Afstellen Visamotor

Alles over visa-conversies.
Plaats reactie
CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Afstellen Visamotor

Bericht door CitRoel » wo 6 aug, 2008 17:06

Ik kwam laatst een eendrijder tegen met de vraag of ik z'n motortje eens af zou willen stellen... ja tuurlijk... ja maar het is wel een visa motor...

Vandaar dat ik even vraag of ik die hetzelfde af moet stellen als een eend dus vlotterhoogte, CO en stationair...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » do 7 aug, 2008 15:50

vlotterhoogte van een visacarb (solex) moet 16 mm zijn, anders dus dan bij een eend (achtige) verder idd co e.d hetzelfde afstellen. wat erg belangrijk is, is dat de motor voldoende lucht krijgt, een orgineel eendenfilter knijpt de motor geveel, met een turbotube gaat het al beter, maar het best kun je een origineel visafilter met turbotube gebruiken (wel sproeiers aanpassen!)

suc6

greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » za 9 aug, 2008 17:40

Oké dankje, ik weet niet tot hoever de eigenaar van de eend wil gaan. Ik zal eerst wel even proberen het geheel af te stellen...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Plaats reactie