graag advies bij het volgende probleem:
ik heb een zwakke vonk bij beide bougies, en wel zo zwak dat de motor niet start
- bougies zijn nieuw
- bougiekabels zijn nieuw (tevens gecontroleerd met de oude maar zelfde probleem)
- condensator vervangen (was vorige keer de oorzaak van een zwakke vonk)
- contactpunten vervangen en gesteld op 0.4mm opening
- timing gesteld mbv 6mm boortje in vliegwiel
- kabel van contactpuntjes naar de bobine gecontroleerd op breuk
- Accu is vol (12.8 volt)
- +bobine krijgt 12.8 volt
toch heb ik nog steeds een zwakke vonk
en het vreemde vind ik dat na vervangen en stellen van de contactpuntjes heb ik de motor proberen te starten zonder FAN erop en dan zie je de contactpunten erg vonken....
zijn er nog goede ideetjes?
thanks
JB
zwakke vonk
-
- Beginner
Als de contactpunten erg vonken is dat normaal een teken van een defecte of niet goed aangesloten condensator. Zet eens een kartelringetje onder de schroef waar mee de condensator aan de massa zit en doe het zelfde aan de andere kant waar de kabel van de condensator naar de punten gaat. Ook een andere bobine zou ik eens proberen. Hij kan dan wel stroom pakken maar als de secundaire windingen zijn doorgeslagen wordt de vonk ook veel zwakker.
Succes
Succes
diverse Citroens, wat anders.
-
- Beginner
Ik denk dat de massa van de condensator het euvel is....
Ben net overgestapt naar een andere autozaak en kreeg twee aparte doosjes mee voor de contdensator en contactpuntjes
Nu kan het inderdaad zijn dat ik de massa niet goed heb aangesloten omdat de condensator in een soort beugeltje "hangt"
Thanks!
Ik laat morgen even weten of "ze" weer loopt!
Ben net overgestapt naar een andere autozaak en kreeg twee aparte doosjes mee voor de contdensator en contactpuntjes
Nu kan het inderdaad zijn dat ik de massa niet goed heb aangesloten omdat de condensator in een soort beugeltje "hangt"
Thanks!
Ik laat morgen even weten of "ze" weer loopt!