Hoe hoort een spanningsregelaar gemonteerd?

Plaats reactie
Lutz
Gebruiker
Gebruiker

Hoe hoort een spanningsregelaar gemonteerd?

Bericht door Lutz » za 19 jul, 2008 19:42

Bij mijn eend had ik eerst een mechanisch spanningsregelaar met drie tie-wraps tegen de accuhouder aan bevestigd. Niet origineel, maar wel functioneel. Nu heb ik een electronisch regelaar, maar die knapt de tie wraps in verband met iets andere geometrie.

Waar hoort de regelaar echt te zitten? Het lijkt alsof die op iets dreihoekigs hoort geschoven, maar ik kan onder mijn motorkap niets vinden, en op internet staan ook geen platjes bij de betere webshops.

Tijdelijk hangt e spanningregelaar nu met 4 tie wraps, maar het is geen gezicht. Terwijl de nieuwe regelaar wel veel beter regeld.

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » za 19 jul, 2008 21:53

vroeger zat er op de batt. zelf een soort beugeltje waar hij overschoof vandaar .
daar je al eens een batt. vervangt zit dat er niet meer op
see you when you see me

Lutz
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Lutz » zo 20 jul, 2008 09:10

En ben ik nu de eerste met een nieuw batterij of hoe wordt anders de regelaar bevestigd?

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Hanzelman » zo 20 jul, 2008 11:08

Fijn he zo'n elec. regelaar. Heb m zelf ook onder de kap v/d eend en ben er zeer tevreden mee. Ook een beetje op een rare manier gemonteerd met tie-raps,t is ff niet anders,maar t zal de werking ervan niet hinderen :wink:
~:-)~

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Joos » zo 20 jul, 2008 11:13

Niemand weet hoe het hoort,
maar tie-wraps (aka colsonbandjes), ijzerdraad of ducktape werken prima!
1977 Mehari

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 20 jul, 2008 11:28

Inderdaad vroeger kon je accu´s kopen met kunstof houder aan de accu, tegenwoordig niet meer. Ik heb indertijd de houder losgehaald van de oude en deze op de nieuwe vastgezet met dubbelzijdige tape (van die foam type tape). De elektronische ken ik niet qua bouwvorm, maar het zal toch niet zo moeilijk zijn om zelf een beugeltje te maken waar je deze aan vast kunt schroeven of iets dergelijks.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 20 jul, 2008 11:30

Clubcassis levert beugeltjes voor de electrische. Maar zelf een beugel maken aan de beugel die de accu fixeert is toch niet zo moeilijk. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

TB
Moderator

Bericht door TB » zo 20 jul, 2008 20:49

Ik heb een kunststof beugeltje op het schutbord geschroefd zitten. Daar past ie dan in.

Electronische werkt inderdaad beter. Maar pas wel op als je aan de dynamo rommelt, Echt je accupool niet vergeten los te halen, want bij een beetje kortsluiting, dan is je elektrische spanninsregelaar meteen stuk.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie