voorruitstijl repareren

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Plaats reactie
Job
Gebruiker
Gebruiker

voorruitstijl repareren

Bericht door Job » ma 31 mei, 2004 15:00

hallo,

zo als de meeste misschien weten ben ik bezig met de resatauratie van mijn 2cv uit 1985 mar nu heb ik de voorruit eruit en ben ik lekker aan het ontroesten geslagen van de voorruitstijl (aan de onderkant) maar er vallen hier en daar gaatjes in. ik denk dat het niet verstandig is om dit dicht te lassen en te behandelen. het plaatwerk is zo dun. maar ik vind het ook zo wat om mijn komplete raamstijl te vervangen want mijn motorkapschanier enzo is nog ik goede staat. bestaan er ook reparatiesets voor alleen de onderkant van de stijl? of kan je zoiets zelf maken?

Job
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Job » di 1 jun, 2004 22:31

:oops: :cry: :oops: :cry: :cry: :oops: :cry: :oops: :cry: :oops: :cry: :oops: :cry: :oops: Is er werkelijk niemand die zo'n reparatie ooit gedaan heeft of weet hoe je dit moet aanpakken?????? aanstaande vrijdag moet ik het eigenlijk weten want dan heb ik een afspraak staan met de lassen (voor o a bodemplaten en voetenbak)

PLEASE GIVE ME SOME REACTIONS!!! :wink: :!:

Duintje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Duintje » di 1 jun, 2004 23:00

OK, ik zal je vertellen hoe ik dat ooit gedaan heb.

Mijn eend had ook wat slechte plekken. Te weinig voor een nieuw voorruitstijl. Te veel om er niks aan te doen.

Maar gelukkig stond er bij ons een oude sloopeend in de buurt waar ik in mocht zagen.

Ik heb bij m'n eigen eend de slechte stukken eruit geslepen, zodat het mooie afgetekende gaten waren geworden. Vervolgens bij die sloopeend plaatjes uitgeslepen die overeen kwamen met mijn gaten.

Dat is aan elkaar gebakken (is lassen voor de vakman, maar het is te doen) en daarna heb ik de lasnaden met een slijptol weer vlak geslepen en met wat plamuur werd het nog erg fraai ook !

Succes

Marcel

AK-Freak
Beginner
Beginner

Bericht door AK-Freak » wo 2 jun, 2004 08:48

Ik heb biju mijn AK alleen de onderkant vervangen (waar de ruitenwissermotor aan bevestigd zit). Veel werk vooral het oude verwijderen daarna voorzichtig alles er weer in lassen. Ben zeer tevreden met het resultaat.
Deze onderdelen zijn te koop en dan zaag je gewoon alles eraf wat je niet wilt gebruiken, of je zaagt (zoals ik) de onderdelen uit een oude auto. Maar dit moet erg voorzichtig wil je alles recht houden.

plop
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door plop » vr 9 jul, 2004 08:00

Heb vorig jaar mijn hele voorruitframe vervangen, t'is een hoop werk. Als je fotos wilt hebben van dit gebeuren stuur me dan ff een mailtje.

Plop :twisted:
Plopperdeplop

Roel

Bericht door Roel » wo 18 aug, 2004 17:54

Ik heb ooit uit een sloper de bovenkant van de voorruitlijst eruitgeslepen (is bij de meesten nog als nieuw!) en die dus ondersteboven in het slechte stuk van mijn eigen eend gelast. Is goedkoop en kijkt origineel!

Plaats reactie