lelijke eendje en ami 6je
- Eendeke
- Veelvuldig poster
- Berichten: 538
- Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
- Locatie: Hilverum onder de zendmast.
Contactpunten!
Hallo Allemaal,
Straks is de motor van mijn 2cv aan de beurt! Er zit nog geen elektronische ontsteking in, en er moeten nieuwe puntjes etc in! Hoeveel gaat mij dat, dus alleen die contactpuntjes mij kosten. Of kan ik voor die prijs bijna een elektronische ontsteking kopen??? Kon zo snel even niet de prijzen vinden op Internet namelijk!
Hoor het graag van jullie!
Straks is de motor van mijn 2cv aan de beurt! Er zit nog geen elektronische ontsteking in, en er moeten nieuwe puntjes etc in! Hoeveel gaat mij dat, dus alleen die contactpuntjes mij kosten. Of kan ik voor die prijs bijna een elektronische ontsteking kopen??? Kon zo snel even niet de prijzen vinden op Internet namelijk!
Hoor het graag van jullie!
- Eendeke
- Veelvuldig poster
- Berichten: 538
- Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
- Locatie: Hilverum onder de zendmast.
heee
aha, dan ga ik het denk ik lekker origineel houden. Anders moet ik straks nog een hypotheek nemen ofzoiets
. Het kost allemaal zoveel. Spatborden, bodem in dat bodyspul, speciaal pistool daarvoor kopen, lak etc etc.
Moet wel lukken met die puntjes dan!
Dank je!
Groetjes Bob

Moet wel lukken met die puntjes dan!
Dank je!
Groetjes Bob
- Eendeke
- Veelvuldig poster
- Berichten: 538
- Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
- Locatie: Hilverum onder de zendmast.
hallo,
Nou, het schiet op hoor! Zal snel eens wat foto's op internet proberen te krijgen!
Nu heb ik alleen een ander contactslot, alleen die zit nog vast aan het sctuurbuis, een afgeslepen stuurpen en aan de dashbord/km teller bevestigingsplaatje.
Hoe krijg ik deze er nu af, zodat wel die ronde bevestiging heel blijft???? Hoe kom ik bij de gekke (2) bouten???
Jullie weten het wel, de vorige is gewoon doorgeslepen, maar dat kan nu natuurlijk niet!
Hoor het wel!
MVG Bob
(heb inmiddels ook hele mooie spatborden!)
Nu heb ik alleen een ander contactslot, alleen die zit nog vast aan het sctuurbuis, een afgeslepen stuurpen en aan de dashbord/km teller bevestigingsplaatje.
Hoe krijg ik deze er nu af, zodat wel die ronde bevestiging heel blijft???? Hoe kom ik bij de gekke (2) bouten???
Jullie weten het wel, de vorige is gewoon doorgeslepen, maar dat kan nu natuurlijk niet!
Hoor het wel!
MVG Bob
(heb inmiddels ook hele mooie spatborden!)
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1366
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
- Eendeke
- Veelvuldig poster
- Berichten: 538
- Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
- Locatie: Hilverum onder de zendmast.
restauratie 2cv
Hierbij wat foto's. Als ik druk bezig was vergat ik steeds foto's te maken, en ook was mijn camera stuk een tijdje. Nu een nieuwe, dus wat foto's! (10)
De onderkant in de anti-roest en kaalmaken:

De binnenkant:

Eerste laag primer:

Kofferbak:

Zij en vooraanzichten:



Eerste laag bodysafe:

Laatste lagen lak, kleine dingetjes woensdag bijwerken en dan is de koets KLAAR



eindelijk alle foto's erop!
DOEI
De onderkant in de anti-roest en kaalmaken:

De binnenkant:

Eerste laag primer:

Kofferbak:

Zij en vooraanzichten:



Eerste laag bodysafe:

Laatste lagen lak, kleine dingetjes woensdag bijwerken en dan is de koets KLAAR







eindelijk alle foto's erop!
DOEI
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Gebruiker
- Berichten: 108
- Lid geworden op: di 24 jun, 2008 18:54
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Was een Eend aanvankelijk niet bedoeld om 8 jaar mee te gaan en dan de conversie tot colablikje te ondergaan?
Bij mij was onder die achterraampjes de enige plek op de koets waar roest zat. Geen gaten, alleen wat oppervlakkig maar toch.
Eendeke als ik jou was zou ik ze alsnog losmaken en de losse roest eronder goed weghalen / behandelen. Scheelt je over een paar jaar weer lekkage.
Bij mij was onder die achterraampjes de enige plek op de koets waar roest zat. Geen gaten, alleen wat oppervlakkig maar toch.
Eendeke als ik jou was zou ik ze alsnog losmaken en de losse roest eronder goed weghalen / behandelen. Scheelt je over een paar jaar weer lekkage.
- Eendeke
- Veelvuldig poster
- Berichten: 538
- Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
- Locatie: Hilverum onder de zendmast.
okee
Ah okee, ik zal het even goed bekijken. Morgen moet er toch nog bijgewerkt worden aan de lak, dus......
En weet je wat ik ook nog had
Een muizennest in één van die kachelbuizen hahahahahaha. Volgens mij is het al gebeurd bij de vorige eigenaar! De buis zat helemaal vol met spul, kleine stukjes tissue etc etc, en volgens mij zit er ergens ook nog een dode muis ergens tussen de motor! BEn vergeten goed te kijken, dus ligt er nog! Te gek hé!
Alvast bedankt voor de tips!
En weet je wat ik ook nog had

Alvast bedankt voor de tips!