Vreemde stukjes uit de versnellingsbak
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Vreemde stukjes uit de versnellingsbak
Vanmiddag maar weer eens de versnellingsbak olie van de AZU (belgische versie type B 1969)vervangen,
maar toen ik de olieplug eruit had gedraaid zaten er wat verontrustende stukjes metaal aan het magneetje.
Kan iemand mij vertellen welk deel dit is? Het lijkt wel een soort ring. Synchronisatie ringen? Lagerschaal?
Bij hogere toeren ratelt de versnellingsbak wel wat, maar schakelen gaat prima (vorige week namelijk de koppelingsplaat vervangen).
maar toen ik de olieplug eruit had gedraaid zaten er wat verontrustende stukjes metaal aan het magneetje.
Kan iemand mij vertellen welk deel dit is? Het lijkt wel een soort ring. Synchronisatie ringen? Lagerschaal?
Bij hogere toeren ratelt de versnellingsbak wel wat, maar schakelen gaat prima (vorige week namelijk de koppelingsplaat vervangen).
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Bedoel je daar het rode deel in de tekening mee? De prise as heeft wel wat speling en met het vervangen van de koppeling was het wel erg vettig.
Zou dan ook een eventuele lekkage verklaren.
Zou dan ook een eventuele lekkage verklaren.
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Ja, als tegemoetkoming in de kosten. Citroen denkt ook aan alles.
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl
Waren ze wel hun tijd al ver voorruit.
Ik bedoel inderdaad het rode deel. Dit zou ook de lekkage kunnen verklaren. Alleen is dit een bak voor een centrifuge-koppeling zo te zien. Ik dacht dat de AZU een bak had met een korte prise-as en extra voorlager op de plaats van deze ring of was dat alleen zo in de jaren 50?
Ik bedoel inderdaad het rode deel. Dit zou ook de lekkage kunnen verklaren. Alleen is dit een bak voor een centrifuge-koppeling zo te zien. Ik dacht dat de AZU een bak had met een korte prise-as en extra voorlager op de plaats van deze ring of was dat alleen zo in de jaren 50?
diverse Citroens, wat anders.
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Klopt, maar ik heb geen plaatje van mijn versnellingsbak.
Op de AZU zit inderdaad geen centrifugaal koppeling.
Op de AZU zit inderdaad geen centrifugaal koppeling.
Touareg Trail 2007/2009
www.2cvtransahara.nl
www.2cvtransahara.nl
Zou het dan een stuk uit een binnenring van een lager zijn? Ook omdat je zegt dat ie wat ratelt. Bij een kennis was de kooi in een lager die de kogels op zijn plaats houdt gesneuveld. Dit gaf ook een flinke onbalans op een as in de bak omdat alle kogels naar een kant liepen. Het spul liep hem daarna vast in Maastricht midden op een drukke brug, ook lekker...
Ik zou hem toch eens even open gooien dat gaat toch makkelijk bij de oude bakken en eens kijken of je ergens iets onregelmatig kunt zien.
Ik zou hem toch eens even open gooien dat gaat toch makkelijk bij de oude bakken en eens kijken of je ergens iets onregelmatig kunt zien.
diverse Citroens, wat anders.