-
Handjes
- Veelvuldig poster
- Berichten: 620
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 11:52
Bericht
door Handjes » do 8 jul, 2004 23:02
Maikel schreef:Ze is niet bij een particulier gekocht maar netjes ingeruild .. kortom valt dat wel mee .. zo doem wil ik nog niet denken ..
Dat is eigenlijk ook precies wat ik bedoel. Iemand heeft al een tijdje geen zin meer in de Eend, dus weinig of geen onderhoud. Of doet hem vlak voor de beurt weg. Inruilen is dus de pest, want echt niet dat zo'n garage er vervolgens ook maar een vinger naar uitsteekt. Behalve 2cv-garages natuurlijk... Laat staan dat de onderhoudsgeschiedenis bekend is bij zo'n garage. Daar kun je bij een particulier juist netjes naar vragen.
Ingeruilde Eenden bij garages altijd heeeeel achterdochtig benaderen.
La vie est belle.
-
Maikel
- Regelmatige poster
- Berichten: 203
- Lid geworden op: wo 7 jul, 2004 18:07
- Locatie: Ergens in Brabant
Bericht
door Maikel » vr 9 jul, 2004 18:50
Tja allereerst heb ik een nette prijs gekregen .. ik ga ECHT geen4000 euro voor een eendje neertellen particulier want ook dan is het voor een onerveren iemand zoals ik maar hopen dat je iets goeds krijgt
Kortom voor veel minder heb ik nu dit eendje gekocht, goed ze heeft wat gebreken .. daar was de prijs ook naar, en haar leeftijd .
Ze gaat morgen naar iemand met veel ervaring ( en hopelijk mag ik meekijken ) zodat ik voortaan haar in goede conditie kan houden ..
-
ruck-a-duck
- Beginner
- Berichten: 48
- Lid geworden op: vr 10 okt, 2003 21:21
- Locatie: Uithoorn
Bericht
door ruck-a-duck » za 10 jul, 2004 00:32
Veel sucses, want een eend is natuurlijk gewoon LOL
(en grote jongens mecano
)
iedereen heeft 'vroeger' een 1tje gehad,alleen zij met karakter rijden ze nog steeds....
-
Maikel
- Regelmatige poster
- Berichten: 203
- Lid geworden op: wo 7 jul, 2004 18:07
- Locatie: Ergens in Brabant
Bericht
door Maikel » za 10 jul, 2004 12:29
WHoohoo .. net terug van de Eendenwacht in Vlaardingen ..
De rit heen werd een beetje spannend in Vlaardingen begon ze te stotteren en in te houden als ik gas gaf .. dus allerlei doemscenario's vlogen door mijn hoofd.
Gelukkig had de Eendenwacht meneer metteen tijd en heeftie als eerste ( toch ) de caburateur onderhanden genomen .. zat veel vuil in .. en na een goede schoonmaak en doorblaas beurt viel zijn oog opeens op het missende onderdeel .. "stationair schroef oid .. " iig een schroef wat IN de carburateur gaat ( dus niet om het toerental mee af te stellen ) en na het schoonmaken en inelkaardraaien HOP probleem verholpen .. starte koud gewoon zonder choke .. heerlijk gevoel was dat ..
Goed ook nog even nieuw luchtfiltertje .. toen bleek ook nog de benzine slang van de benzine pomp naar de carburateur erg slecht .. dus ook die vervangen ..
Kortom dat zit nu wel snor .. ( gelukkig zag hij het want ik moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als die slang gesprongen was en alle benzine zo van de pomp OP de motor gepompt zou worden .. )
Kortom ze is weer helemaal in orde .. van het weekend gaan we lekker rijden ..
-
Hanzzl69
- Spelleider Forum Trofee
- Berichten: 1712
- Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
- Locatie: Ergens in't midden
-
Contacteer:
Bericht
door Hanzzl69 » zo 11 jul, 2004 19:00
Handjes schreef: Inruilen is dus de pest, want echt niet dat zo'n garage er vervolgens ook maar een vinger naar uitsteekt. Behalve 2cv-garages natuurlijk...
Die zullen er uit zichzelf ook niks aan doen, lijkt mij. Wie betaald de uren die er in gaan zitten? De uiteindelijke verkoopprijs wordt toch grotendeels bepaald door de staat van het chassis en de koets. Niet of er nu wel of niet een nieuwe benzienleiding in ligt. Als de nieuwe eigenaar die wil hebben dan kan dat ... tegen een bepaalde prijs uiteraard.
Hanzzl69
Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985