Opfrisbeurt 2cv van Tim

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Tim Rozendaal » za 20 sep, 2008 19:29

Zo, vandaag is er weer flink gewerkt, heb de achterremleidinggen vervangen en het rollende gedeelte eigenlijk klaargemaakt voor de koets.

De deuren, motorkap, achterklep en 3-hoekjes zijn vandaag ook in de 1e laklaag gezet.
Heb naar het voorbeeld van backfire een kitrandje bij het motorkapscharnier gelegd, hopelijk blijft dit goed zitten :roll:

Hier een linkje voor de foto's (de laaste 4 zijn er vandaag bijgekomen) :
http://www.mijnalbum.nl/Album=XDFRFIO6
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 21 sep, 2008 08:16

Nice. ;)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door björn » zo 21 sep, 2008 08:25

hey dat ziet er fris uit
je laat zeker alles doen :wink: (lldm)
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Tim Rozendaal » zo 21 sep, 2008 08:33

Haha ik ben wel lldm, maar wil toch ook zoveel mogelijk zelf doen. Dat lukt helaas niet, of het tempo zou vele malen lager liggen ;)

Ik had nog wel een vraag: op de kap zaten van de haken om ervoor te zorgen dat deze strak dicht bleef zitten maar ik vind ze oerlelijk en chromen (can kitcars enz) zijn weer 50 euro voor een setje. Dat vind ik niet lelijk maar op dit moment (met allerlei andere prioriteiten) geef ik het liever aan iets anders uit.. Zijn er mensen die een andere (onzichtbare) oplossing voor dit probleem hebben? Want met enkel de haak bij de bumper durf ik niet te rijden. :roll:

alvast bedankt!
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door björn » zo 21 sep, 2008 09:26

ja de haak aan de voorkant gebruiken
en een 2e kap zoeken
daar de ondeste gedeelte uit slijpen en dan onder de andere maken
zo verleng je je motorkap en zie je je haak en chassis niet
of heb je wel een bumper er op zitten
en vind je de haak alleen niks
ik heb nog nooit problemen daar me gehad
kontroleer de haak afentoe en kijk goed met dicht doen of hij goed zit
dus dicht doen en dan ff treken of hij goed zit
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

André Post
Heavy user
Heavy user

Bericht door André Post » zo 21 sep, 2008 09:39

Ja, als de haak en het daarbij behorende deel van de motorkap goed is komt het echt niet los.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Tim Rozendaal » zo 21 sep, 2008 10:29

ja heb de bumper erop zitten, en kan niet nu nog een stuk aan mn kap lassen, die is net gelakt ;)

Maar dan zal ik even kijken hoe het allemaal komt te zitten, ik had nu zoiets van 'tsja die extra haken zitten er niet voor niets'
Alles is verder normaal dus ga nog geen dure aanschaffen :roll:

bedankt!

Skidder
Gebruiker
Gebruiker
Contacteer:

Bericht door Skidder » zo 21 sep, 2008 15:17

Hebben die haken er ooit origineel op gezeten? Ik ken het alleen uit de kitcar-wereld. Extra zekerheid dat je kap dichtblijft, zeker, maar ook strakker vast dus minder klepperen.

De Burton van mijn vader heeft (zoals volgens mij iedere auto tegenwoordig) zowel de klem aan de voorkant als een haak met een veer. Mocht de klem falen, dan hangt hij altijd nog aan die haak. Ben het wel met je eens dat de motorkapklem van een eend niet echt vertrouwen inboezemd, die van mij is wat krom...

Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » zo 21 sep, 2008 15:35

Tim Rozendaal schreef:Want met enkel de haak bij de bumper durf ik niet te rijden.
Bijna alle Eenden rijden met alleen de haak onder de bumper en ik heb er in ieder geval nog nooit problemen mee gehad. De haak heeft ook een veiligheid. Als je de kap voorzichtig sluit moet je twee klikken horen.
Dat de motorkap begint te klapperen als er een vrachtauto uit tegengestelde richting komt is normaal evenals een klapperend dak en dat de deuren gaan kieren als de airco klep openstaat.

Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Tim Rozendaal » zo 21 sep, 2008 16:30

Dan ga ik mij al steeds minder druk maken en even kijken hoe alles straks sluit. Wel lekker dan, hoef ik niet met van die lelijke dingen in de weer ;)

Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Tim Rozendaal » za 4 okt, 2008 16:05

Even een verlate update: vorige week de voorruit, zijruiten en de brievenbus gemonteerd. Ook het dakje zit erop en de deuren zijn al bijna klaar voor montage. Helaas heb ik nog geen chassisband maar dat wordt nu gehaald.. Ben net bezig geweest met het dashboard, dat is nu (bijna) klaar en dan gaat hopelijk de koets vandaag nog op het rollend gedeelte!

Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Tim Rozendaal » ma 13 okt, 2008 23:48

Heb zaterdag en vandaag weer lekker verder geklust!
De koets zit er inmiddels op, dash is af, alleen nog wat schutbord-dingetjes afmaken. Ook de deuren zitten erin (en helemaal af) en vandaag de motorkap erop geschoven(kon het niet laten).

Man man man ik ben echt blij met het resultaat, alles gaat relatief soepel en het is erg goed te doen! Nou moet ik niet te vroeg juichen, want ik ben nog lang niet klaar maar toch.

Fotos op http://www.mijnalbum.nl/Album=XDFRFIO6
(laatste=nieuwste)

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » di 14 okt, 2008 09:06

Ziet er weer strak uit in een prachtig kleurtje 8)
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Tim Rozendaal » do 25 dec, 2008 12:45

Zo. Weer even een opdatum:
Eh, niet veel nieuws maar de stoelen en bank zijn af, de hoedenplank is gemaakt en het dashboard is bekleed. De zonnekleppen moeten nog, maar dat heeft voor mij geen haast. Ik heb trouwens besloten de voor- en achterspatborden zwart te maken, ik denk dat niet een heel lelijk/vieze combi wordt. Misschien komt er dan nog zo'n dolly-sticker op de achterdeur maar dat heeft ook geen haast voor me. Ook een tijdje terug de boel gestart, en dat ging zonder problemen (de accu was alleen een beetje zwak) dus ik ben redelijk pleased.
Het staat nu alleen even stil, veel tentamens na de vakantie zorgen ervoor dat ik lekker 2 weken met m'n neus in de boeken zit..

Ik wens jullie ondertussen wel een fijne kersumus ;)

Tim

Tim Rozendaal
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Tim Rozendaal » zo 22 mar, 2009 11:44

Nieuwe update:
Lang stilgezeten, maar het gaat weer opgepakt worden!
Nou zit ik met het volgende probleem: ik heb 2 nieuwe voorspatborden gekocht en dit heb ik gisteren even geprobeerd te passen. Wat blijkt: de afstand tussen het onderste oog aan de koplambeugel en die aan de achterkant (bij de spatlap) is groter dan de oude spatborden! Het bovenste oog van d ekoplambeugel en de bovenste aan de koets passen wel beter.
Beetje vervelend wel, maar geen onoverkomelijk probleem natuurlijk. Heeft er iemand ervaring mee en tips hoe ik dit een beetje handig op kan lossen?

Wel leuk nieuws is dat m'n paps liever eendvelgen onder onze Burton heeft, dus ik waarschijnlijk een hele goede ruil kan doen en ik uiteindelijk op mooie sportvelgjes rondrij!!

Groeten!

Plaats reactie