hallo allemaal,
mijn dynamo (iskra) was hard toe aan een setje nieuwe koolborstels.
louk van het eendenest heeft tijdens een poging tot vervanging p.o al eens een paar om zeep geholpen dus blijkbaar is het een delicaat zaakje.
Hij was door zijn voorraad heen dus nieuwe besteld en zelf maar eens geprobeerd.
Ze gaan er bijna in. bijna wil zeggen dat ik het afdekplaatje niet helemaal plat op het dynamo huis krijg omdat de borstels blijkbaar niet helemaal lekker meewerken.
forceren durf ik niet omdat de kans blijkbaar groot is dat de boel afbreekt.
is er een truck?
graag jullie advies.
problemen met vervangen koolborstels iskra
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
't is alweer een paar maandjes geleden toen ik dacht dat alles nog koek en ei was onder de motorkap.
Ik heb het toen wel op een creatieve manier opgelost denk ik.
Een toutwtje strak gebonden om het element met borstels die de borstels naar binnen gedrukt houdt.
Hij schoof er zo in, touwtje doorknippen en klaar.
Draait een laad als een zonnetje.
'k heb er nog wel een andere vraag over trouwens.
Ik heb hem gepolijst en p.o. een stukje van de rode laag om het weekijzer weggepoetst.
de schijven raken elkaar nu op één klein stukje.
Als de rode laag bedoeld is puur als isolatie om ze uit elkaar te houden voor een effectief magnnetisch veld lijkt het me niet handig.
Als ik hem test merk ik het snel genoeg maar wellicht weten jullie hoe dit zit.
Ik heb het toen wel op een creatieve manier opgelost denk ik.
Een toutwtje strak gebonden om het element met borstels die de borstels naar binnen gedrukt houdt.
Hij schoof er zo in, touwtje doorknippen en klaar.
Draait een laad als een zonnetje.
'k heb er nog wel een andere vraag over trouwens.
Ik heb hem gepolijst en p.o. een stukje van de rode laag om het weekijzer weggepoetst.
de schijven raken elkaar nu op één klein stukje.
Als de rode laag bedoeld is puur als isolatie om ze uit elkaar te houden voor een effectief magnnetisch veld lijkt het me niet handig.
Als ik hem test merk ik het snel genoeg maar wellicht weten jullie hoe dit zit.