Motortype?

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » vr 11 jul, 2008 13:44

Martijn,als het pijpje in de uitlaat gaat lekken,wil jij niet in die auto zitten
Daarom mag het niet meer.Je mag wel een koperen pijp om de uitlaatpijp
onder de verwarmingspot erom rollen,zodat het vloeibare gas kan verdampen

Martijn, Arnhem
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 171
Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01

Bericht door Martijn, Arnhem » vr 11 jul, 2008 18:58

Hmmmm... volgens mij hebben we het over veschillende pijpjes.

Ik reageer eigenlijk op het "pijpje" van de koeltunnel. Geen idee wat de officiële benaming is maar het gaat om de directe luchtinlaat van de koeltunnel naar het luchtfilter, "geforceerde" luchttoevoer. Mij is gezegd dat als ik op LPG ging rijden ik de geforceerde luchtinlaat (met meer druk dus) zoals Dyanes, Ami's en Aca's hebben met LPG niet mag. Ik heb dus netjes een andere koeltunnel gezocht zonder deze aansluiting.

Ik denk dat jij het over de stift in de uitlaat (spruitstuk) hebt.

Ik heb inderdaad koper om de pijp van de 1e demper gedaan.

Martijn, Arnhem

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » za 12 jul, 2008 07:19

Ja,Martijn dat klopte,vroeger werd dat nl gedaan.Maar die pijpjes die jij
bedoeld zijn om de schijfremmen te koelen.Mits je schijfremmen heb,lijkt
het me toch beter om die gekoeld te houden.Een op gas rijdende luchtgekoelde motor zonder termostaat wordt niet veel heter als op benzine.De bedrijfstemperatuur ligt nl al veel hoger.Vandaar ook de zuigerspeling.

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
Locatie: eindhoven

Bericht door jeroentje » za 12 jul, 2008 11:35

Was het niet de bedoeling om een koperen pijp om de uitlaat te draaien, en in die pijp d.m.v. koelvloeistof een apart circuit te krijgen om de verdamper op te warmen ??

Het klinkt nu nl. alsof de gasleiding om de uitlaat komt, dit is niet de bedoeling meen ik.

Bij een 'echte' turbo is het vaak niet makkelijk om dit goed op gas aan het lopen te krijgen, maar niet verboden. Het lijkt mij dat je met het pijpje aangesloten op de koeltunnel een dermate lage druk krijgt dat dit voor gas niet boeit.

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » za 12 jul, 2008 11:52

Je heb helemaal gelijk Jeroen,er moet ook een electrisch pompje tussen om het water rond te pompen

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1948
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » za 12 jul, 2008 22:52

Kom net terug uit limburg, 400 km gereden, maar het was het waard! Mn autotje loopt weer als een zonnetje! Via via aan het adres gekomen, samen de hele middag aan de motor geklust (hij meer dan ik) en nu doetie t weer! hij tikt nog wel, maar hij moet t toch zeker overleven heen en weer naar frankrijk. Word een mooie reis! Bedankt voor de adviesen

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 993
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » zo 20 jul, 2008 16:24

een paar weken terug was ik met de dyane in Tsjechie en zag daar een leuk blokje in een techniek museum staan

Afbeelding

ze hadden daar nog veel meer van dat spul staan...( ook het "iets" grotere werk)
met eendige groeten,

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » ma 21 jul, 2008 08:58

Hobbes.Wel een mooie foto,maar ik herken hem niet.Is het iets van Subaru?

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 21 jul, 2008 16:40

Leuk zoiets om te zien. Gezien de koelribben lijkt met me een luchtkoeler. Er staat 1946 bij. Is t niet iets van een kever ofzo?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 993
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » ma 21 jul, 2008 22:48

uche uche, hoe durven jullie??? iets van een volksfiets of van soepbaru???

Nee deze techniek stamt van een zeer gerenomeerd merk af!
helaas in het westen niet zo bekend meer in de auto industrie ( nog wel in het ruigere vrachtwagen gebeuren)

voor de kwis heb ik nog een paar plaatjes van wat leuks van dit merk.
Afbeelding

Mocht deze foto voor mijn voorruitje verschijnen ja dan zal ik ook even moeten kwijlen...

Afbeelding

een luchtgekoelde V8 met een dubbele nokkenas rechtstreeks op de achteras en dat in de 30 er jaren...
En om het af te maken ook nog aerodynamisch vormgegeven! WOW!
met eendige groeten,

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 993
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » ma 21 jul, 2008 22:49

weten jullie het al?
met eendige groeten,

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 21 jul, 2008 23:31

tatra

18-MU-09
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 12 nov, 2007 15:07
Locatie: Zeeland

Bericht door 18-MU-09 » di 5 aug, 2008 21:46

Rossero schreef: wel stomme regel dat je tegenwoordig het hele chassis moet bewaren ipv alleen het nummer
Is het inderdaad zo dat je bij een chassiswissel het HELE chassis moet bewaren en niet alleen maar het uitgezaagde gedeelte met het nummer?
Ik begreep vorige week van de RDW dat dat laatste wel voldoende is.

We zijn hiermee natuurlijk wel ont-topic-t, want eigenlijk hoort deze discussie in de "chassis"-rubriek thuis!
Laatst gewijzigd door 18-MU-09 op di 5 aug, 2008 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 5 aug, 2008 21:47

Ik mocht van het rdw ook de rechter voorpoot ervanaf slijpen. Daar namen ze genoegen mee hoor.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 6 aug, 2008 11:08

Ik zou het hele chassis bewaren, want elke keurmeester is anders. Ze moeten vast kunnen stalen dat het orgineel is (IVIN) en je weet maar nooit. Ik heb voor het oog van de keurmeester het nummer er uit geslepen, hij heeft het toen in een zakje gedaan en meegenomen.

PS je kunt IVIN thuis laten uitvoeren, kost totaal 100 Euro.

Plaats reactie