adapterschijven GS bak

Alles over visa-conversies.
Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » ma 29 mei, 2006 22:14

nouja, dan maar 135 banden voor, en een huifje op de bak, dan lijken me de wervelingen wel weer mee te vallen?
dat huifje zat toch al in de planning eigenlijk.

ik kan spelen met banden, heb beiden liggen
Ami 8 break

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » ma 29 mei, 2006 22:19

135er banden is ook leuker in de bochten.

Wat leg je er achter op?

ALs je daar dikke banden op legt dan tel maar weer wat bij je CW waarde op! (en dan niet zozeer vanwege de CW maar meer vanwege de rolweerstand..)
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » ma 29 mei, 2006 22:23

Ik ga niet breder dan 145, dat leek me leuk om rondom te leggen, en dan op GS velgen, dat gebeurt dan nog steeds maar dan aan de voorkant met 135 (zal wel een beetje smalletjes zijn :) )
Ik vindt die eerste type GS velg met die "ds" wieldop zo mooi, zodat je de koelgaten wel ziet maar het de bouten niet.

op de ami ligt achter ook 145xzx en dat rijdt best ok, t glijdt alleen wel lekker als t nat is. maar dat komt meer doordat t profiel nog maar net APK waardig is denk ik.
Ami 8 break

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Berichten: 931
Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
Locatie: limburg.NL
Contacteer:

Bericht door catscit » ma 29 mei, 2006 22:29

Bedenk je wel dat GS velgen voor niet passen? Komt het stuurarmpje tegen de velg aan. Met iets wegslijpen werkt het wel maar ik slijp niet graag aan stuurarmpjes.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 646
Lid geworden op: di 8 feb, 2005 10:30

Bericht door Evan » ma 29 mei, 2006 22:33

Ik ook niet, er komt een spacer tussen de "wielboutplaat" en de velg, evt de bouten vervangen door langere exemplaren.
Ami 8 break

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » za 12 jul, 2008 18:21

zijn de tekenigen voor deze schijven nog ergens te verkrijgen ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 14 jul, 2008 10:25

Hey Patrick ziet er allemaal goed uit, wordt mooi projectje zo, ben benieuwd of het echt een ami-super bak is en of ie gaat passen, zou wel top zijn.

PS adapter lijkt me toch niet zo complex. Gewoon ff in autoacad maten er in zetten en klaar ben je.

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » ma 14 jul, 2008 11:22

backfire schreef:Hey Patrick ziet er allemaal goed uit, wordt mooi projectje zo, ben benieuwd of het echt een ami-super bak is en of ie gaat passen, zou wel top zijn.

PS adapter lijkt me toch niet zo complex. Gewoon ff in autoacad maten er in zetten en klaar ben je.
dat zal best wel goedkomen, maar ik dacht als iemand de tekeningen heeft..

heb A3 een paar pm's gestuurd maar nooit iets retour gehad is ie niet meer actief hier ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Walter Charon
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 7 apr, 2006 22:34
Locatie: Heeze

Bericht door Walter Charon » za 3 jan, 2009 13:38

Hallo Patrick,

Heb jij nog de tekening van de adapter schijven kunnen opduikelen ?

Groeten
Walter
Heeze
Oud 2CV nu Charon rijder

Leen
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 1 mar, 2009 18:46
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door Leen » vr 20 mar, 2009 20:54

Ik ga binnenkort een aantal van deze schijven laten maken maar de boutjes zijn het grootste probleem. We gaan nu inbusbouten terugdraaien naar m9, tenzij iemand een goeie tip heeft?

leen

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » za 21 mar, 2009 08:21

Leen schreef:Ik ga binnenkort een aantal van deze schijven laten maken maar de boutjes zijn het grootste probleem. We gaan nu inbusbouten terugdraaien naar m9, tenzij iemand een goeie tip heeft?

leen
ik neem aan dat je de bouten wil gebruiken om de adapterschijven op de bak te schroeven!?

Er zijn een aantal automerken (ik dacht ook Fiat) die gebruik maken van M9 bouten voor o.a. de kop van het motorblok vast te zetten deze hebbenook een hoge treksterkte!

trouwens een GOEDE gereedschaps/metaalwaren handel zou ook wel iets moeten kunnen leveren (ik zou iig voor sterkere bouten gaan dan standaard dus 10.9 i.p.v. 8.8 ) kijk eens op de site van FABORY of bel eens met PEHAVO (groothandel in OSS) als die het niet hebben, tja dan weet ik het ook niet!

nog een reden om standaard bouten te nemen en niet zelf af te draaien: af fabriek is de draad bij een bout erop gerold, en blijft nagenoeg de volledige traksterkte behouden, als je zelf gaat afdraaien en draadsnijden krijg je altijd een veel zwakkere draad door kleine (onzichtbare) beschadigingen in de draad!

suc6 met je zoektocht en project(en)!

greetzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Leen
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 1 mar, 2009 18:46
Locatie: Gouda
Contacteer:

Bericht door Leen » za 21 mar, 2009 18:15

Fabory en de boutenboys in rotterdam hebben geen m9 in een 8.8 kwaliteit. Vandaar dat we een grotere maat nemen die wel in een hoge kwaliteit leverbaar is.

De diverse kopbouten hebben een borstwering die te lang is......

leen

WalterB
Eenmalige poster
Berichten: 1
Lid geworden op: di 25 okt, 2005 14:37
Locatie: Heeze

Bericht door WalterB » do 26 mar, 2009 10:11

Hallo,
Ik heb onlangs een LNA bak aan laten passen voor inbouw in een 2CV chasis.
Aanpassingen zijn GSA remschijven + klauwen en een opvulring van 23 mm om de assen te "verlengen". Ook de asflenzen die uit de bak komen moesten ongeveer 1,5mm in diameter worden verkleind. Nu passen ze perfect in de remschijven. Ik heb 12 st. M9 x 50 bouten gebruikt.
De M9 x 50 bouten komen van bak van een Visa. In de achter deksel bij de teller aansluiting zitten 2 van deze bouten. Of ze van de juiste staal kwaliteit zijn en sterk genoeg zijn zal de tijd leren. Je moet dus 6 Visa bakken kannibaliseren.
Succes.
Walter B, Heeze

Gebruikersavatar
Pinoos
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: do 26 mar, 2009 23:47
Locatie: Nijmegen

Bericht door Pinoos » vr 27 mar, 2009 00:58

Hoi WalterB,
Ik heb het hele verhaal mogen anschauwen... de bak van je ligt bij Walter Leenders in Arnhem die de aanpassingen doet. Ideaal zo'n Lna bak, alle goede verhoudingen achter de juiste motor. Zeker weet ik dat er M10 bouten zijn gebruikt maar dat daar aan toe. super constuctie heeft ie gebouwd en mooi om te zien. In het verleden heb ik veel met Walter samengewerkt, hij bakken ik motoren waar ik grotendeels mee ben gestopt. Alleen bouw ik nog motoren voor mijn 2cv's en voor wat vrienden. Als je nog een keer een zo'n LNA tegenkomt hoor ik graag van je. Ik kan je 652cc motortje eventueel wat meer pk's bezorgen...

Cheers Pinoos

Plaats reactie