Hammarite Grondverf voor metaal geschikt?
Hammarite Grondverf voor metaal geschikt?
Ik ben van plan mijn eend cosmetisch een opknapbeurt te geven door hem te gaan rollen.
Nu ben ik op zoek naar een goede primer/grondverf. Ik ben bij de gamma geweest om te kijken of ik goede grondverf kon vinden.
Na wat rondgekekn te hebben kwam ik van Hammarite een beige grondverf tegen welke geschikt zou zijn voor metalen en makkelijk overschilderbaar was met de meeste andere verven.
alleen niet geschikt voor non-ferro metalen.
kan ik dit als Primer gebruiken bij mijn eend?
Nu ben ik op zoek naar een goede primer/grondverf. Ik ben bij de gamma geweest om te kijken of ik goede grondverf kon vinden.
Na wat rondgekekn te hebben kwam ik van Hammarite een beige grondverf tegen welke geschikt zou zijn voor metalen en makkelijk overschilderbaar was met de meeste andere verven.
alleen niet geschikt voor non-ferro metalen.
kan ik dit als Primer gebruiken bij mijn eend?
- Erwin 110TD5
- Beginner
- Contacteer:
Ik heb niet zo'n beste ervaringen met Hammerite....
Voor mijn Land Rover (aluminium en metaal) heb ik om te primeren "ALL GRUND" van Südwest gebruikt. De naam zegt het al, werkt op alles... Daarna heb ik er nog van alles en nog wat mee bewerkt en ik ben er zeer tevreden over. Je koopt het niet bij de G@mma, Pr@xis oid maar bij de verfgigant.
Als kwaliteit te meten is naar stank dan is het een heel goed product want het stinkt enorm. (gratis tip, doe een goed masker op...is ook beter voor de luchtweggetjes).
Voor mijn Land Rover (aluminium en metaal) heb ik om te primeren "ALL GRUND" van Südwest gebruikt. De naam zegt het al, werkt op alles... Daarna heb ik er nog van alles en nog wat mee bewerkt en ik ben er zeer tevreden over. Je koopt het niet bij de G@mma, Pr@xis oid maar bij de verfgigant.
Als kwaliteit te meten is naar stank dan is het een heel goed product want het stinkt enorm. (gratis tip, doe een goed masker op...is ook beter voor de luchtweggetjes).
-
- Moderator
Hammerite is nice, maar mocht je in de toekomst met een andere (echte) lak aan de slag willen, dan zul je flink moeten bikkelen om alles er weer af te halen. De gemiddelde lak vreet icm hammerite.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Deze groene 2cv staat helemaal in de Hammerite. Ik vind het resultaat geweldig goed meevallen! Fotootje geleend van Flying Duckman uit de reeks http://www.mijnalbum.nl/Album=QKBZ4LWG
-
- Addicted user
- Contacteer:
Je hebt veel kleuren in Hammerite en ook hoogglansend, nooit zo super strak natuurlijk als autolak, maar wel goed hoor. Enige nadeel blijft dat als je ooit iets anders wilt je eerst alle hammerite er af kunt krabben. In mijn optiek ben je dan net zo goed af met 1k autolak (jaja die bestaan) en een 1k primer voor autolak. Dit kun je ook goed met de roller opbrengen, zelfde wijze als hammerite. Voordeel met 1k autolak is dat als deze een aantal jaar oud is, de lak sterk genoeg is om een 2k autolak te verdragen.
Vind ik er prima uitzien hoor! ik wil wel mijn auto verven maar het hoeft van mij er niet uit te zien alsof hij perfect gespoten is. als het er maar gewoon goed uitziet!SamClukkers schreef:Deze groene 2cv staat helemaal in de Hammerite. Ik vind het resultaat geweldig goed meevallen! Fotootje geleend van Flying Duckman uit de reeks http://www.mijnalbum.nl/Album=QKBZ4LWG
die groene eend staat dan zeker in de hoogglans variant?
is hammarite sterk genoeg om de weerselementen te kunnen weerstaan dan?