Uniek! Met een hele stoet 2cv's naar Parijs.

Foto's en nabesprekingen van meetings.
Plaats reactie
Huureeneend.nl
Eenmalige poster

Uniek! Met een hele stoet 2cv's naar Parijs.

Bericht door Huureeneend.nl » di 16 sep, 2008 21:46

Uniek! In een stoet 2cv's naar Parijs!

Uniek! Met een hele stoet 2cv's naar Parijs. Ter ere van de 60e verjaardag van de 2cv organiseert Huureeneend.nl een vierdaagse tocht naar Parijs en terug. Vertrek vrijdag 24 oktober en terugkomst op maandag 27 oktober.

Deelname met eigen 2cv: €319,- p.p.
Deelname met een 2cv van Huureeneend.nl: €499,- p.p.

Kijk voor meer informatie op: www.huureeneend.nl

60 jaar 2cv
De eend werd meer dan 60 jaar geleden ontwikkeld als boerenwagen die een mand eieren en een zak aardappels moest kunnen vervoeren over een landweg. De eend bleek echter véél meer te bieden! Er is de afgelopen 60 jaar dankbaar gebruik gemaakt van de 2cv; gewoon als auto, als vakantieauto, zelfs als verhuiswagen! Velen hebben goede herinneringen aan dit sympathieke wagentje. Als dat ook voor u geldt, ga dan met ons mee naar Parijs!

Een uniek evenement
Rijd in colonne met je geliefde auto naar de stad van de liefde. Stel je eens voor: tientallen pruttelende 2cv'tjes, rijdend over kleine Belgische en Franse weggetjes. Maak onderweg kennis met andere Frankrijk- en 2cv-liefhebbers. Het zal een rit worden om nooit te vergeten!

Gezelligheid en veel bekijks
Op vrijdagochtend 24 oktober verzamelen we op een bijzondere locatie in Zuid-Nederland. Ondertussen kunt u, onder het genot van koffie met gebak, kennis maken met de andere deelnemers. Bereid u zich voor op een reis waarin de stoet 2cv's veel bekijks zal trekken.

Pech, panne en andere problemen
Kenners weten dat de 2cv een betrouwbaar autootje is. Huureeneend.nl is toch op eventuele pechsituaties voorbereid. Een assistentiewagen met ervaren monteurs, gereedschap en onderdelen (voor types 2cv6 vanaf 1981) rijd achter de colonne aan, om bij pech tegen kostprijs uw eend direct te repareren.

Stadstoer Parijs centrum
Er is speciaal toestemming gekregen voor een bijzondere stadstoer met de colonne 2cv's door Parijs! We zullen langs beroemde bezienswaardigheden zoals de Arc de Triomphe, Eifeltoren, Notre Dame en over de Champs Elysees rijden. De rit wordt afgesloten met een picknick in het Parc André Citroen. Dit bijzondere, futuristische park is aangelegd op de plek waar de oude Citroënfabrieken hebben gestaan.

Bezoek aan Expo 2cv
We zullen deze mooi vormgegeven tentoonstelling in het Cité des Sciences ter ere van het 60-jarige bestaan van de 2cv bezoeken. Er zijn in totaal 16 2cv's te zien, waaronder bijzondere types zoals het prototype uit 1939, de Sahara, de Spot, maar ook de Cactus (een moderne conceptcar van Citroën, gebaseerd op het 2cv concept).

Voorlopig reisprogramma in het kort
• Op vrijdag 24 oktober vertrek de colonne 2cv's om 10.00 uur vanaf een bijzondere locatie in Zuid-Nederland.
• Op zaterdag 25 oktober wacht de speciale stadsrit door Parijs met aansluitend een picknick.
• Op zondag 26 oktober wordt de jubileum tentoonstelling Expo 2cv bezocht.
• Op maandag 27 oktober vertrekken alle 2cv's weer in colonne terug naar Nederland.

Tarief
€ 319,- p.p. met eigen 2cv, logies op 2-pers. kamer.
€ 499,- p.p. met een gehuurde 2cv, logies op 2-pers. kamer.

