olielekkage

Plaats reactie
Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

olielekkage

Bericht door Flying Duckman » zo 25 nov, 2007 15:33

Vandaag de motor van de eend eruit gehaald. Deze lekte heel veel olie, nu vermoedde ik dat het via de krukaskeering achter kwam, maar deze zag er droog uit.
Alleen bij de linkercylinder kon ik duidelijk sporen zien van olie wat eruit is gelopen, dit moet dus de lekkage zijn, wat ik vreemd vind, want hier heb ik onlangs de brilrubbers vervangen en daarna was alle lekkage over, nu is het 4x zo erg weer terug. De lekkage is wel erger geworden nadat ik diesel in de tank heb gehad!

Dus nu zit ik te denken wat ik moet doen, motor compleet open halen, helemaal schoon maken, alle rubbers en pakkingen vervangen. Of een ander blokje erin gooien en voor de 16e volgende maand naar de apk brengen.

Ik heb besloten hem te gaan schorsen, ook de koppeling geeft steeds problemen, de versnellingsbak kraakt in de 2e en het stuurhuis heeft speling, dus ik ga mijn tijd nemen en dit eens allemaal op proberen te lossen.

En dan maar hopen dat mijn brakke Volvo blijft rijden :roll:
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 25 nov, 2007 15:45

hee gewoon even op mp een ruil blok en bak zoeken rijden..... en dan rustig je originele blokje aanpakken!!

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 25 nov, 2007 15:46

Met linkerzijde bedoel je de bestuurderskant neem ik aan.

Kijk een naar de oliedruksensor. Die zit ook aan deze kant in het blok gedraait en wil nog wel eens scheuren of lekken.
Eric kan je daar meer over vertellen. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » zo 25 nov, 2007 16:22

Het scheelt dat ik net de Twente Raid een aantal keer heb gereden, dus ik kan heel mooi zien waar de olie vandaan komt, het komt echt bij de brilrubbers vandaan.

Ruilbak en motor heb ik aan zitten denken, even verwisselen en weer gaan, maar ik ga deze winter toch niet met de eend rijden en heb mijzelf 2 jaar geleden tot doel gesteld hem elk jaar beter te maken, dus vandaar dat ik nu gewoon mijn tijd pak en het rustig aan doe.

ruilbak gaat er wel in komen overgens!

misschien dat ik ook mijn reservewielbak meteen laat vervangen, die is best rot en kosten vallen wel mee.
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Bjorn » di 27 nov, 2007 12:39

Denk ook ens aan het vervangen van je vulpijp. Dit kan een hoop lekkage voorkomen. Ik heb de mijne laatst vervangen toen ie olie begon t lekken, terwijl ie daarvoor lekvrij was. Nadat ik de vulpijp vernieuw had, was de lekkage over!
AZ A2 '70
AK400 '76

flower
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door flower » do 3 jul, 2008 11:25

lekt de vulpijp dan bij de aansluiting? of is het de terugslagklep die niet goed werkt, zodat ergens anders olielekkage optreedt?

Plaats reactie