afslaan bij warme motor en niet meer willen starten
afslaan bij warme motor en niet meer willen starten
Hallo,
De garagist ging gisteren met de eend naar de keuring
voor de keuring viel 'ie stil en wilde 'ie niet meer starten...
Toen 'ie terug naar de garage getakeld was, startte ie direct terug...
Wat kan dit zijn?????
De garagist ging gisteren met de eend naar de keuring
voor de keuring viel 'ie stil en wilde 'ie niet meer starten...
Toen 'ie terug naar de garage getakeld was, startte ie direct terug...
Wat kan dit zijn?????
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Re: afslaan bij warme motor en niet meer willen starten
Een zeer eenkennige eend, had je zelf maar moeten rijden.hanzz schreef:Hallo,
De garagist ging gisteren met de eend naar de keuring
voor de keuring viel 'ie stil en wilde 'ie niet meer starten...
Toen 'ie terug naar de garage getakeld was, startte ie direct terug...
Wat kan dit zijn?????
Zou het een te warme bobine geweest kunnen zijn? Of onkunde van de garagist om een eend te starten?
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop
hoi
Ik zou maar al te graag zelf willen gaan, maar dat mag nou eenmaal niet volgens ons idiote belgische keuringssysteem...
Ik dacht ook aan te warme bobine, heb er mijn reservebobine nu in gezet.
De eerste bobine werd na 5 min stationair draaien al vrij warm...
En kan het dan ook nog te maken hebben met het warme weer van gisteren (30° in de schaduw)...?
Het probleem is dat ik nu 200€ sleepkosten moet betalen en als 'ie morgen weer stilvalt wordt dat dus 400€
Wat kan het buiten de bobine nog zijn en hoe komt het dat dat ding zo warm wordt?
Ik zou maar al te graag zelf willen gaan, maar dat mag nou eenmaal niet volgens ons idiote belgische keuringssysteem...
Ik dacht ook aan te warme bobine, heb er mijn reservebobine nu in gezet.
De eerste bobine werd na 5 min stationair draaien al vrij warm...
En kan het dan ook nog te maken hebben met het warme weer van gisteren (30° in de schaduw)...?
Het probleem is dat ik nu 200€ sleepkosten moet betalen en als 'ie morgen weer stilvalt wordt dat dus 400€
Wat kan het buiten de bobine nog zijn en hoe komt het dat dat ding zo warm wordt?
als de wagen niet meer ingeschreven is en/of verzeker kan je niet zelf gaan anders wel
een garagist mag zijn Z-plaat nietmeer uitlenen, als hij gesnapt wordt krijgt hij een boete en mag hij zijn plaat inleveren en een nieuwe vragen hij moet ook kunnen bewijzen dat de wagen bij hem geweest is voor onderhoud... (je kan ook een vriendelijke garagist zoeken die ze wel uitleent en zelf gaan zoals ik deed :p en hopen dat ze niet controleren!)
regel is er gekomen door veelvuldig misbruik van de z-platen
als mijn motor warm staat slaat ze wel aan maar moeilijker, net hetzelfde bij koud weer en ik heb een 123. nieuwe bougiekabels en bobijn
als je nieuwe punten monteerd 0.5mm extra speling geven om slijtage op te vangen of na x aantal km opnieuw afstellen
een garagist mag zijn Z-plaat nietmeer uitlenen, als hij gesnapt wordt krijgt hij een boete en mag hij zijn plaat inleveren en een nieuwe vragen hij moet ook kunnen bewijzen dat de wagen bij hem geweest is voor onderhoud... (je kan ook een vriendelijke garagist zoeken die ze wel uitleent en zelf gaan zoals ik deed :p en hopen dat ze niet controleren!)
regel is er gekomen door veelvuldig misbruik van de z-platen
als mijn motor warm staat slaat ze wel aan maar moeilijker, net hetzelfde bij koud weer en ik heb een 123. nieuwe bougiekabels en bobijn
als je nieuwe punten monteerd 0.5mm extra speling geven om slijtage op te vangen of na x aantal km opnieuw afstellen
ik heb iets wat hier (een beetje) op lijkt...
's morgens start mijn auto altijd super goed (vaak in 1x)
Maar als ik nou een tijdje heb gereden, en ik doe moter uit, doe een boodschap oid en wil weer starten, moet de startmoter veel meer moeite doen om hem aan te krijgen. (5 sec.)
is dat normaal? is het erg? duid het op iets dat kapot aan het gaan is?
bedankt!
's morgens start mijn auto altijd super goed (vaak in 1x)
Maar als ik nou een tijdje heb gereden, en ik doe moter uit, doe een boodschap oid en wil weer starten, moet de startmoter veel meer moeite doen om hem aan te krijgen. (5 sec.)
is dat normaal? is het erg? duid het op iets dat kapot aan het gaan is?
bedankt!