Laat reageren
Laat reageren
Laat reageren. als ik rijd met mijn eend en ik laat mijn gas los dan schut mijn eend even heel hard naar voren en achter, als ik vervolgens weer plankgas geef schut hij 2 keer heel hard lijkt wel of hij hem te laat oppakt,
het is sinds het verdaaien van mijn CO schroef en het monteren van een benzine filter. nu denk ik zelf dat het mijn vacuum pomp is kan dit?
het is sinds het verdaaien van mijn CO schroef en het monteren van een benzine filter. nu denk ik zelf dat het mijn vacuum pomp is kan dit?
ik denk eerder aan je ontsteking. Ken het fenomeen ( niet zo erg als jouw geval geloof ik). Vlotterhoogte (iets kleiner gebogen, ik bedoel dichter bij het deksel zodat het niveau iets hoger komt) en een beetje met de ontsteking gespeeld en toen was het weg. Acceleratiepompje zou ook kunnen. CO schroef heeft weinig invloed denk ik.
B.
B.
Re: Laat reageren
Is dat met speciale afstelapparatuur gedaan? Zo nee, even naar de fabrieksstand terug draaien dan.Ramon2cv schreef:het is sinds het verdaaien van mijn CO schroef
Controleer ook even je drie motorsteunen. Even wat opwippen met koevoet of krik. Je carburateur zou nog wat vuil kunnen zijn. Dat vacuumpotje hadden sommige van de laatste typen inderdaad.
La vie est belle.
Terugdraaien naar de stand waarin hij stond. Of speciale apparatuur gebruiken om de juiste waarden te krijgen.Ramon2cv schreef:CO schroef hoe krijg ik hem weer in fabrieks stand????
In ieder NOOIT zo maar uit jezelf aan de carburateurafstelling gaan draaien. Daarligt het zelden aan.
La vie est belle.
Tja, maar die weet ie natuurlijk niet meer. Je kunt de CO op een aantal manieren grofweg instellen. Eentje is helemaal indraaien en dan x slagen terug. Beter is het met een draaiende motor te doen:Handjes schreef: Terugdraaien naar de stand waarin hij stond.
Stel met je gasklepaanslagschroef het toerental in op 'rustig stationair' (800 tpm.) Als ie dat niet wil draai je de CO schroef een beetje uit tot het toerental stijgt en dan stel je met de aanslagschroef alsnog het toerental in op 800. Dan draai je de CO-schroef in totdat het duidelijk effect heeft op het lopen van de motor. Vanaf dat punt draai je hem ruim een halve slag terug.
Eigenlijk moet je dit afregelen met een CO meter, zoals ze dat bij de apk doen, maar dan wordt de CO schroef vaak iets te zeer ingedraaid zodat het CO gehalte in je uitlaatgassen lager is.
Leuk en aardig allemaal, maar dit hele gedoe heeft alleen effect op het stationair lopen van de motor.
B.
en het filter dan???
Ramon, heb je wel gekeken dat je benzinefilter goed zit? Dus dat de benzine loopt in de richting van het pijltje.
Het is onwaarschijnlijk dat daardoor je eend nog vooruit schiet,
dit probleem duidt meer op een te rijk mensel.
1 van de redenen waarom ik liever niet heb dat mensen aan hun co schroef gaan zitten is omdat het 1. het alleen zin heeft bij stationair toerental en 2. omdat iedereen die er aan zit te kloten dat beter niet had moeten doen.
Maar even je acties op een rijtje:
- Je installeert een benzinefilter
- Je stelt het CO af
en nu denk je dat het aan de vacuumpomp ligt.
Ok, ik weet ook niet alles van een eend, maar een vacuumpomp in de eend??? Die zit er niet echt op. Tenzij je injectie hebt.
Je hebt niet aan dit ding gezeten?: http://www.franzose.de/shop/artikel/art ... 069&lang=e
Verdorie het wordt tijd voor een carburateur uitleg in de vraagbaak. Terwijl dat net 1 van de dingen is die je juist zo veel mogelijk met rust moet laten.
