lelijke eendje en ami 6je

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » zo 25 mei, 2008 18:53

ah, nouja, als hij een gegalvaniseerd chassis heeft met een door de RDW ingeslagen nummer (wat ik vermoed voor een kitcar, mbt de benaming op het kenteken) denk ik inderdaad dat het wel goed zit.

maar wat ik ook wilde zeggen was, kijk uit voordat je heel veel geld gaat uitgeven, en je in een politiecontrole terecht zou komen en blijkt dat er niets van klopt. Dat zou toch erg jammer zijn.
Verbruik: Afbeelding

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Re: heeey

Bericht door Yannick » zo 25 mei, 2008 19:25

eendeke schreef:Wat is er eigenlijk niet meer 1975 dan?
Alles:

Afbeelding

Afbeelding

Toch heerlijk, zo'n midden jaren '70 2cv 8)
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

bla bla

Bericht door Eendeke » zo 25 mei, 2008 19:29

En dan zit er ook nog zo'n helemaal NIET origineel rekje op :wink:
En charleston bekleding voor haha en achter wéér iets anders...

Maar wel leuk om die details weer terug te brengen toch? Veel moet toch wel vervangen worden, dus kan ik daar rekening mee houden!

marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door marcopr » zo 25 mei, 2008 20:07

Succes een mooi plan. En echte 75ér looks zie je niet vaak. :shock:

Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

heey

Bericht door Eendeke » za 31 mei, 2008 16:37

Ik heb gisteren bij toeval een set stoelen en een bank gekocht (ging twee koetsen bekijken). Nu zat de originele?? achterbank er nog wel in,
maar heeel lelijk en met schimmel en het weer erin en voor twee charlestonstoelen :shock: Zag er dus niet uit!

Bij thuiskomst bleek dat de set die ik gekocht had dus de originele set was als die van de achterbank!
Na een grondige stof en poets beurt zijn ze weer prachtig, en net erin gezet. Echt heel mooi gezicht zo hetzelfde.
Ze zijn grijs met een paar bruine horizontale banen. En een hoedeplank zelfs. Echt nog nooit gezien, maar wel leuk!

De charleston stoelen staan nu te koop. Zijn denk ik een jaar gelden bekleed, dus wel echt heel mooi!

Nu nog een andere koets of die van mij laten maken, een grondige beurt voor de motor, andere banden,
wat lak bijwerken en dan kan ze er weer tegenaan hoop ik :D !

Als er eens iemand is die mijn motor onder handen kan nemen hoor ik het graag! Na anderhalf jaar bijna stilstand is dat wel nodig!!

Groetjes Bob

Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

koets

Bericht door Eendeke » do 12 jun, 2008 09:05

Hallo Allemaal,

Gisteren heb ik in België een een erbij gekocht voor onderdelen. Deze was voor mij nog in een goede staat zoals ik alles heb gezien, en vooral de koets, waar het mij om gaat is goed en vooral bijna overal hard!
Hij heeft 15 jaar stil gestaan en droog, dus dat heeft wel geholpen. Aan de koest is nog niets gelast :D

Wel zijn er een paar kritieke punten hoor!
-De linkerdorpel onder de voordeur is gedeukt. Zeg maar de onderkant is een beetje omgevouwen. Alles gaat nog goed dicht, en geen scherpe punten, dus dat wilde ik zo laten.
-Een streepje zolang als dit-------------------------- in de bodemplaat links voor en een halve cm breed. Moet dus even worden gelast.
-Het raamkader van het voorraam heeft al twee kleine plekjes. Deze moeten dus ook gerepareerd worden. Moet het hele raam eruit halen denk ik, het is nu nog tw repareren.
-???

Voor de rest veel schuren en verven. De kofferbak etc is allemaal heeeel hard, en sommige plekjes moet ik even behandelen met anti roest van Fertan ofzo. De kofferbak heeft veel oppervallkige roest, niet erg, dus dat is makkelijk te maken.

De rest van de eend (grijs, nu ga ik dus een grijs-rode eend maken haha), is in redelijke staat(behalve chassis) en heb er heeeel veel velgen bij!

Hij staat nog in België, en ga haar hopelijk zondag halen!
DOEI en maak dan wel wat foto's!
Bob

Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

eend

Bericht door Eendeke » vr 13 jun, 2008 10:32

Nou, hij wordt toch niet zo heel 75 hoor, meer richting 84 denk ik....
Heb nu dus ook een grijze erbij gekocht om er één van te maken. Deze ga ik zondag ophalen in België met mijn buurman en een geleende aanhangwagen :D

Maar nu mijn vraag: Het is toch wel twee uur rijden, en hoe zet ik nu de eend goed vast met sjorbanden???? Zodat ik niets verbuig bji de wielen, zodat ik straks een kromme eend heb!

Over de wielen, de draagarmen ofzo??? HOE en wat zijn tips :!: :?:

Ik hoor ze graag!

Groetjes Bob

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » vr 13 jun, 2008 12:07

Michiel van G. schreef:wat niet '75 is:

ruitenwisserarmen, want zwart en in 1975 nog chroom.
tip: met staalwol het zwart eraf poetsen. dan komt er werkelijk prachtig rvs onder te voorschijn (bij mijn dyane armpjes iig)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Tom de Wolff
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Re: eend

Bericht door Tom de Wolff » vr 13 jun, 2008 15:09

eendeke schreef:Nou, hij wordt toch niet zo heel 75 hoor, meer richting 84 denk ik....
Heb nu dus ook een grijze erbij gekocht om er één van te maken. Deze ga ik zondag ophalen in België met mijn buurman en een geleende aanhangwagen :D

Maar nu mijn vraag: Het is toch wel twee uur rijden, en hoe zet ik nu de eend goed vast met sjorbanden???? Zodat ik niets verbuig bji de wielen, zodat ik straks een kromme eend heb!

Over de wielen, de draagarmen ofzo??? HOE en wat zijn tips :!: :?:

Ik hoor ze graag!

Groetjes Bob
Gewoon vastzetten aan de draagarmen kan geen kwaad.

Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

okee

Bericht door Eendeke » vr 13 jun, 2008 16:23

okee!
Dank je wel voor de tip! Dan krijg ik hem wel goed vast denk ik hoor!

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » vr 13 jun, 2008 21:58

kijk wel even uit met de remleidingen achter dat die niet geknikt worden
diverse Citroens, wat anders.

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » za 14 jun, 2008 22:35

Je kan hem ook gewoon aan de sleepogen (diagonaal) vastzetten met een goede spanband. Dan trek je hem een stuk in de veren, staat ie muurvast.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

hij

Bericht door Eendeke » zo 15 jun, 2008 18:23

de eend is veilig aangekomen, en jammergenoeg geen foto's gemaakt!
Wel even vlug schoongemaakt, en het is allemaal mooi hard, precies wat ik wilde!

Heb nu even geen tijd meer, ben mijn oma aan het verzorgen, is gevallen op haar neus :(

DOEI en tot gauw!

Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

eend

Bericht door Eendeke » vr 27 jun, 2008 12:31

Zo, ga er nu aan beginnen denk ik! :D Heb mijn examens achter de rug, dus nu weer tijd!
Ga denk ik eerst de donor eend een beetje strippen, dus deuren eruit, en alles wat eraf kan araf! Later de rode eend!

Wens me succes :wink:
Bob

Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

eend

Bericht door Eendeke » za 28 jun, 2008 19:08

Zo zo, In twee dagen twee eenden uit elkaar gesleutelt, en dat vind ik voor mij best wat! Ben geen hele dagen bezig geweest hoor :wink:
Maar..... Bij de grijze krijg ik de achterspatborden echt niet los! :x
Heel veel ingesproten met wd 40 etc etc, maar echt muurvast! Moet ik nu maar de slijptol gaan gebruiken of zo een dremel (die ik niet heb hoor!)

Voor de rest krijg ik denk ik bij beide 6 boutjes waaraan de koets op het chassie zit niet los. Deze ook gewoon afslijpen dan???

En nog een vraag: De grijze koets die er dus op het chassie van de rode komt is nog wel goed, maar moet wel heel veel geschuurd worden en geverfd/gespoten. Mijn moeder had het over ijzermenie om als grondlaag te gebruiken?! Wat is slim en is dit in NL nog te koop?? wat moet er anders op als grondlaag???

En kleine aangetaste plekjes waar bv de lak af is wil ik bewerken met FERTAN anti roest! Is dat goed, om daar later weer verf etc over te doen??

Heel wat vragen :D , maar tot nu toe vind ik het goed gaan!

Bob

Plaats reactie