Motortype?
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 171
- Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01
Hmmmm... volgens mij hebben we het over veschillende pijpjes.
Ik reageer eigenlijk op het "pijpje" van de koeltunnel. Geen idee wat de officiële benaming is maar het gaat om de directe luchtinlaat van de koeltunnel naar het luchtfilter, "geforceerde" luchttoevoer. Mij is gezegd dat als ik op LPG ging rijden ik de geforceerde luchtinlaat (met meer druk dus) zoals Dyanes, Ami's en Aca's hebben met LPG niet mag. Ik heb dus netjes een andere koeltunnel gezocht zonder deze aansluiting.
Ik denk dat jij het over de stift in de uitlaat (spruitstuk) hebt.
Ik heb inderdaad koper om de pijp van de 1e demper gedaan.
Martijn, Arnhem
Ik reageer eigenlijk op het "pijpje" van de koeltunnel. Geen idee wat de officiële benaming is maar het gaat om de directe luchtinlaat van de koeltunnel naar het luchtfilter, "geforceerde" luchttoevoer. Mij is gezegd dat als ik op LPG ging rijden ik de geforceerde luchtinlaat (met meer druk dus) zoals Dyanes, Ami's en Aca's hebben met LPG niet mag. Ik heb dus netjes een andere koeltunnel gezocht zonder deze aansluiting.
Ik denk dat jij het over de stift in de uitlaat (spruitstuk) hebt.
Ik heb inderdaad koper om de pijp van de 1e demper gedaan.
Martijn, Arnhem
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Ja,Martijn dat klopte,vroeger werd dat nl gedaan.Maar die pijpjes die jij
bedoeld zijn om de schijfremmen te koelen.Mits je schijfremmen heb,lijkt
het me toch beter om die gekoeld te houden.Een op gas rijdende luchtgekoelde motor zonder termostaat wordt niet veel heter als op benzine.De bedrijfstemperatuur ligt nl al veel hoger.Vandaar ook de zuigerspeling.
bedoeld zijn om de schijfremmen te koelen.Mits je schijfremmen heb,lijkt
het me toch beter om die gekoeld te houden.Een op gas rijdende luchtgekoelde motor zonder termostaat wordt niet veel heter als op benzine.De bedrijfstemperatuur ligt nl al veel hoger.Vandaar ook de zuigerspeling.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 260
- Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
- Locatie: eindhoven
Was het niet de bedoeling om een koperen pijp om de uitlaat te draaien, en in die pijp d.m.v. koelvloeistof een apart circuit te krijgen om de verdamper op te warmen ??
Het klinkt nu nl. alsof de gasleiding om de uitlaat komt, dit is niet de bedoeling meen ik.
Bij een 'echte' turbo is het vaak niet makkelijk om dit goed op gas aan het lopen te krijgen, maar niet verboden. Het lijkt mij dat je met het pijpje aangesloten op de koeltunnel een dermate lage druk krijgt dat dit voor gas niet boeit.
Het klinkt nu nl. alsof de gasleiding om de uitlaat komt, dit is niet de bedoeling meen ik.
Bij een 'echte' turbo is het vaak niet makkelijk om dit goed op gas aan het lopen te krijgen, maar niet verboden. Het lijkt mij dat je met het pijpje aangesloten op de koeltunnel een dermate lage druk krijgt dat dit voor gas niet boeit.
Kom net terug uit limburg, 400 km gereden, maar het was het waard! Mn autotje loopt weer als een zonnetje! Via via aan het adres gekomen, samen de hele middag aan de motor geklust (hij meer dan ik) en nu doetie t weer! hij tikt nog wel, maar hij moet t toch zeker overleven heen en weer naar frankrijk. Word een mooie reis! Bedankt voor de adviesen
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 993
- Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
- Locatie: Marknesse (n.o.p)
uche uche, hoe durven jullie??? iets van een volksfiets of van soepbaru???
Nee deze techniek stamt van een zeer gerenomeerd merk af!
helaas in het westen niet zo bekend meer in de auto industrie ( nog wel in het ruigere vrachtwagen gebeuren)
voor de kwis heb ik nog een paar plaatjes van wat leuks van dit merk.

Mocht deze foto voor mijn voorruitje verschijnen ja dan zal ik ook even moeten kwijlen...

een luchtgekoelde V8 met een dubbele nokkenas rechtstreeks op de achteras en dat in de 30 er jaren...
En om het af te maken ook nog aerodynamisch vormgegeven! WOW!
Nee deze techniek stamt van een zeer gerenomeerd merk af!
helaas in het westen niet zo bekend meer in de auto industrie ( nog wel in het ruigere vrachtwagen gebeuren)
voor de kwis heb ik nog een paar plaatjes van wat leuks van dit merk.

Mocht deze foto voor mijn voorruitje verschijnen ja dan zal ik ook even moeten kwijlen...

een luchtgekoelde V8 met een dubbele nokkenas rechtstreeks op de achteras en dat in de 30 er jaren...
En om het af te maken ook nog aerodynamisch vormgegeven! WOW!
met eendige groeten,
Is het inderdaad zo dat je bij een chassiswissel het HELE chassis moet bewaren en niet alleen maar het uitgezaagde gedeelte met het nummer?Rossero schreef: wel stomme regel dat je tegenwoordig het hele chassis moet bewaren ipv alleen het nummer
Ik begreep vorige week van de RDW dat dat laatste wel voldoende is.
We zijn hiermee natuurlijk wel ont-topic-t, want eigenlijk hoort deze discussie in de "chassis"-rubriek thuis!
Laatst gewijzigd door 18-MU-09 op di 5 aug, 2008 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Addicted user
- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ik zou het hele chassis bewaren, want elke keurmeester is anders. Ze moeten vast kunnen stalen dat het orgineel is (IVIN) en je weet maar nooit. Ik heb voor het oog van de keurmeester het nummer er uit geslepen, hij heeft het toen in een zakje gedaan en meegenomen.
PS je kunt IVIN thuis laten uitvoeren, kost totaal 100 Euro.
PS je kunt IVIN thuis laten uitvoeren, kost totaal 100 Euro.