Loop anders even de checklist na: http://www.2cv.nl/alledag/storingen.html#motor
Iemand die zich geroepen voelt hier een goede uitleg over carburateur afstellen te schrijven? Met het risico dat straks half eendrijdend nederland er mee gaat experimenteren?
Wacht altijd als laatste met de carburateur en loop eerst alle randvoorwaarden af.
Daniel
Het is onwaarschijnlijk dat daardoor je eend nog vooruit schiet,
dit probleem duidt meer op een te rijk mensel.
1 van de redenen waarom ik liever niet heb dat mensen aan hun co schroef gaan zitten is omdat het 1. het alleen zin heeft bij stationair toerental en 2. omdat iedereen die er aan zit te kloten dat beter niet had moeten doen.
Maar even je acties op een rijtje:
- Je installeert een benzinefilter
- Je stelt het CO af
en nu denk je dat het aan de vacuumpomp ligt.
Ok, ik weet ook niet alles van een eend, maar een vacuumpomp in de eend??? Die zit er niet echt op. Tenzij je injectie hebt.
Je hebt niet aan dit ding gezeten?: http://www.franzose.de/shop/artikel/art ... 069&lang=e
Verdorie het wordt tijd voor een carburateur uitleg in de vraagbaak. Terwijl dat net 1 van de dingen is die je juist zo veel mogelijk met rust moet laten.
Loop anders even de checklist na: http://www.2cv.nl/alledag/storingen.html#motor
Iemand die zich geroepen voelt hier een goede uitleg over carburateur afstellen te schrijven? Met het risico dat straks half eendrijdend nederland er mee gaat experimenteren?
Wacht altijd als laatste met de carburateur en loop eerst alle randvoorwaarden af.
Daniel
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen
Al je antwoorden op je vragen
maar je vlotterhoogte controleren mag natuurlijk altijd. Als die goed is hoef je er in principe nooit meer naar te kijken.
CO afstellen hoort zoals gezegd eigenlijk alleen te gebeuren met een CO meter, maar het gebeurt maar al te vaak dat juist de apk meester met z'n meter merkt dat juist de meer 'ervaren' motortjes wat veel van het goedje uitstoten. Dan wordt ie een beetje afgeknepen. Helaas loopt de eend dan vaker vrij beroerd (stationair!) na terugkomst. Ik zal de laatste zijn die zal zeggen dat je daar maar tevreden mee moet zijn en het zo moet laten...
Naast bovengenoemde zaken kun je natuurlijk sproeiers gaan aanpassen, maar als er niets is veranderd aan je motor zal dat alleen leiden tot verhoogd verbruik en meer CO. Bij citroen hebben ze immers niet voor niets de huidige sproeiers gekozen! Bij wijzigingen aan je cilinders, luchtfilter of uitlaat zou je echter met colortune-bougies, lambda-sondes, C02 meters en/of O-meters (gecombineerd in viergasmeters) kunnen experimenteren met sproeiers en mengbuisjes. Dan is het wel handig als je weet wat je doet, en dat weten maar weinigen. Ik ook niet.
B.
CO afstellen hoort zoals gezegd eigenlijk alleen te gebeuren met een CO meter, maar het gebeurt maar al te vaak dat juist de apk meester met z'n meter merkt dat juist de meer 'ervaren' motortjes wat veel van het goedje uitstoten. Dan wordt ie een beetje afgeknepen. Helaas loopt de eend dan vaker vrij beroerd (stationair!) na terugkomst. Ik zal de laatste zijn die zal zeggen dat je daar maar tevreden mee moet zijn en het zo moet laten...
Naast bovengenoemde zaken kun je natuurlijk sproeiers gaan aanpassen, maar als er niets is veranderd aan je motor zal dat alleen leiden tot verhoogd verbruik en meer CO. Bij citroen hebben ze immers niet voor niets de huidige sproeiers gekozen! Bij wijzigingen aan je cilinders, luchtfilter of uitlaat zou je echter met colortune-bougies, lambda-sondes, C02 meters en/of O-meters (gecombineerd in viergasmeters) kunnen experimenteren met sproeiers en mengbuisjes. Dan is het wel handig als je weet wat je doet, en dat weten maar weinigen. Ik ook niet.
B.