verwisselen benzinepomp
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Martijn,als je op gas rij,dan staat de carburator en de benzinepomp droog
dus de zuig en pesklep in de pomp drogen uit en sluiten daardoor niet meer
af en door het rijden met een lege carburator zal je vlotter geen lang leven
beschoren zijn omdat hij konstand tegen de bodem ligt te klapperen.Als je
nu bv.op benzine start en daarna overschakel en 500mtr voor je thuis komt hem weer op benzine zet,zal dit probleem veel minder zijn
nu bv.op benzine start en daarna overschakel en 500mtr voor je thuis komt hem weer op benzine zet,zal dit probleem veel minder zijn
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
moderne monteur wil ik me niet noemen meer een moderne hobbyer. maar geen vervanger zoals bij veel garages als je die soms bedoelt?Gerard Maas schreef:DUCW,Je lijk wel een moderne monteur,die blijven ook vernieuwen tot
het opgelost is.Eerst alles controleren,Het zijn oude auto's,dus het filter in
de tank kan heel goed een optie zijn of het slangetje op de tank of de aanzuigleiding van de pomp.eerst allemaal controleren tot je de fout vind
heb ind me tank der al onder vandaan gehaalt schoon gemaakt en alles bekeken zag der goed uit. verder nieuwe slangen der op gemonteerd.
toen het toen nog niet opgelost bleek te zijn dag ik laat ik eens een nieuwe pomp proberen omdat het me aangeraden werd. dus leek me geen overbodige luxe voor 30 euro. maar probleem bleef dus ben ik maar op zoek gegaan naar een terugslagklepje die ik der binne kort op ga monteren.
greets dukw
Laatst gewijzigd door DUKW op vr 11 jul, 2008 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- André Post
- Heavy user
Het is natuurlijk wel zo dat de vervangende onderdelen soms een mindere kwaliteit hebben.
Misschien is het nieuwe pompje ook niet goed.
Ik heb vroeger ook het probleem gehad dat het pompje droog stond na langere tijd stilstand.
Een andere pomp, niet eens een nieuwe, heeft dat opgelost.
Misschien is het nieuwe pompje ook niet goed.
Ik heb vroeger ook het probleem gehad dat het pompje droog stond na langere tijd stilstand.
Een andere pomp, niet eens een nieuwe, heeft dat opgelost.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Regelmatige poster
Als het goed is staat mijn pomp niet droog omdat ik na de pomp een retour heb aangesloten terug naar de afsluiter. Hij pompt dus continu benzine in de rondte. Volgens mij gaat er geen benzine vanuit de slang naar de carbu want dat zou betekenen dat er een vacuüm zou ontstaan in de retour. Dat is ook de reden om me af te vragen of ik direct na de benzinetank een afsluiter kan monteren met direct daar weer achter een retour.Gerard Maas schreef:Martijn,als je op gas rij,dan staat de carburator en de benzinepomp droog
Wat denk je, kan ik ervan uitgaan dat de gehele leiding naar de carbu inderdaad vol blijft staan met benzine ?
Dat van die vlotter is iets waar ik niet bij heb stilgestaan en dat is een goede reden om toch op benzine weg te zetten. Maar hoe zit dat dan bij andere oude auto's op LPG . Ik denk aan DS, R16, HY...etc. Zitten die eigenlijk allemaal met dat vlotterprobleem ?
