betimmeren laadruimte AK 400
betimmeren laadruimte AK 400
Voor mijn AK 400 1977 beige gazelle ben ik op naar voorbeelden van een betimmerde laadruimte. Zelf denk aan hoogglans gelakt mahonie multiplex. De bedoeling is om alle wanden en de vloer te gaan betimmeren. Zonder vakken, kastjes o.i.d.
Heeft iemand plaatjes, suggesties? Ik ben benieuwd.
Heeft iemand plaatjes, suggesties? Ik ben benieuwd.
Always look on the duck side of life!

AK 400

AK 400
Ik zou de bodem beleggen met dikke planken in een parketpatroon, en hoogglans donker lakken. De zijkanten met latten in dezelfde kleur met ruimte er tussen waardooe je de wand kan zien. Deze vastzetten met schroeven/moeren met grote ronde koppen op onderliggende balkjes die rechtopstaan, zodat er een ruimte tussen het metaal en de latten zit.
Ik zit net te denken of het ook niet erg handig is om de bak dan gelijk tegen geluid te isoleren. Het is natuurlijk nogal een klankkast. Moet natuurlijk wel een materiaal zijn wat ademt. Zo niet dan krijg je condens en roest en rottigheid enzo.
Hoe hebben jullie de ruimte achter en onder het plaatwerk opgevuld
Hoe hebben jullie de ruimte achter en onder het plaatwerk opgevuld

AK 400

AK 400
Beetje meer gewicht achterin is juist wel prettig, betere wegligging enzo.TB schreef:Mag ik vragen waarom je het wilt betimmeren?
Je krijgt namelijk wel een gewichtstoename hierdoor. En mocht bijvoorbeeld de vloer gaan roesten, dan zul je dit in een later stadium pas ontdekken.

AK 400

AK 400
Onze acadyane hebben we van binnen bekleed met berken triplex, dit laat zich goed buigen en door de heldere kleur is het ook lekker licht in de auto. Hierop nog 2 lagen parketlak. We hebben van te voren het dak beplakt met radiatorfolie (dat zilverkleurig bubbeltjesspul) met tweezijdig plakband. Samen met het hout zorgde dat voor een perfekte isolatie. Tijdens het rijden was het binnen zelfs 2 graden koeler dan buiten. En geen condens meer in de wagen tijdens campergebruik. Het is wel nogal wat meetwerk maar het resultaat was perfekt.
diverse Citroens, wat anders.
Berken is inderdaad goed te buigen en licht qua kleur. Dat radiatorfolie is wel een goeie tip.AZL57 schreef:Onze acadyane hebben we van binnen bekleed met berken triplex, dit laat zich goed buigen en door de heldere kleur is het ook lekker licht in de auto. Hierop nog 2 lagen parketlak. We hebben van te voren het dak beplakt met radiatorfolie (dat zilverkleurig bubbeltjesspul) met tweezijdig plakband. Samen met het hout zorgde dat voor een perfekte isolatie. Tijdens het rijden was het binnen zelfs 2 graden koeler dan buiten. En geen condens meer in de wagen tijdens campergebruik. Het is wel nogal wat meetwerk maar het resultaat was perfekt.
bedankt!

AK 400

AK 400