bak demonteren-- afstellen ?

Alle vragen over het reviseren van een versnellingsbak kun je hier stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

bak demonteren-- afstellen ?

Bericht door Patrick Hoskam » vr 25 jul, 2008 14:48

als ik de GS bak die ik voor mijn project wil gebruiken demonteer, reinig en huis stralen en spuiten kan ik m dan op EXACT de zelfde manier weer in elkaar zetten ?

Of moet je dan gelijk alweer je kroon en pignon e.d. afstellen ?

Bak is verder niets mis mee.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 25 jul, 2008 14:56

In theorie wel Patrick en in de praktijk ook wel. Kroon en pignon zijn tenslotte in de fabriek al geshimt. Echter, je moet je afvragen in hoeverre de shims ingesleten zijn?

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » vr 25 jul, 2008 14:59

Alsie niet lekt en goed is zou ik hem niet uit elkaar halen, maar gewoon zoals hij is zo goed mogelijk schoon maken.

Heb er niet echt ervaring mee, maar als je alles netjes bij elkaar houd, denk aan shims e.d. dan moet het op zich geen probleem zijn denk ik....

Succes, Bart

Extra: shims slijten? die zitten toch stil/vastgeklemt in een bak en zijn toch niet aan wrijving onderhevig?

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » vr 25 jul, 2008 15:16

de shims lijken mij niet te bewegen, toch ?

heb het kopelingshuis eraf nu, kroon/pignon daar is nog helemaal geen slijtage aan te zien, bak is ook brandschoon van binnen.

betreft overigens de 1o15 gs bak, ga ook de ami super bak prepareren, zodat ik ze tzt beiden kan proberen
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 25 jul, 2008 16:36

Oh ik dacht dat deze tussen de draaiende as en de opsluiting zitten en ik heb er genoeg gezien welke zijn gaan slijten door meedraaien. Dus mijn devies controlleren die handel op slijtagepatronen.

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » vr 25 jul, 2008 19:54

heb de hele bak nu open, maar vind soieso nergens geen slijtage patronen, mooi schoon ook en geen slijpsel aan de aftapplug.

shims zitten bij deze tussen lagerschaal en bakhuis en zien er perfect uit.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Plaats reactie