helicol plaatsen
nee lukt niet, waar de steun zit maakt het karter een bocht en de moer raakt niet op zijn plaats, een kleinere bout is ook geen optie want ik heb al voorgehad dat deze zich dan verzet en alsnog lostrilt
helicoil is idnerdaad sterker, doordat je een grotere draad tapt heb je een groter raakvlak waar de helicoil het blok raakt dus eenzelfde kracht op een groter oppervlak. de helicoil is van eens terk metaal gemaakt zodat het oppervlak dat de bout raakt ooks terker is.
je moet de oude draad idd eerst wegboren endat is wat niet lukt bij mij
heb de bout ietwat kunnen aandraaien tot de draad het net niet begaf
maar blijf ik nog met hetzelfde probleem zitten
mvg
helicoil is idnerdaad sterker, doordat je een grotere draad tapt heb je een groter raakvlak waar de helicoil het blok raakt dus eenzelfde kracht op een groter oppervlak. de helicoil is van eens terk metaal gemaakt zodat het oppervlak dat de bout raakt ooks terker is.
je moet de oude draad idd eerst wegboren endat is wat niet lukt bij mij
heb de bout ietwat kunnen aandraaien tot de draad het net niet begaf
maar blijf ik nog met hetzelfde probleem zitten
mvg
-
- Beginner
- Berichten: 12
- Lid geworden op: do 27 dec, 2007 13:07
- Locatie: Utrecht
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ik wil hetzelfde doen (preventief) en zit (ook) te twijfelen of ik alle 8 ga vervangen of alleen die van inlaat. bij de uitlaat heb je natuurlijk van die tappen dus volgens mij gaat het schroefdraad daar minder snel kapot. ik wilde deze tapeinden wel bevestigen met wat locktite voor een nog betere grip.TB schreef: Ik heb dus bij mijn motorblok 4x helicoil geplaatst bij de inlaatspruitstukken. Daar was het schroefdraad poreus. Ik heb laatst nog een keer alles moeten loshalen vanwege wat lekkende pakkingen. En de helicoil's bleven mooi op de plaats. Werkt echt prima. In mijn ogen is het sterker dan het originele draad erin.
wat ik me afvroeg, die achterste gaten voor de inlaat kun je helemaal doorboren, maar die voorste niet toch? hoe boor en tap je daar het draad?
weet iemand de maat (lengte) van de helicoil die je nodig hebt? m7x?
ik wil namelijk even kijken of het bij de automaterialenhandel goedkoper dan de 2 euro /stuk bij een eendengarage.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction