Knallende uitlaat
Vreemd. Gisteren reedt de aca ineens heel slecht, alsof ie nog maar op 1 cylinder liep. Maar vandaag reedt ie weer prima en kwamen er ook geen knallen meer uit de uitlaat, terwijl ik nog niets gerepareerd heb. Ik zal eens kijken hoe ie het de komende dagen doet. Misschien wordt het onderhand tijd voor een onderhoudsbeurt bij de eendenspecialist, ik weet zelf namelijk niet hoe ik alles moet afstellen.
Citroën AZU 1968
Mercedes L319D 1965
Mercedes L319D 1965
Weer een update over de problemen van de aca:
hij knalt weer lekker, maar rijdt verder nog uitstekend. Tot mijn verbazing was vandaag de tank al weer bijna leeg
. Hij rijdt momenteel zeer onvoordelig, zo'n 1 op 8!! Dan lijkt mij dat er toch iets mis is met de carburateur want die benzine gaat er wel erg hard doorheen.
Enkelen van jullie zeiden al dat het mengsel waarschijnlijk te rijk is,de bougies zaten ook onder het roet (heb weleens gelezen dat dat ook met een te rijk mengsel te maken heeft!?) Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik er voor kan zorgen dat het mengsel weer normaal wordt?
welterusten allemaal
hij knalt weer lekker, maar rijdt verder nog uitstekend. Tot mijn verbazing was vandaag de tank al weer bijna leeg

Enkelen van jullie zeiden al dat het mengsel waarschijnlijk te rijk is,de bougies zaten ook onder het roet (heb weleens gelezen dat dat ook met een te rijk mengsel te maken heeft!?) Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik er voor kan zorgen dat het mengsel weer normaal wordt?
welterusten allemaal
Citroën AZU 1968
Mercedes L319D 1965
Mercedes L319D 1965
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Koop een nieuwe vlotternaald,demonteer het deksel,draai het deksel om
en zorg dat de beide vlotterhelften even hoog staan( meten)daarna meet
je de afstand van de pakking tot het hart /(puntje)van de vlotter,die moet
18mm zijn,dit moet je goed maken door het lipje wat tegen de vlotternaald drukt te verbuigen.Dan het deksel weer monteren en de chokekabel monteren,contoleer ook of het vacuumhefboompje aan de andere kant van de kabel goed werkt en als je de choke open heb staan en
gas geeft hij dus de chokeklep iets openzuigt en zit het veertje bij de kabel
nog op zijn plaats
en zorg dat de beide vlotterhelften even hoog staan( meten)daarna meet
je de afstand van de pakking tot het hart /(puntje)van de vlotter,die moet
18mm zijn,dit moet je goed maken door het lipje wat tegen de vlotternaald drukt te verbuigen.Dan het deksel weer monteren en de chokekabel monteren,contoleer ook of het vacuumhefboompje aan de andere kant van de kabel goed werkt en als je de choke open heb staan en
gas geeft hij dus de chokeklep iets openzuigt en zit het veertje bij de kabel
nog op zijn plaats
Even een update:
Ik heb laatst de ontsteking (123) opnieuw afgesteld en de bougies schoongemaakt en de Aca loopt weer normaal nu. Het lijkt erop dat de knallen ook verdwenen zijn. Volgens mij is het benzine verbruik nu ook weer normaal. Ik hoop dat het dus een ontregelde ontsteking was. Ik moet nog wel het lek in de uitlaat repareren. Nog bedankt voor alle tips!
Ik heb laatst de ontsteking (123) opnieuw afgesteld en de bougies schoongemaakt en de Aca loopt weer normaal nu. Het lijkt erop dat de knallen ook verdwenen zijn. Volgens mij is het benzine verbruik nu ook weer normaal. Ik hoop dat het dus een ontregelde ontsteking was. Ik moet nog wel het lek in de uitlaat repareren. Nog bedankt voor alle tips!
Citroën AZU 1968
Mercedes L319D 1965
Mercedes L319D 1965
Ik plaats dit berichtje even in een soortgelijk problementopic als ik heb om niet telkens een ander onderwerp te hoeven aanmaken.
Toen ik vanmorgen startte hoorde ik opeens een enorme knal. Meteen het contact uitgezet. Er hing een beetje een 'aangebrand' luchtje. Ik weet niet of het uit de uitlaat kwam, of onder de motorkap?
Ik heb geen 123, wat kan het zijn? Puntjes? Hoe op te lossen, kan dit kwaad voor de auto?
Toen ik vanmorgen startte hoorde ik opeens een enorme knal. Meteen het contact uitgezet. Er hing een beetje een 'aangebrand' luchtje. Ik weet niet of het uit de uitlaat kwam, of onder de motorkap?
Ik heb geen 123, wat kan het zijn? Puntjes? Hoe op te lossen, kan dit kwaad voor de auto?
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Een knal in de uitlaat moet je in de ontsteking zoeken,Nieuwe puntjes en
condensator.Punten op 0,45 zetten en zorgen dat de bougiekabels nergens
metaal kunnen raken.een goede tip daarvoor is doe ze in een waterslang en tape ze goed dicht.
Aks het in de carburator was,ligt nu het deksel los,dat zou een tekort aan
benzine zijn,of benzinepomp of vlotterniveau
condensator.Punten op 0,45 zetten en zorgen dat de bougiekabels nergens
metaal kunnen raken.een goede tip daarvoor is doe ze in een waterslang en tape ze goed dicht.
Aks het in de carburator was,ligt nu het deksel los,dat zou een tekort aan
benzine zijn,of benzinepomp of vlotterniveau
De carburator is het niet, de deksel zit er gewoon op.Gerard Maas schreef:Een knal in de uitlaat moet je in de ontsteking zoeken,Nieuwe puntjes en
condensator.Punten op 0,45 zetten en zorgen dat de bougiekabels nergens
metaal kunnen raken.een goede tip daarvoor is doe ze in een waterslang en tape ze goed dicht.
Aks het in de carburator was,ligt nu het deksel los,dat zou een tekort aan
benzine zijn,of benzinepomp of vlotterniveau
Het is de eerste keer dat dit gebeurde. Afwachten en bij een volgende keer stappen ondernemen? Of is dat niet verstandig?