Inclusief
• 3 overnachtingen, inclusief ontbijt
• Diner op vrijdagavond
• Rondrit door Parijs
• Toegang tentoonstelling Expo 2cv (www.cite-sciences.fr/2cv)
• Picknick in Parc André Citroën
• Technische assistentie onderweg door Huureeneend.nl
• Organisatorische ondersteuning in Parijs van Het Frankrijk Huis (www.frankrijk.nl)

Exclusief
• Overige diners en lunches
• Benzine (naar schatting €120,- per 2cv)
• Toeristenbelasting en Calamiteitenfonds (€ 2,50 per boeking)
• Eventuele tolweg (zit in principe niet in de route)
• Het is mogelijk om op de vertreklocatie te logeren. Zo weet u zeker dat u voor vertrek op tijd bent.

Afbeelding

TB
Moderator

Bericht door TB » di 16 sep, 2008 22:40

Leuk, maar ik ben al bij de Expo geweest. Grappig om te zien, maar stel je er niet al te veel van voor. Met een half uurtje heb je het wel gezien.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » di 16 sep, 2008 23:01

jammer beetje laat , beetje duur
see you when you see me

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » di 16 sep, 2008 23:02

Ik kom volgende week naar Antwerpen, houdt ik een minimeeting in je tuin. Kom je zelf ook?
(ik had nog een pint te goed voor mijn appartementje, remember? ;) )
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » di 16 sep, 2008 23:16

ow zo jij hebt nooit komen opdagen voor de sleutels als ik me goed herinner heheheh.
maar is goed kan je mee helpen m'n ballon vast houden ,voor dat biertje.
duurt wel ff voor die vol is check out meetings bokkerijders hier verder in topic.
maar is prima heb een hele grote tuin , ik denk wel de grootse van antwerpen .
heb ze zelfs een naam gegeven rivierenhof te Deurne.
zit zelf wel boormeerbeek he
see you when you see me

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Green-Duckman » wo 17 sep, 2008 10:00

Ik vind het wel heel leuk klinken!

Heb idd alleen de expo al gezien (niet in een half uurtje).
In parc André Citroën ben ik ook al geweest, maar toch lijkt me het een leuke rit.
2cv Vert Bambou '79

Malle Babbe
Moderator
Contacteer:

Bericht door Malle Babbe » wo 17 sep, 2008 15:46

Klinkt geweldig!!
:D
Ik heb helaas geen vakantie(dagen en geld) meer.
Malle Babbe

Leef, heb lief, lach en wees gelukkig !!!
;)

Daffy
Super eendkenner
Super eendkenner
Contacteer:

Bericht door Daffy » do 18 sep, 2008 17:40

Wat betaald dit bedrijf voor het plaatsen van deze advertentie op de site ??
Er moet nog al wat overblijven van de 319 Euro per persoon die moet worden betaald !

Daffy

revi
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door revi » do 18 sep, 2008 20:05

Er zijn genoeg meetings waarbij je moet betalen ... dus ik zie het niet als reclame.

Het is geweldig dat dit soort evenementen worden georganiseerd!
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 18 sep, 2008 20:28

the Nosepicker schreef:Deze discussie is op het moderatorsforum al gevoerd vóórdat het topic geplaatst werd. Deze werd hier nogmaals gevoerd en is verwijderd door de moderators. Het lijkt ons weinig zinvol om deze hier nogmaals te voeren.

Prijzen die men voor een meeting vraagt zijn variabel, afhankelijk van de te ontvangen service/het programma. Eenieder is vrij al dan niet deel te nemen. Wie het organiseert doet minder ter zake, het is een eendenmeeting. Ook particulieren kunnen meetings organiseren met een commercieel randje, ook commerciële bedrijven kunnen een meeting organiseren met een ideëel/hobbymatig tintje. En dan is eenieder nogmaals vrij om mee te gaan of niet.

Terug on topic!
Post van Tim, lichtelijk aangepast door mijzelf.

Zullen we het hierbij laten mensen. :wink:

P.S.: Daffy 2cv.nl is een non-profit site.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Plaats reactie