Ik moet nog steeds de wagenhoogte van mijn 2cv afstellen. Hij staat met zijn achterkant iets te laag boven de grond.
Nu staat in de vraagbaak dat je dat moet doen wanneer de wagen gwoon op de grond staat. Je zou dan aan de trekstangen kunnen draaien. Eerlijk gezegd krijg ik er dan geen beweging in, maar als ik hem opkrik, dan draait alles soepel.
Mijn vraag is nu eigenlijk wat is de makkelijkste en snelste manier om de wagenhoogte bij een 2cv af te stellen???
Wagenhoogte afstellen.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Wagenhoogte afstellen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Misschien heb je hier wat aan: http://www.2cv.nl/interactief/forum/vie ... highlight=
Toen ik mijn Eend op de 'juiste' hoogte afstelde (hij staat iets te hoog, vinnik mooi) hen ik een balk tussen de voorste transversebouten gelegd en daaronder precies in het midden een krik gezet. De achterwielen stonden op de vloer van de garage, ik ga er vanuit dat die waterpas is. Toen heb ik de voorkant van m'n Eend opgekrikt (door middel van die eerder genoemde krik + balk) en met een waterpas op de rand van de bak waar meestal je reservewiel in ligt gekeken of m'n Eend op die manier horizontaal stond. Zo niet: een 2e krik erbij pakken en deze onder de transversebouten aan de achterkant zetten (zonder balk!!!), 1 achterwiel loskrikken van de grond en aan de trekstang waar dan geen spanning meer op staat draaien. Daarna de krik omlaag, waterpasje erbij, kijken of het spul horizontaal staat etcetera.
En dit hele verhaal herhaal je voor de voorste draagarmen, maar dan zet je de krik-met-balk onder de achterste transversebouten en zorg je ervoor dat de voorwielen op een opeervlak staat dat waterpas is.
Het hele verhaal is makkelijker gedaan dan gezegd, dus als je het nog niet snapt hoor ik het wel
Toen ik mijn Eend op de 'juiste' hoogte afstelde (hij staat iets te hoog, vinnik mooi) hen ik een balk tussen de voorste transversebouten gelegd en daaronder precies in het midden een krik gezet. De achterwielen stonden op de vloer van de garage, ik ga er vanuit dat die waterpas is. Toen heb ik de voorkant van m'n Eend opgekrikt (door middel van die eerder genoemde krik + balk) en met een waterpas op de rand van de bak waar meestal je reservewiel in ligt gekeken of m'n Eend op die manier horizontaal stond. Zo niet: een 2e krik erbij pakken en deze onder de transversebouten aan de achterkant zetten (zonder balk!!!), 1 achterwiel loskrikken van de grond en aan de trekstang waar dan geen spanning meer op staat draaien. Daarna de krik omlaag, waterpasje erbij, kijken of het spul horizontaal staat etcetera.
En dit hele verhaal herhaal je voor de voorste draagarmen, maar dan zet je de krik-met-balk onder de achterste transversebouten en zorg je ervoor dat de voorwielen op een opeervlak staat dat waterpas is.
Het hele verhaal is makkelijker gedaan dan gezegd, dus als je het nog niet snapt hoor ik het wel

Afblijven.