Informatie over Zelf lakken/Verven

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 17 aug, 2008 16:31

Informatie over Zelf lakken/Verven

Bericht door Franko » zo 17 aug, 2008 16:36

Hallo iedereen,

Ben nieuw hier op het forum en heb ook meteen een vraag. Ik heb een 2cv6 Special uit 1986 in het grijs. Nu ik de auto technisch goed op orde heb wil ik hem cosmetisch gaan aanpakken. Punt is: Ik heb absoluut geen verstand van auto's verven/lakken en spuiten word me toch ietsje te duur :roll:

hoe moet ik dit gaan aanpakken? ik wil hem in de orginele grijze kleur opnieuw verven. Maar hoe zit dit met opschuren,behandelen,primer en uiteraard het verven/lakken zelf?

waar kan ik daar veel informatie over vinden of zijn er mensen die er ervaring mee hebben.

Ik ben lid van het Eendeei in Rotterdam en daar kan ik een paar weken een box huren, of ik kan zelf opzoek naar een droog plekje. in de winter staat deze eend sowieso altijd in een stalling.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 17 aug, 2008 17:09

Welkom op het forum.

Gebruik de zoekfunctie eens, er is al veel geschreven over het lakken/spuiten/rollen van eenden. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 17 aug, 2008 16:31

Bericht door Franko » zo 17 aug, 2008 19:12

Bedankt:)!

ja ik ben inderdaad al even bezig geweest met rondkijken. maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Dus daarom vroeg ik het hier even :roll:

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » ma 18 aug, 2008 00:01

als je het niet kan vinden wil ik het wel voor je uitleggen! ik ga nu eerst naar bed :D
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » ma 18 aug, 2008 00:47

Allereerst alles roestvrij maken. De rest wil ik wel in een sticky zetten als je wat geduld hebt. Deze vraag wordt nl. erg regelmatig gesteld, dus dat wordt intussen tijd om hier eens één helder verhaal over op het forum te knallen.
Als je meteen aan de slag wil en niet kan wachten op een sticky: ik én anderen hebben deze vraag al vaker uitgebreid beantwoord, zoeken loont de moeite.
zoekwoorden: verfspuit, lak, laksysteem, voorbewerken, plamuur(soorten), filler, primer, etc.
Succes!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » ma 18 aug, 2008 08:17

In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

flashnr1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: di 27 jun, 2006 23:02
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Bericht door flashnr1 » ma 18 aug, 2008 23:03

ik rol mijn eend altijd met histor perfect finish alleen de kale plekken in de primer en dan 2x lakken met een fijn rolletje en de ontoegankelijke plekken met een penseeltje
Afbeelding
hier een voorbeeldje

Franko
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 17 aug, 2008 16:31

Bericht door Franko » di 19 aug, 2008 01:21

bedankt voor de reacties allemaal!
:D

een sticky zou inderdaad een uitkomst zijn! wachten we daar even op :D

auto ziet er prachtig uit! dus hoe heb je dit gedaan? eerst alles licht opgeschuurd en sommige plekken roestvrij gemaakt, dan die plekken in de primer gezet en vervolgens met een goede roller de boel gerold?

980080
Beginner
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: di 17 apr, 2007 15:47
Locatie: breda

Bericht door 980080 » ma 25 aug, 2008 11:41

Ik ben ook zeer benieuwd naar het Sticky!
Ik weet dat er al veel over geschreven is maar één duidelijk en compleet verhaal zou zeer prettig zijn!

Alvast bedankt
groet,
etienne

Plaats reactie