Vreemd geluid bij gas los,en afslaan bij hele lage snelheid
Vreemd geluid bij gas los,en afslaan bij hele lage snelheid
Mijn eendje loopt niet lekker, schokende bewegingen bij weinig gas, maakt rare geluiden als ik gas los laat, en hij slaat af alvorens ik stilsta.
Bijvoorbeeld als ik de oprit op draai is hij al uit, tenzij ik gas bijgeef.
Ik heb de auto nog niet zo lang (3mnd.)
Bougies zijn vervangen
Olie ververst
Luchtfilter vervangen
Vlotterhoogte afgesteld
Waar moet ik het ergens zoeken; afstelling carburateur, Ontsteking??
Hier heb ik nog niets aan gedaan (te weinig kennis).
Ik ben veel aan het lezen op forum en in vraagbaak.
Hopelijk kan iemand me verder helpen.
Sjoerdje
Bijvoorbeeld als ik de oprit op draai is hij al uit, tenzij ik gas bijgeef.
Ik heb de auto nog niet zo lang (3mnd.)
Bougies zijn vervangen
Olie ververst
Luchtfilter vervangen
Vlotterhoogte afgesteld
Waar moet ik het ergens zoeken; afstelling carburateur, Ontsteking??
Hier heb ik nog niets aan gedaan (te weinig kennis).
Ik ben veel aan het lezen op forum en in vraagbaak.
Hopelijk kan iemand me verder helpen.
Sjoerdje
-
- Moderator
CO goed afstellen. (carb) Vreemd geluid bij gas los, hoe klinkt dat ongeveer? Kan ontsteking zijn en knallen of pingelen opleveren.
En hoe is je vlotter afgesteld?
En hoe is je vlotter afgesteld?
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Heavy user
Ik lees dat de vlotterhoogte is afgesteld. Ofwel de carburateur is open geweest. Dan is neem ik aan de pakking tussen het huis en de deksel ook vervangen. Wat voor pakking zit hiertussen? Mijn eend liep ook beroerd na de revisie en sloeg ook af bij remmen.
Wat bleek: de nieuwe pakking was niet goed. Bij het kanaaltje voor de stationair hoort een gaatje en een ovaaltje te zitten. Bij de bewuste pakking is het een groot rondje. Hierdoor verzuipt de motor gewoon. Een en ander is te vinden met foto's ervan via deze link:
http://forum.andre-citroen-club.de/show ... remsen+aus
Ik heb de pakking vervangen door een ander exemplaar die wel goed is, bij mij is het opgelost.
Wat bleek: de nieuwe pakking was niet goed. Bij het kanaaltje voor de stationair hoort een gaatje en een ovaaltje te zitten. Bij de bewuste pakking is het een groot rondje. Hierdoor verzuipt de motor gewoon. Een en ander is te vinden met foto's ervan via deze link:
http://forum.andre-citroen-club.de/show ... remsen+aus
Ik heb de pakking vervangen door een ander exemplaar die wel goed is, bij mij is het opgelost.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Heavy user
bij mij was dit valse lucht. het motortje zoog valse lucht bij de aansluiting van het spruitstuk op de cilinderkoppen. is te checken door startgas bij deze aansluitingen te spuiten (volgens de meeste gaat het ook met remmenreiniger, maar hier heb ik geen ervaring mee) gaat de motor anders lopen ziet hier het probleemSjoerdje schreef:Als ik weer gas bij geef, gebeurt er even niets gevolgd door een paar schokbewegingen en dan trekt hij weer.
Hoe meer toeren ik maak, en gas blijf geven des te beter loopt hij.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction