lassen aan achterspatbord...

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inezz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 371
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 00:09
Locatie: Nijkerk

lassen aan achterspatbord...

Bericht door Inezz » do 4 sep, 2008 22:22

zo daar ben ik weer :wink: ...ik moet van het weekend druk bezig met m'n eendje en nu zag ik dat m'n achterspatborden een beetje aandacht nodig hebben. de schroefgaatjes zijn zeg maar iets te groot :? :? en dus een beetje door gerot om het zo maar ff te noemen. hoe kan ik dat het beste aan pakken??? ik dacht zelf aan een smal strookje erop of erachter lassen ofzo...maar ik hoor graag van jullie hoe jullie dat aanpakken.
ik kon het ff niet zo snel vinden op het forum...mssn iemand een linkje ofzo?? alvast bedankt weer :D
Eendje uit '70

I LUV EEND RIJDEN!

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
Locatie: België
Contacteer:

Re: lassen aan achterspatbord...

Bericht door SamClukkers » do 4 sep, 2008 22:29

Ik zou gewoon alle roest wegslijpen en je gaatjes dichtlassen. Dan slijp je alles mooi glad en boor je verse gaatjes, op de juiste plek natuurlijk! :wink:

Skidder
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 108
Lid geworden op: di 24 jun, 2008 18:54
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Skidder » vr 5 sep, 2008 13:21

Een iets snellere (maar wel minder mooie) manier zou het gebruik van carrosserieringen zijn; mogelijk hier een stuk afslijpen om hem D-vormig te maken.

Maar ik heb geen ervaring met restaureren van spatborden...

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » vr 5 sep, 2008 16:25

Skidder schreef:Een iets snellere (maar wel minder mooie) ...
Geen oplossing dus. Zo kan ik iedereen de gaten in z'n vloerplaten ook wel groter maken en elk jaar opnieuw voorzien van grotere rubber doppen. :wink:

Gebruikersavatar
Inezz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 371
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 00:09
Locatie: Nijkerk

Bericht door Inezz » vr 5 sep, 2008 17:53

dank jullie wel! :D
als ik het zo doe als sam zegt...hoe weet ik dan waar de gaatjes precies moeten komen :oops: :oops: ?? mssn stomme vraag maar ik zou het z\onde vinden als ik ze dicht las en de gaatjes verkeerd doe.... :?
Eendje uit '70

I LUV EEND RIJDEN!

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » vr 5 sep, 2008 18:35

Je kan wel maten krijgen, maar je zal er nét een paar mm naast zitten..
Gewoon dichtmaken, evt. met een nieuw stripje, afhankelijk van de staat van je scherm. Dan erop bouten met de bovenste bouet binnenin de auto, dan kun je precies voor de schroefgaten boren. Weet je iig zeker dat ze goed zitten.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » vr 5 sep, 2008 19:07

hoi inezz
beste en de snelste manier is een ander spat bord maar dat is je vraag niet.
ik las de gaten dicht en vlak slijpen natuurlijk
dan klem je het spatbord tegen de koets aan en teken je de bovenste gat af dat doe met een viltstift aan de achterzijde door de moer te ''prikken'' zeg maar.
hier een gat in boren ( voorzichtig boor schiet zo vast) vast zetten met een boutje en dan de rest af tekenen. het laatste gaatje kun je moeilijk aftekenen , dit moet je meten! je neemt het hart van het 1 na laatste gat en het hart van de laatste! die afmeting teken je weer af op het spatbord!
dan alle gaten een milimeter groter boren!
er komt een m5 boutje door heen boor hem maar 6mm dan kun je hem ook nog wat ''stellen''.
hopelijk ben ik duidelijk
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 5 sep, 2008 19:55

helemaal duidelijk, zelf heb ik gewoon het andere spatbord gepakt en deze tegen elkaar geklemd met griptangen, aftekenen en doorboren.


Dus als je de gaatjes in het linker spatbord dichtlast, pak je het rechterspatbord en zet je deze tegen de linker, vastklemmen en klaar.

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » za 6 sep, 2008 19:06

@backfire dat is ook een heeeeeeele goede tip! kan je ook doen!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
Inezz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 371
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 00:09
Locatie: Nijkerk

Bericht door Inezz » zo 7 sep, 2008 12:57

okay, kijk daar kan ik wat mee!!! :D
ik ga nu de schuur in en kijken of het me gaat lukken. :shock:

bedankt weer!!! :D
Eendje uit '70

I LUV EEND RIJDEN!

Plaats reactie