hallo allemaal,
ik zal mezelf even voorstellen.
ik ben Jonas uit kasterlee,28 jaar oud en ben bezig om een mehari gedeeltelijk te restaureren.
zo staat de wagen er nu bij
nu probeer ik de voorruit te verwijderen maar dit lukt me niet.
de 2 moeren op de stangen zijn los,maar de raamkader beweegt geen mm.
iemand tips?
project mehari
-
- Beginner
- Berichten: 2
- Lid geworden op: wo 2 jul, 2008 21:14
- Locatie: Kasterlee
Hoi Jonas
Ik heb er nu zo'n drie stuks uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet ,maar nog nooit dit probleem gehad.
Wel veel over gehoord.
Het frame is van aluminium en het subframe van staal ( in elkaar geschoven vierkant profiel),. vreet op elkaar in .
schuif in ieder geval eerst het raamframe van het onderframe af .
Doordrenk een paar nachten de boel in de wd 40 en tik dan van onder uit het frame omhoog. Als dat niet lukt zul je naar mijn inzien het dashboard moeten opofferen en de subframe buis in de lengte moeten inslijpen zodat het alu ruimte krijgt.
Ik heb er nu zo'n drie stuks uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet ,maar nog nooit dit probleem gehad.
Wel veel over gehoord.
Het frame is van aluminium en het subframe van staal ( in elkaar geschoven vierkant profiel),. vreet op elkaar in .
schuif in ieder geval eerst het raamframe van het onderframe af .
Doordrenk een paar nachten de boel in de wd 40 en tik dan van onder uit het frame omhoog. Als dat niet lukt zul je naar mijn inzien het dashboard moeten opofferen en de subframe buis in de lengte moeten inslijpen zodat het alu ruimte krijgt.
als je je sokken maar aanhoudt !
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
P. Senior heeft meen ik voorzichtig de zijkant van het abs dashboard afgesneden, zodat dat later weer gelijmd kon worden met "vloeibare Mehari". Op deze manier kun je bij de kokers van het frame en kun je deze voorzichtig openslijpen en het frame verwijderen. Later nieuwe kokers monteren en in het vervolg veel kopervet spuiten voor het plaatsen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Beginner
- Berichten: 2
- Lid geworden op: wo 2 jul, 2008 21:14
- Locatie: Kasterlee
na een weekje wd40 te spuiten is het me toch gelukt om de voorraam te verwijderen.
resultaat: 2 afgebroken draadeinden en 2 opengekapte kokers.
maar we kunnen weer verder.
dashboard is er ook al af,nu alleen de kuip nog en dan kunnen we chassis en subframe eens goed bekijken.
zijn er hier mehari liefhebbers die me hun (goede of slechte)ervaringen met bepaalde onderdelenleveranciers kunnen pm'en?
resultaat: 2 afgebroken draadeinden en 2 opengekapte kokers.
maar we kunnen weer verder.
dashboard is er ook al af,nu alleen de kuip nog en dan kunnen we chassis en subframe eens goed bekijken.
zijn er hier mehari liefhebbers die me hun (goede of slechte)ervaringen met bepaalde onderdelenleveranciers kunnen pm'en?