6v laatstroomprobleem
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
oke en dan kan je zien of de ampere meter werkt?
heb even wat foto's gemaakt weet niet of jullie der iets aan hebben
dat zijn de velden

het schild
voorkant borstelhouder

de 2 ankers rechter is de gene die der in zat. linker heb ik ooit gekocht

hoop dat we hier iets zijzer uit kunne worden over of alles bij elkaar past. volgens de nummers wel die ik gevonden heb en op de site heb vergeleken.
gr dukw
heb even wat foto's gemaakt weet niet of jullie der iets aan hebben

dat zijn de velden

het schild

voorkant borstelhouder

de 2 ankers rechter is de gene die der in zat. linker heb ik ooit gekocht

hoop dat we hier iets zijzer uit kunne worden over of alles bij elkaar past. volgens de nummers wel die ik gevonden heb en op de site heb vergeleken.
gr dukw
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Als ik de foto's zo zit te bekijken,kom ik er niet helemaal uit.Volgens mij
moeten de draden op de bovenste foto 1 naar massa en de andere door
een geisoleerd boutje met de draad EX van de regelaar.Dus die 2 draden
kunnen aan 1 bout,1 tegen massa aan de achterkant op het boutje tegen
massa en de bout met een fiber ring in het gat en daar de andere draad met de draad van de regelaar op.Het beste lijkt mij het nieuwe linker anker
moeten de draden op de bovenste foto 1 naar massa en de andere door
een geisoleerd boutje met de draad EX van de regelaar.Dus die 2 draden
kunnen aan 1 bout,1 tegen massa aan de achterkant op het boutje tegen
massa en de bout met een fiber ring in het gat en daar de andere draad met de draad van de regelaar op.Het beste lijkt mij het nieuwe linker anker
Is de collector van het oude anker niet te ver afgesleten zodat de borstels geen goed contact meer kunnen maken. Dan wordt er ook niet of bijna niet geladen.
Bij beide ankers de collector vlakken meten en tellen. Komt dit overeen dan is het een anker van hetzelfde type.
Je auto heeft inderdaad een moderner type regelaar maar ook de bijbehorende dynamo dat is dus goed deze combinatie.
Bij beide ankers de collector vlakken meten en tellen. Komt dit overeen dan is het een anker van hetzelfde type.
Je auto heeft inderdaad een moderner type regelaar maar ook de bijbehorende dynamo dat is dus goed deze combinatie.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
geraard dat is inderdaar zo 1 draat is de massen en de anderen draat zit aan de buitenkant met zoon glasfibber ring geisoleerd vast
het anker is inderdaar een heel stuk uitgesleten . maar mischien om het te proberen kan het nog net. ben hem denet wezen testen op zoon ankerbrommer en die meten helemaal goed. allen die lamellen zijn dan uitgesleten. zal hem eens vergelijken met de anderen. maar volgens mij verschillen ze.
heb wel 2 nieuwe bosteld want vond ze zelf aan de koste kant en volgens mij bleef der 1tje hangen maar dat weet ik niet zeker.
gr dukw
het anker is inderdaar een heel stuk uitgesleten . maar mischien om het te proberen kan het nog net. ben hem denet wezen testen op zoon ankerbrommer en die meten helemaal goed. allen die lamellen zijn dan uitgesleten. zal hem eens vergelijken met de anderen. maar volgens mij verschillen ze.
heb wel 2 nieuwe bosteld want vond ze zelf aan de koste kant en volgens mij bleef der 1tje hangen maar dat weet ik niet zeker.
gr dukw
Op je kleuren hoef je niet meer af te gaan, hier is zo met allerhande kabels geknutseld dat je ze alleen nog kunt volgen om te zien wat wat is. Ik heb een zeer duidelijk tekeningetje met de oude en nieuwe aansluiting dat moet eigenlijk helpen. Ik krijg het alleen niet erop gezet vanuit de Apple kan ik dit naar iemand mailen?
[/img]
[/img]
diverse Citroens, wat anders.
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
dus eigelijk zou ik voor het mooie even 2 nieuwe kabels moeten trekken
gewoon vanaf de dynamo rechtstreeks naar de spaningsregelaar.
of is het met meten ook wel te doen
ik heb de kabels wel door gemeten met de diode stant op me multimeter omdat die dan gaat piepen dat vind ik makelijk.
of is dit niet de juiste manier.
na ik ze door gemeten heb heb ik ze gemerkt met een geel en rode t-rape
gr dukw
gewoon vanaf de dynamo rechtstreeks naar de spaningsregelaar.
of is het met meten ook wel te doen
ik heb de kabels wel door gemeten met de diode stant op me multimeter omdat die dan gaat piepen dat vind ik makelijk.
of is dit niet de juiste manier.
na ik ze door gemeten heb heb ik ze gemerkt met een geel en rode t-rape
gr dukw
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
oke dan ga ik dat morgen ook nog doen. alles even dubbel tjekken.
kwam denet allen tot de conclusie dat de ene anker toch iets verschild van het anderen. de enne heeft een diameten van de lamellen van 53.40(de oude) en de ander 51.35 (dus de nieuwe) ik weet niet of het dan wel verschild van merk of soort. weet iemand hier meer van ?
gr dukw
kwam denet allen tot de conclusie dat de ene anker toch iets verschild van het anderen. de enne heeft een diameten van de lamellen van 53.40(de oude) en de ander 51.35 (dus de nieuwe) ik weet niet of het dan wel verschild van merk of soort. weet iemand hier meer van ?
gr dukw
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
hij doet het eindelijk. heb gister een nieuwe anker gehaalt. en me velden goed magnetiche gemaakt. alles weer gemonteerd. en getest, toen deet die het niet dus toen deed ik 1 van de 3 spoeltjes helpen. en toen deet die het ineens. dus wat het nou kan zijn ik heb geen idee.
in ieder geval bedankt voor alle hulp en reacties. kan hem nu gelukig verder af gaan maken.
had nog een tekeningetje gahad van azl57 over het ouwde en nieuwe systeem mischien hebben der meer mensen wat aan
greets dukw
in ieder geval bedankt voor alle hulp en reacties. kan hem nu gelukig verder af gaan maken.
had nog een tekeningetje gahad van azl57 over het ouwde en nieuwe systeem mischien hebben der meer mensen wat aan

greets dukw
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
Kan iemand mij middels een foto o.i.d duidelijk maken wat er hier bedoelt word met "het veld en het anker"?Gerard2cv schreef:Die weerstanden zijn netjes.Het magnetisme kan je voelen door tussen
het veld en het anker een dun voelermaatje te drukken,dat dus gelijk
tegen de zijkant getrokken moet worden.De meter moet dus op de gelijke
streepjes staan(gelijkstroom) in huis netspanning is wisselstroom de golfje
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962