Compressie A06/664 motor

Plaats reactie
CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Compressie A06/664 motor

Bericht door CitRoel » za 20 sep, 2008 17:21

Ik weet dat een A06/664 motor op RON95 kan lopen omdat de compressie verlaagd is. Op welke manier is dat gedaan? Alleen door de kop aan te passen of zou er ook verschil in de zuigers zitten?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 11:36

Bericht door BW » za 20 sep, 2008 17:56

de koppen ziin hetzelfde denk ik, het verschil zal in de zuigers of cilidners zitten

mvg

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » za 20 sep, 2008 17:57

Volgens mij zit het verschil in de zuigers. De koppen zijn volgens mij ook hetzelfde.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 20 sep, 2008 23:35

zuigers idd 7:1
meeste eenden 8:5
dyane/ami 9:1
visa 650 9:5

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » zo 21 sep, 2008 11:13

Oké weer wat geleerd. :D
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 22 sep, 2008 18:18

Inderdaad, niets op aan te vullen. Ik heb eens zitten kijken op mijn A06/664 (of was het nou 644?). In elk geval zo een S6 ding! Daar staat voor op het koelhuis en naast de carburateur nog een sticker met daarop de compressieverhouding 7:1.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » di 23 sep, 2008 18:31

Ik zal eens kijken als ik de mijne uit elkaar haal. Mijn huidige blokkie is niet meer zo fris, waarschijnlijk speling op de krukas. En de 664 verbruikt een beste slok olie (waarschijnlijk de afdichting van de zuigers) Nou dacht ik, als ik nou mijn cilinders op die 664 zet dan heb ik eigenlijk een 635 met snellere nokkenas... Of zit ik nou op een dwaalspoor?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Plaats reactie