Witte corrosie op de versnellingsbak
Witte corrosie op de versnellingsbak
Ik heb een 2cv gekocht, welke flink in aanraking is geweest met zout water en zeelucht. Nu zijn de versnellingsbakken flink aangetast met witte vlekken.
Hoe zijn deze zo te verwijderen dat ze niet meer terug komen?
Ik denk als ik ze schoon borstel, dat het net zo snel weer terug komt. Iemand een idee?
Hoe zijn deze zo te verwijderen dat ze niet meer terug komen?
Ik denk als ik ze schoon borstel, dat het net zo snel weer terug komt. Iemand een idee?
AZ 1959; AZU250 1976; 2cv 4x4 Barbour met BMW R1100 RS motorblok; Citroën AC4 1929; Solex 3800; Touareg-Trail 2008
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 205
- Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ik heb nu ook gezien dat Motip velgenspray in aluminium kleur heeft. Dus na het goed schoon borstelen is dat denk ik de mooiste oplossing om te zorgen dat hij netjes blijft.
Die VHT lak gaat tot 1100 graden. Voor een versnellingsbak is dat wel erg hoog. Maar wel weer mooi voor de uitlaat en kachelpotjes.
Die VHT lak gaat tot 1100 graden. Voor een versnellingsbak is dat wel erg hoog. Maar wel weer mooi voor de uitlaat en kachelpotjes.
AZ 1959; AZU250 1976; 2cv 4x4 Barbour met BMW R1100 RS motorblok; Citroën AC4 1929; Solex 3800; Touareg-Trail 2008
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
Hoi Daniel,
Welkom hier! Leuk dat je die LB 4x4 gered hebt van de ondergang!
Ik zou wel kijken hoe diep de oxidatiekratertjes zijn. Omdat die 4x4 best op zijn donder zal krijgen in het terrein heb je kans op haarscheurtjes (poreus geworden) met alle gevolgen van dien...Wellicht andere behuizing monteren...
Kom je nog naar de besteleend meeting volgende week?
Welkom hier! Leuk dat je die LB 4x4 gered hebt van de ondergang!
Ik zou wel kijken hoe diep de oxidatiekratertjes zijn. Omdat die 4x4 best op zijn donder zal krijgen in het terrein heb je kans op haarscheurtjes (poreus geworden) met alle gevolgen van dien...Wellicht andere behuizing monteren...
Kom je nog naar de besteleend meeting volgende week?
Hoi Martijn.CitroenAZU schreef:Hoi Daniel,
Welkom hier! Leuk dat je die LB 4x4 gered hebt van de ondergang!
Ik zou wel kijken hoe diep de oxidatiekratertjes zijn. Omdat die 4x4 best op zijn donder zal krijgen in het terrein heb je kans op haarscheurtjes (poreus geworden) met alle gevolgen van dien...Wellicht andere behuizing monteren...
Kom je nog naar de besteleend meeting volgende week?
Van de 4x4 is alleen nog techniek over, de rest is gaar.
Ik ben al even met een staalborstel bezig geweest om die witte oxidatie weg te krijgen. Eronder zit weer een prachtig aluminium versnellingsbakje. Maar zal hem even nader bekijken of laten bekijken.
Besteleendenmeeting staat wel op de agenda, maar is nog even afhankelijk van de keuring as. weekeind voor de Touareg Trail.
AZ 1959; AZU250 1976; 2cv 4x4 Barbour met BMW R1100 RS motorblok; Citroën AC4 1929; Solex 3800; Touareg-Trail 2008