naar aanleiding van............. Opkrikpoll

Reparaties, modificaties en onderhoud

zie bericht

Ik krik aan de kriksteunen
8
19%
ik krik onder het chassis
20
48%
hangt er vanaf wat ik moet doen.....
12
29%
Ik zet hem op een brug
0
Geen stemmen
til hem op met een brug steunen onder het chassis
0
Geen stemmen
til hem op met een brug en de steunen onder de koets (hoop dat niemand dit kiest)
1
2%
ik krik nooit..... ik laat krikken
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

naar aanleiding van............. Opkrikpoll

Bericht door Niels » za 30 aug, 2008 00:07

naar aanleiding van hier: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=6905&start=15

durf jij je auto op te krikken aan de kriksteunen met de eendenkrik
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » za 30 aug, 2008 00:09

ikzelf krik hem voor een bandenwissel of zo wel aan de originele kriksteunen op, geen probleem... als ik meer moet doen, bv. aan de remmen werken dan haal ik de aandrijfassen los, dan krik ik de auto op onder het chassis t.h.v. de vooras.

ik kan het opkrikken aan de kriksteunen zelfs nog sterker vertellen, mijn broer(tje) (toch een kilo of 70)is ooit in de auto gaan zitten aan de kant die ik had opgekrikt.....

heb em er wel zowat aan zijn haren uitgesleurd.....gek..
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

gerard560
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 316
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 22:09
Locatie: spijkenisse

Bericht door gerard560 » za 30 aug, 2008 00:51

ik chassis

ik heb gezien wat een krik doet met een dorpel van
een nieuwe auto ,nee laat maar pak bij een
andere auto ook altijd de wielsteunen ,ophanging

voor een wielwissel is het best mogelijk maar waarom zou je een risico nemen?? voorkomen is beter als genezen


gr gerard

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » za 30 aug, 2008 00:59

Chassis. Van dat soort dingen moet je een gewoon te maken en niet afwisselen.
Afblijven.

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » za 30 aug, 2008 08:35

Na het lezen van dit alles ga ik maar op zoek naar een andere krik, nog eentje voor het pech onderweg lijstje.
Eend voor allen, allen voor eend..

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » za 30 aug, 2008 10:20

Ik heb heel bewust gekozen voor de brug onder de carrosserie omdat hij
dat moet kunnen hebben.Als je dan ziet dat tijdens het heffen de driehoek-
plaatjes boven de schermen gaan wijken,wordt je tenminste gewaarschuwd voor het afbreken van de stuurpijp en weet je ook dat de auto aan een flinke reparatie toe is.Het is tenslotte ook een stuk veiligheid.
Ik moest van de APK een 4 kolomsbrug,oke dat hebben we gedaan,maar ik
kon elke steekproef contoleur overhalen om hem op de 2 kolommer te zetten.Als je maar vertelde waarom.

Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 292
Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 15:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door Tim Rozendaal » za 30 aug, 2008 10:45

Kriksteunen, ook voordat ik alles heb laten lassen. Ging zonder problemen. Maar dit doe ik alleen voor het verwisselen van een wiel. Heb het idee dat onder een van de draagarmen op het chassis iets meer solide is. Wat ik ook nog wel eens heb gedaan voor het verwisselen van een wiel is een krik onder de draagarm (tegen het wiel aan) met een blokje hout ertussen. Dan hoef je niet zo ver te krikken.
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » za 30 aug, 2008 11:05

chassis, met mijn eend, omdat de dorpels te zwak zijn, weet ik uit ervaring...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

yoek
Beginner
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 6 feb, 2008 22:50
Locatie: Oisterwijk

Bericht door yoek » za 30 aug, 2008 12:46

Altijd onder het chassis. Vooral dat als de steun bij mijn mehari afbreekt en dwars door de abs heen gaat.....
Trouwens, die steuntjes zijn weggerot en niet meer teruggeplaatst.
Citroen Mehari 1977
Citroen 2cv special 1976
Citroen C1 Ambiance 2010

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » za 30 aug, 2008 16:37

Och, voor een lekke band, gewoon de eenden krik eronder, en gaan met dat ding, istie voor.

Maar als ik ga sleutelen, dan of de brug op, of gewoon op blokken, of gewoon de garage krik, die schop je minder makkelijk om he.

En als ik serieus moet kloten, dan gaat gewoon de hele een op zijn kant. ff blok en bak eruit en hij ligt zo om.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Berichten: 1712
Lid geworden op: zo 30 mar, 2003 13:58
Locatie: Ergens in't midden
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » za 30 aug, 2008 21:57

Wiel wisselen onderweg: kriksteun met eendenkrik.
Sleutelen: garagekrik onder het chassis met een of twee extra steunen. De garagekrik gaat er dan weer onderuit zodat de steunen (3 tons) het gewicht dragen. Iets te vaak gelezen dat mensen tijdens het sleutelen onder hun eigen auto werden verpletterd ...
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Gebruikersavatar
Rollo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 apr, 2005 10:56
Contacteer:

Bericht door Rollo » za 30 aug, 2008 22:59

Bij bandenwissel heb ik gewoon de eendkrik gebruikt bij de kriksteuntjes. Gaat prima in combi met het houtblokje!

Maar om hier echt mee te gaan klussen vind ik hem toch te wankel hoor.
Eendloos........ Wel een C4 Picasso :-)
www.robdehaan.com

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 31 aug, 2008 09:31

Ik krik met de orginele krik aan de kriksteunen. Maar laten we duidelijk zijn, dat doe ik voor als ik een lekke band heb. Voor onderhoud gaat ie op de assteunen en krik ik hem op met een garagekrik.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » zo 31 aug, 2008 17:57

Een wiel wisselen onderweg, gewoon met de eigen krik.
Ook de Mehari, in de vakantie zelfs gedaan met een volledig beladen auto.
In andere gevallen een garagekrik of een brug onder hetchassis.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 645
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 12:47
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Bericht door Niels » ma 1 sep, 2008 14:49

Gerard Maas schreef:Ik heb heel bewust gekozen voor de brug onder de carrosserie omdat hij
dat moet kunnen hebben.Als je dan ziet dat tijdens het heffen de driehoek-
plaatjes boven de schermen gaan wijken,wordt je tenminste gewaarschuwd voor het afbreken van de stuurpijp en weet je ook dat de auto aan een flinke reparatie toe is.Het is tenslotte ook een stuk veiligheid.
Kijk, dat had ik niet verwacht dus, maar als je het zo verteld klinkt het wel heel logisch....
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Plaats reactie