Hij kan ook rechts naast de rechter voorzitting en de dorpel staan. Bij oudere modellen op het chassis of op de carrosserierand voor de rechter voorzitting. Als ie al eens bij de RDW is geweest, aan de binnenzijde van de recter achterbalk, tussen de tank en de achterbumper of bovenop het chassis tussen de voor en achterzittingen. Kijk daar eerst maar eens en laat het bouwjaar eens weten.

Zoeloe
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: za 21 jun, 2008 16:05
Locatie: Den Haag

Mijn eend komt uit 1986

Bericht door Zoeloe » za 21 jun, 2008 16:44

Hoi,
Mijn eend komt uit 1986. Ik zal morgen even een foto maken en plaatsen!
In ieder geval superveel bedankt. Ik ga direct kijken of ik het chassisnummer kan vinden :D

Groetjes

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5075
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » za 21 jun, 2008 17:26

Heel soms staat het chassisnummer in de vloer geslagen in de buurt van rail van de rechter-voor-zitplaats. Dus niet in het chassis !! Heb ik bij zeker 3 auto's gezien.
diverse Citroens, wat anders.

Steffan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 676
Lid geworden op: wo 3 mei, 2006 20:11
Locatie: Delft

Bericht door Steffan » za 21 jun, 2008 17:49

voor eendengarages in de buurt : check op 2cv.nl even "alledag" ! daar staat een lijst met adressen van eendengarages

landloper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
Locatie: het Westen

Bericht door landloper » za 21 jun, 2008 17:58

@zoeloe: als je je mailadres invult, kan je specifiekere tips krijgen. De forumregels beperken de mogelijkheid van reclame en beoordelingen van leveranciers.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » za 21 jun, 2008 17:59

En klik eens HIERO , hierover zijn al vele waardevolle topics gevuld! (zoals DEZE)
landloper schreef:@zoeloe: als je je mailadres invult, kan je specifiekere tips krijgen. De forumregels beperken de mogelijkheid van reclame en beoordelingen van leveranciers.
WIJS! Er is idd veel kennis over en ervaring met eendengarages, middels PM kun je nog veel belangrijke extra info krijgen over waar je wel en waar je misschien beter niet naartoe kunt gaan. Maar ga ook op je eigen oordeel af. Weet je zelf weinig van auto's of specifiek van eenden, dan is het handig om een kennis of een forumlid mee te nemen die je wegwijs kan maken.
Succes!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Plaats reactie