verwisselen benzinepomp

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Martijn, Arnhem
Regelmatige poster
Regelmatige poster

verwisselen benzinepomp

Bericht door Martijn, Arnhem » do 3 jul, 2008 16:06

Nadat ik een lekke benzinepomp had heb ik die gemaakt. De onderste schroef van de 2 helften zat er niet meer op. Helaas start m'n Acadiane niet meer nu.

Probleem is dat er geen brandstof meer gepompt wordt. Kan het zijn dat ik de brandstofpomp eerst vol moet zetten met benzine of hoort ie gewoon nieuwe benzine aan te pompen, dus ook al zit er lucht in de pomp en slangen naar de carburateur toe ?

Ook na doorstarten komt er geen benzine uit de slang naar de carbu toe.

Martijn, Arnhem

leo top
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Re: verwisselen benzinepomp

Bericht door leo top » do 3 jul, 2008 16:31

Martijn, Arnhem schreef:Nadat ik een lekke benzinepomp had heb ik die gemaakt. De onderste schroef van de 2 helften zat er niet meer op. Helaas start m'n Acadiane niet meer nu.

Probleem is dat er geen brandstof meer gepompt wordt. Kan het zijn dat ik de brandstofpomp eerst vol moet zetten met benzine of hoort ie gewoon nieuwe benzine aan te pompen, dus ook al zit er lucht in de pomp en slangen naar de carburateur toe ?

Ook na doorstarten komt er geen benzine uit de slang naar de carbu toe.

Martijn, Arnhem
Als ik dit zo lees lijkt het me dat ie niet goed gemaakt is..........
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 3 jul, 2008 17:33

Voor 38 euro heb je een elektrische, is dat niet veel handiger. Of een nieuwe, want die zijn volgens mij ook niet zo duur. Tevens even meten wat de ruimte is tussen pomp en stoter, daar zijn volgens mij ook waarden voor.

TB
Moderator

Bericht door TB » do 3 jul, 2008 18:29

Het zou kunnen zijn dat het membraam wat ertussen zit kapot is of is verhardt (door ouderdom). Een nieuwe pomp kost iets van 27 euro ofzo.

Wel beetje vet tussen het stotertje en het blokje doen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door björn » do 3 jul, 2008 19:50

en het kunstofblokje dat tussen motorblok en pomp zit terug zetten :wink:
heeft mijn zwager zowat zijn motor gekost
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

Martijn, Arnhem
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Martijn, Arnhem » vr 4 jul, 2008 09:30

De pomp lekte. Daarom heb ik 'm eraf gehaald en zag dat het onderste schroefje er niet meer op zat. Ik ben ervan uit gegaan dat dat het euvel was waarom ie lekte.

Verder werkte voor demontage de pomp uitstekend.

Na indraaien schroefje teruggezet en nu pompt ie geen benzine meer.

Het zou kunnen maar het wil er bij niet zo goed in dat de pomp in amper 2 minuten kapot gaat. Vandaar mijn vraag of een benzinepomp gevuld met lucht wel gewoon benzine kan aanzuigen of dat ie eerst vol moet staan met benzine.

Martijn, Arnhem

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » vr 4 jul, 2008 09:37

De benzinepomp kan je qua klepjes het makkelijkst controlen dat je van de
carburatorzijde er niet door kan blazen en van de andere kant wel.Het is
ook nog mogelijk dat hij niet goed gemonteerd is en dus het pomphevel niet ingedrukt wordt.Normaal zet je de stift omhoog,zodat je met de montage voelt dat je de pomp indrukt

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » vr 4 jul, 2008 20:10

Anders benzine aanzuigen tot in de pomp, let op dat je hem niet in je mond krijgt, vaak doet de pomp het wel als er benzine in zit. Dit kan als de klepjes niet meer 100% zijn dan loopt de benzine terug naar de tank. Als je de pomp vol hebt en regelamtig rijdt is er meestal niets aan de hand.
diverse Citroens, wat anders.

Martijn, Arnhem
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Martijn, Arnhem » vr 11 jul, 2008 07:52

Gerard Maas schreef:De benzinepomp kan je qua klepjes het makkelijkst controlen dat je van de
carburatorzijde er niet door kan blazen en van de andere kant wel.Het is
ook nog mogelijk dat hij niet goed gemonteerd is en dus het pomphevel niet ingedrukt wordt.Normaal zet je de stift omhoog,zodat je met de montage voelt dat je de pomp indrukt
Vreemd dat jij zegt dat de stift in de hoogste stand moet. De vraagbaak zegt nl. het tegenovergestelde.

Martijn, Arnhem

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » vr 11 jul, 2008 08:51

Je heb gelijk Martin,maar dan voel je niet wat je doet.Als je hem in zijn
hoogste stand zet,kan je al voor je hem monteerd pompen door hem op de
pen op en neer te drukken controleren.Als hij dus versleten of kapot is merk je dat gelijk.Het lan ook nog dat het slangetje op de tank slecht is en
je kan beter aan de tankopening blazen dan aan het slangetje zuigen.
Dat heeft mij in het verleden mijn gebit gekost.al op mijn 26ste jaar.

DUKW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door DUKW » vr 11 jul, 2008 11:23

ik heb het ook al een paar keer gehad. dan haal ik even de slang van de carburateur af en blaas in de tank. komt op begeven moment uit het slangetje. kan je beter even met ze 2en doen 1tje kijken ander blazen.
dagt eerst ook dat het door een kapoten pomp kwam maar heb der een nieuwe op gezet maar gewoon het zelfde probleem.

greets dukw

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » vr 11 jul, 2008 12:10

DUCW,Je lijk wel een moderne monteur,die blijven ook vernieuwen tot
het opgelost is.Eerst alles controleren,Het zijn oude auto's,dus het filter in
de tank kan heel goed een optie zijn of het slangetje op de tank of de aanzuigleiding van de pomp.eerst allemaal controleren tot je de fout vind

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door jeroentje » vr 11 jul, 2008 12:18

Gerard Maas schreef:DUCW,Je lijk wel een moderne monteur,die blijven ook vernieuwen tot
het opgelost is.Eerst alles controleren,Het zijn oude auto's,dus het filter in
de tank kan heel goed een optie zijn of het slangetje op de tank of de aanzuigleiding van de pomp.eerst allemaal controleren tot je de fout vind
Als TS de pomp WERKEND gedemonteerd heeft, en deze weer monteert, nadat hij eraan heeft zitten schroeven en hij pompt ineens geen benzine meer, dan is er zeer waarschijnlijk iets met de pomp. Nieuwe pomp kost de kop niet. Dus gewoon vervangen die handel.

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » vr 11 jul, 2008 12:40

Om nou even zijn vraag te beantwoorden..........

Nee, je hoeft de pomp niet te vullen met benzine om die te laten werken. De slang vanaf de tank tot onder het chassis loopt vol door zwaartekracht, dus de benzine komt eigenlijk altijd wel tot daar. Dat zul je ook gemerkt hebben met het monteren van de slang van achter weer op de pomp neem ik aan??

Dan kan het een paar slagen duren voor de benzine weer in de pomp zit als je start, maar dit zou zeker geen 2 minuten mogen duren. Die pomp heeft een heel behoorlijke opbrengst.

Dus, als de pomp niet binnen een korte tijd doorstarten brandstof gaat geven, inderdaad even demonteren controleren door te blazen. Als dat goed is, verder kijken.

Je weet zeker dat het stangetje er nog in zit? Want die kan er makkelijk uit namelijk, als je m start zonder pomp.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Martijn, Arnhem
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Martijn, Arnhem » vr 11 jul, 2008 13:09

Hmmmm, ondertussen doet m'n Aca het weer goed hoor. Maar moet toch zeggen dat na het monteren van de benzinepomp ik behoorlijk lang heb doorgestart. Ik moet erbij vermelden dat er geen benzine in de carbu zat omdat ie nog op LPG stond. Hij moest dus ook de carbu eerst vullen. Maar na die 2 minuten was de carbu nog steeds helemaal droog.

Uiteindelijk zelf maar even de carbu handmatig gevuld en toen startte ie direct en bleef vervolgens ook gewoon draaien. Hij pompte dus verder goed door.

Even ter verduidelijking of ik het begrijp ;
als ik dus blaas in de tank en uit de benzineslang bij de carbu (na de pomp) komt benzine dan is mijn pomp-membraam kapot ? Dat zou je dus zelfs alleen kunnen doen en het slangetje in een potje hangen ofzo.

Ik ben het met je eens Spookeend dat door zwaartekracht de slang tot aan de pomp zichzelf vult maar dit houdt op zodra je de slang op de pomp hebt aangesloten. Temninste....als je pomp lekdicht is. De lucht vóór de benzine kan nl. dan nergens naartoe dus de pomp zelf zal zich toch niet vullen. Maar goed, 2 slagen in de rondte en hij zou vol moeten staan.

Nu begrijp ik dus waarom het handig is de stift toch in de hoogste stand te doen zoals Gerard zei. Dan pomp je een paar keer en zit de pomp snel vol.

Maar waarom ik dan zo lang moest doorstarten begrijp ik nog niet. Kan het zijn dat een pomp valse lucht trekt en toch geen benzine lekt als ie stilstaat, want de pomp is nu wel mooi droog ?

Even nog wat anders Gerard, maakt het iets uit of mijn elektrische benzineafsluiter vlakbij de tank zit of vlakbij de carburateur ? Ik denk opeens aan een anti-diefstal.

Martijn, Arnhem

Plaats reactie