helicol plaatsen

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 11:36

Bericht door BW » wo 13 aug, 2008 19:28

nee lukt niet, waar de steun zit maakt het karter een bocht en de moer raakt niet op zijn plaats, een kleinere bout is ook geen optie want ik heb al voorgehad dat deze zich dan verzet en alsnog lostrilt


helicoil is idnerdaad sterker, doordat je een grotere draad tapt heb je een groter raakvlak waar de helicoil het blok raakt dus eenzelfde kracht op een groter oppervlak. de helicoil is van eens terk metaal gemaakt zodat het oppervlak dat de bout raakt ooks terker is.

je moet de oude draad idd eerst wegboren endat is wat niet lukt bij mij :(
heb de bout ietwat kunnen aandraaien tot de draad het net niet begaf
maar blijf ik nog met hetzelfde probleem zitten :(

mvg

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 13 aug, 2008 22:29

Ik denk toch dat de enige oplossing is om wat onderdelen eraf te halen. Deel van de koeltunnel en de oliekoeler. Dan heb je denk wel genoeg werkruimte.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 14 aug, 2008 23:43

Lijkt mij ook de beste en makkelijkste oplossing :lol:

suc6

Project-eend
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: do 27 dec, 2007 13:07
Locatie: Utrecht

Bericht door Project-eend » wo 27 aug, 2008 17:15

Waar hebben jullie de setjes gekocht?

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 27 aug, 2008 17:42

Bij de wat betere automaterialen zaken kun je zo een setje wel kopen. Niet bij halfords ofzo :P
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5129
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 27 aug, 2008 20:49

Midlock tools heeft een aardig setje, verkrijgbaar via de automaterialen zaak. Ook een echte M7 ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 27 aug, 2008 22:55

AZL57 schreef:Midlock tools heeft een aardig setje, verkrijgbaar via de automaterialen zaak. Ook een echte M7 ;-)
Inderdaad, dat is ongeveer het meest gebruikte setje voor de 2cv.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » za 27 dec, 2008 14:09

TB schreef: Ik heb dus bij mijn motorblok 4x helicoil geplaatst bij de inlaatspruitstukken. Daar was het schroefdraad poreus. Ik heb laatst nog een keer alles moeten loshalen vanwege wat lekkende pakkingen. En de helicoil's bleven mooi op de plaats. Werkt echt prima. In mijn ogen is het sterker dan het originele draad erin.
ik wil hetzelfde doen (preventief) en zit (ook) te twijfelen of ik alle 8 ga vervangen of alleen die van inlaat. bij de uitlaat heb je natuurlijk van die tappen dus volgens mij gaat het schroefdraad daar minder snel kapot. ik wilde deze tapeinden wel bevestigen met wat locktite voor een nog betere grip.

wat ik me afvroeg, die achterste gaten voor de inlaat kun je helemaal doorboren, maar die voorste niet toch? hoe boor en tap je daar het draad?

weet iemand de maat (lengte) van de helicoil die je nodig hebt? m7x?

ik wil namelijk even kijken of het bij de automaterialenhandel goedkoper dan de 2 euro /stuk bij een eendengarage.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie