Terugslagklepje
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 171
- Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01
Na een week minder warm weer startte m'n Patron in één keer, zou het kunnen zijn dat door de warmte (m'n Patron staat in een erg warme schuur) de benzine in de vlotterkamer verdampt?leo top schreef:mijn Patron heeft dat ook, na 2 week stilstaan sons 1 tot 2 minuten doorstarten, ondanks een nieuwe (1 jaar oude) pomp.
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 171
- Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01
Ben ik niet met je eens hoor. Een klep is ervoor om af te sluiten. Als er een klep tussen pomp en carbu zit (of waar dan ook in de benzineleiding) loopt er dus geen benzine langs die klep terug richting tank. Om de doodéénvoudige reden dat de benzine ná de klep niet terug loopt (daar is een klep voor) kan de benzine vóór de klep (dus tussen klep en tank) ook niet teruglopen omdat de slang dan vacuüm zou trekken. Dan zou je benzineslang dus helemaal plat zijn en daar geloof ik helemaal niets van.AZL57 schreef:Het kan terug lopen als de auto maar lang genoeg staat. Het hoeft maar zover terug te lopen dat de pomp leeg is dan wordt de werking al beinvloed. Als het klepje onder de pomp zit blijft deze vol en werkt dan normaal goed.
Of je de klep nu valkbij je carbu zet of vlakbij je tank maakt niets uit. Dicht is dicht en zowel vóór als ná de klep kan geen benzine gaan lopen. Hooguit als er een aansluiting in je leiding niet goed afdicht en er lucht in je benzineleiding komt tijdens stilstand kan de benzine gaan teruglopen. Daar waar benzine verdwijnt komt lucht voor in de plaats.
Martijn, Arnhem
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Mijn acadiane moet al langer doorstarten als ze meer dan 1 dag heeft stil gestaan, en er zat bij aanschaf al een nieuwe brandstofpomp op, ik ga er van uit dat deze goed werkt.
In de brandstofleiding zit ter hoogte van de remdrukregelaar een zwart/wit dingetje, ik vermoed een terugslagklepje.
Weet iemand of dit standaard is bij een acadiane?
Zelf heb ik de volgende theorie: Dat klepje is standaard omdat de tank hoger hangt dan bij een gewone eend/dyane, maar zelf vermoed ik dat het klepje stuk is, waardoor de brandstofleiding gedeeltelijk leeg kan lopen.
Ik heb deze theorie zelf bedacht, maar kan hem niet onderbouwen......
Wel zou de motor na ongeveer 2 dagen nog gewoon aan moeten slaan op de benzine die nog in de carbu zit, maar dat doet ie dus niet.
Wat kan er aan de hand zijn?
Voor alle duidelijk heid, vlotter staat goed, ontsteking, kleppen etc. is allemaal O.K. en als ze eenmaal knap rond draait, is er niks aan de hand, ook de warme start is geen probleem.
In de brandstofleiding zit ter hoogte van de remdrukregelaar een zwart/wit dingetje, ik vermoed een terugslagklepje.
Weet iemand of dit standaard is bij een acadiane?
Zelf heb ik de volgende theorie: Dat klepje is standaard omdat de tank hoger hangt dan bij een gewone eend/dyane, maar zelf vermoed ik dat het klepje stuk is, waardoor de brandstofleiding gedeeltelijk leeg kan lopen.
Ik heb deze theorie zelf bedacht, maar kan hem niet onderbouwen......
Wel zou de motor na ongeveer 2 dagen nog gewoon aan moeten slaan op de benzine die nog in de carbu zit, maar dat doet ie dus niet.
Wat kan er aan de hand zijn?
Voor alle duidelijk heid, vlotter staat goed, ontsteking, kleppen etc. is allemaal O.K. en als ze eenmaal knap rond draait, is er niks aan de hand, ook de warme start is geen probleem.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
- Eendeke
- Veelvuldig poster
- Berichten: 538
- Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
- Locatie: Hilverum onder de zendmast.
Dat heb ik eigenlijk ook!!! Warme start gaat ook toppie, maar een dag stil staan duurt bijna net zolang als een week of meer stil staan.....voor die start dan he.
Laatst gewijzigd door Eendeke op wo 25 mar, 2009 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1892
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Ik heb het zelfde probleem. Als ik de benzineslang bij de caburateur los neem en dan start, komt er gelijk benzine uit de leiding, dus zit de pomp vol en werkt deze ook goed. Toch moet ik doorstarten alsof de vlotterkamer helemaal leeg is. Ik heb nog niet in de vlotterkamer gekeken na een week stilstaan, maar het lijkt mij vreemd dat de benzine er uit zou lopen of verdampen.
Schultenbräu das ist mein Bier !
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Ik heb het met de dyane ook dit probleem. Ik heb het ook verder onderzocht. En ik ontdekte dat het probleem bij mij niet aan de pomp lag, die had benzine maar dat echt de vlotterkamer leeg was. Dus hij loopt leeg terug naar pomp. En als ik een tijd start loopt de vlotterkamer weer vol en loopt de dyane.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Ik heb het terugslagklepje verwijderd, een klein veertje aan de choke geplaatst (zat er niet), en de acadiane start nu prima na een paar dagen stilstand als ik hem start volgens het instructieboekje, en ook het hoesten en niezen is voorbij.
Ik heb op de A type markt een instructieboekje voor mijn acadiane gekocht en daarin staat dat je bij de koude start 2 keer het gaspedaal helemaal moet intrappen.
Ik heb op de A type markt een instructieboekje voor mijn acadiane gekocht en daarin staat dat je bij de koude start 2 keer het gaspedaal helemaal moet intrappen.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
-
- Gebruiker
- Berichten: 63
- Lid geworden op: wo 26 dec, 2007 17:03
- Locatie: Sint Michielsgestel
wat bedoel je met dat veertje aan de choke? blijft de choke dan dicht en moet deze bij gebruik met de hand vasthouden?
Dat wit dingetje, is bij mijn aca de filter. De aca start redelijk snel, maar met mijn Dyane heb ik wel het probleem van lang doorstarten voordat er een teken van leven komt. Wellicht is dat veertje een oplossing, maar dan zou ik graag weten hoe je die constructie heb bedacht,
Groet,
Roel
Dat wit dingetje, is bij mijn aca de filter. De aca start redelijk snel, maar met mijn Dyane heb ik wel het probleem van lang doorstarten voordat er een teken van leven komt. Wellicht is dat veertje een oplossing, maar dan zou ik graag weten hoe je die constructie heb bedacht,
Groet,
Roel
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
Ik denk dat het om het veertje gaat bij de choke klep. Dat is een klein soort pennen veertje dat tussen de choke klep en de carb zit. Zit gewoon aan de buitenkant. Dit was bij mijn eend ook stuk met slecht starten tot gevolg. Even een nieuw veertje erop en niks meer aan de hand.Roel van de wal schreef:wat bedoel je met dat veertje aan de choke? blijft de choke dan dicht en moet deze bij gebruik met de hand vasthouden?
Dat wit dingetje, is bij mijn aca de filter. De aca start redelijk snel, maar met mijn Dyane heb ik wel het probleem van lang doorstarten voordat er een teken van leven komt. Wellicht is dat veertje een oplossing, maar dan zou ik graag weten hoe je die constructie heb bedacht,
Groet,
Roel
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan