Schroefgedeelte verrot achterwiel
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Schroefgedeelte verrot achterwiel
Afgelopen zaterdag wou ik mijn burtonvelg weer achter monteren nadat ik de moer had teruggevonden. Ging de moer tot mijn verbazing deze heel zwaar van het schroefgedeelte. Nu blijkt dat deze er niet goed op heeft gezeten en mijn schroefdraad om zeep heeft geholpen. Het middenstuk heeft geen draad meer en ik zal het moeten vervangen. Hoe doe ik dat? Ik kom er niet uit met het boek van OLVING. Of wie kan me hierbij helpen (eventueel met vergoeding)?? Want met de betuwerit wil ik er graag bij zijn met de burton.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
De schroefdraden voor de wielmoeren in de achtertrommel zijn erin geklemd of gelast. De geklemde versie kun je bij gedemonteerde trommel met een hamer naar binnen slaan. Er zit een klein scherp stalen spietje mee ingeslagen en dit houd de schroefdraad op zijn plaats. Dan kun je er een nieuwe inzetten. Omdat ik de spietjes niet meer kon krijgen heb ik de mijne laten vastlassen. Volgens mij moeten er ook exemplaren bestaan met een assymetrische kop die zich tegen de rand van de trommel klemt en zo meedraaien bij het monteren van de wielen voorkomt.
diverse Citroens, wat anders.
- André Post
- Heavy user
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
is het niet handiger en veiliger gewoon ander trommeltje bij de eendeboer gaan halen .
2de handsje die schroefdraad tappen zo vervangen en zien dat ze dan goed recht staan ???????
heb ik mijn eigen bedenkingen bij (persoonlijke dan bedoel ik ).
maar AZL zal er blijkbaar wel meer ervaring mee hebben zo te lezen .
2de handsje die schroefdraad tappen zo vervangen en zien dat ze dan goed recht staan ???????
heb ik mijn eigen bedenkingen bij (persoonlijke dan bedoel ik ).
maar AZL zal er blijkbaar wel meer ervaring mee hebben zo te lezen .
see you when you see me
- André Post
- Heavy user
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer: