laag laadvermogen
laag laadvermogen
beste mensen zoals de meeste weten ben ik een eendje aan het bouwen.
de motor op toeren laad hij bij op max 13,11 volt
dit is met 2 verschillende dynamo's
en 2 verschillende spannings regelaars gemeten allebij het zelfde verhaal
heeft er iemand een idee hoe dit kan??
is het zo dat de blauwe draad die van de dynamo afkomt direct op de plus van de startmotor zit?
de motor op toeren laad hij bij op max 13,11 volt
dit is met 2 verschillende dynamo's
en 2 verschillende spannings regelaars gemeten allebij het zelfde verhaal
heeft er iemand een idee hoe dit kan??
is het zo dat de blauwe draad die van de dynamo afkomt direct op de plus van de startmotor zit?
-
- Addicted user
- Contacteer:
Als het 12,8 is, dan is de accu in ieder geval goed. Het zal toch niet zo zijn dat er een slecht contact is van spanningsregelaar naar dynamo of de aarde? Misschien goed idee om de draden even door te meten. Wat je ook kunt doen is in ieder geval de aansluitingen schoon maken.
Hij moet in ieder geval boven de 14 volt komen.
Hij moet in ieder geval boven de 14 volt komen.
Ik vind het aan de lage kant. Ik had laatst een laadstroomprobleem. Eerst dacht ik dat het aan de dynamo lag, echter bleek mijn elektronische spanningsregelaar kaduuk te zijn.
Nu met nieuwe dynamo en spanningsregelaar meet ik ruim 14.5 volt over de polen bij draaiende motor.
Wel vreemd dat het bij jou een stuk lager uitkomt. Zijn beide gebruikte dynamo's wel ok?
Nu met nieuwe dynamo en spanningsregelaar meet ik ruim 14.5 volt over de polen bij draaiende motor.
Wel vreemd dat het bij jou een stuk lager uitkomt. Zijn beide gebruikte dynamo's wel ok?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Addicted user
- Contacteer:
Gerard ik heb het over de accu meten niet de dynamo. Als de accu onder de 12V zit is deze zo wie zo aan vervanging toe.Gerard Maas schreef:Backfire,een dynamo laten werken met de accu los is een grote doodzonde
De accu moet nl de stoom leveren om de stator magnetisch te maken.
Daarom kan je een wisselstroomdynamo ook nooit aanslepen
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Het is misschien off topic, maar als ik twijfel of er geladen word, trek ik bij draaiende motor het schuifstekkertje wat aan de koolborstels zit, achterop de dynamo, los.
Als er dan een vonk(je) is, weet ik dat er geladen word, maar kan dit eigenlijk ook kwaad?
Overigens merk ik aan mijn eigen Eenden wel aan het ritme van de ruitenwissers en/of de richtingaanwijzers of er geladen word.
Als er dan een vonk(je) is, weet ik dat er geladen word, maar kan dit eigenlijk ook kwaad?
Overigens merk ik aan mijn eigen Eenden wel aan het ritme van de ruitenwissers en/of de richtingaanwijzers of er geladen word.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962