Hoe hoort een spanningsregelaar gemonteerd?
Hoe hoort een spanningsregelaar gemonteerd?
Bij mijn eend had ik eerst een mechanisch spanningsregelaar met drie tie-wraps tegen de accuhouder aan bevestigd. Niet origineel, maar wel functioneel. Nu heb ik een electronisch regelaar, maar die knapt de tie wraps in verband met iets andere geometrie.
Waar hoort de regelaar echt te zitten? Het lijkt alsof die op iets dreihoekigs hoort geschoven, maar ik kan onder mijn motorkap niets vinden, en op internet staan ook geen platjes bij de betere webshops.
Tijdelijk hangt e spanningregelaar nu met 4 tie wraps, maar het is geen gezicht. Terwijl de nieuwe regelaar wel veel beter regeld.
Waar hoort de regelaar echt te zitten? Het lijkt alsof die op iets dreihoekigs hoort geschoven, maar ik kan onder mijn motorkap niets vinden, en op internet staan ook geen platjes bij de betere webshops.
Tijdelijk hangt e spanningregelaar nu met 4 tie wraps, maar het is geen gezicht. Terwijl de nieuwe regelaar wel veel beter regeld.
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Inderdaad vroeger kon je accu´s kopen met kunstof houder aan de accu, tegenwoordig niet meer. Ik heb indertijd de houder losgehaald van de oude en deze op de nieuwe vastgezet met dubbelzijdige tape (van die foam type tape). De elektronische ken ik niet qua bouwvorm, maar het zal toch niet zo moeilijk zijn om zelf een beugeltje te maken waar je deze aan vast kunt schroeven of iets dergelijks.
Ik heb een kunststof beugeltje op het schutbord geschroefd zitten. Daar past ie dan in.
Electronische werkt inderdaad beter. Maar pas wel op als je aan de dynamo rommelt, Echt je accupool niet vergeten los te halen, want bij een beetje kortsluiting, dan is je elektrische spanninsregelaar meteen stuk.
Electronische werkt inderdaad beter. Maar pas wel op als je aan de dynamo rommelt, Echt je accupool niet vergeten los te halen, want bij een beetje kortsluiting, dan is je elektrische spanninsregelaar meteen stuk.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987