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
wij hebben een oude daf thuis staan waar ook gas in zit word ook altijd op bezine weg gezet en gestart. word geloof ik bij de moderneren auto's ook gedaan waar het automatiche werk. en altijd je carberateur leeg rijden voor je hem overzet op gas tegen het stuk gaan van je vlottertje.
andre. ind zou ook kunnen dat de nieuwe pomp uitgedroogt is. ga het eerst nog eens proberen met een terugslag klepje auto staann nu op de brug dus mooi de gelegenheid om hem der gelijk tussen te zetten.
greets dukw
andre. ind zou ook kunnen dat de nieuwe pomp uitgedroogt is. ga het eerst nog eens proberen met een terugslag klepje auto staann nu op de brug dus mooi de gelegenheid om hem der gelijk tussen te zetten.
greets dukw
-
- Regelmatige poster
@gerard ;Is dat echt zo...? De situatie is nu zo...Gerard Maas schreef:En in het andere geval lijkt het me niet handig om de afsluiter bij de tank te monteren omdat het dan wel erg lang gaat duren als je overschakelt
De benzine komt vanuit de tank naar de electrische afsluiter en dan via de pomp naar de Carbu. Na de pomp zit een T-stuk waarop één deel gewoon naar de Carbu gaat en het andere deel terug naar de electrische afsluiter (retour).
Afsluiter heeft dus 3 aansluitpunten,
- één aanvoer vanaf de tank
- één afvoer richting Carbu (en T-stuk)
- één aanvoer retour (vanaf T-stuk
Op LPG houdt dit dus in dat alleen de toevoer benzine vanaf de tank is gesloten. De rest staat open dus benzine blijft stromen via afsluiter naar T-stuk en via retour terug naar afsluiter en ga zo maar tot in het oneindige door.
Ik denk dat je gelijk hebt dat het erg lang gaat duren zodra ik het T-stuk ook ver van de Carbu ga verplaatsen. Maar als ik het T-stuk gewoon op zijn plaats houd, dus gewoon tussen pomp en Carbu blijft de benzine toch dezelfde weg afleggen.
Het enige nadeel is dat ik een lange retourslang moet aanleggen terug naar de afsluiter of gewoon naar de tank.
Ik geloof niet dat bij overschakelen van LPG naar benzine het langer gaat duren als het T-stuk blijft waar ie nu ook zit. Sterker zelfs, ik denk dat de slang van het T-stuk naar de carbu ook vol blijft staan met benzine omdat ie anders vacuüm zou trekken. En dat doet ie niet want anders zou ie plat zijn bij lopen op LPG.
Martijn, Arnhem
-
- Regelmatige poster
Hmm......begon te twijfelen en heb nog even gekeken hoe ik het nou echt had gemaakt.
Blijkt dat ik in de leiding vanaf de tank bij het linker voorwiel een T-stuk heb gezet waarbij één deel naar de pomp gaat en dan door naar de toevoer afsluiter. De afvoer afsluiter gaat naar de carbij. Het andere deel T-stuk gaat naar de retour aansluing afsluiter.
Moet ik toch weer even gaan nadenken.
Martijn, Arnhem
Blijkt dat ik in de leiding vanaf de tank bij het linker voorwiel een T-stuk heb gezet waarbij één deel naar de pomp gaat en dan door naar de toevoer afsluiter. De afvoer afsluiter gaat naar de carbij. Het andere deel T-stuk gaat naar de retour aansluing afsluiter.
Moet ik toch weer even gaan nadenken.
Martijn, Arnhem
-
- Addicted user
- Contacteer:
ik heb de mijne bij de andere luchtgekoelde klassieker gekocht 
http://www.paruzzi.com/webwinkel/?zoekt ... =&start=15

http://www.paruzzi.com/webwinkel/?zoekt ... =&start=15
Grappig, daar had ik 'm ondertussen ook al gevonden..
Heb vroeger Kevertjes gehad en dacht ineens aan Paruzzi.
Ook Biesheuvel heeft ze:
http://www.biesheuvel.nl/store/product/ ... ica_square
Zou je dan ook nog een drukregelaar nodig hebben, of gaat het ook zonder?
Heb vroeger Kevertjes gehad en dacht ineens aan Paruzzi.
Ook Biesheuvel heeft ze:
http://www.biesheuvel.nl/store/product/ ... ica_square
Zou je dan ook nog een drukregelaar nodig hebben, of gaat het ook zonder?
Eendracht maakt macht.
-
- Regelmatige poster