Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
-
Charl
- Regelmatige poster

-
Contacteer:
Bericht
door Charl » wo 1 okt, 2008 11:40
Er schijnen nieuwe krukassen op de markt te zijn.
Inmiddels heb ik ook een prijs, 269,- alleen is de kwaliteit een onderwerp van discussie.
knip
Zijn er mensen die hier wat meer informatie over hebben?
De betreffende dealer vraag ik het niet ivm een verwacht gebrek aan objectiviteit (topassie, heb ik zelf ook!

)
Edit J.C. : De forumregels na levend heb ik een deel uit dit bericht moeten verwijderen.
-
Bartje
- Veelvuldig poster

-
Contacteer:
Bericht
door Bartje » wo 1 okt, 2008 12:50
Zonder link o.i.d. is het lastig praten.
Overigens heb ik geen ervaring met krukas revisie of gereviseerde krukassen. Ik heb alleen van oren zeggen dat het erg lastig is om een 2cv krukas te reviseren omdat hij inelkaar geperst is. Het is natuurlijk lastig om de delen na demontage heel precies terug inelkaar te persen, daarnaast wordt er bij het in en uit elkaar persen een klein beetje materiaal verwijdert, waardoor de passing na revisie niet meer zo strak is als origineel.
-
backfire
- Addicted user

-
Contacteer:
Bericht
door backfire » wo 1 okt, 2008 13:11
nieuw of gereviseerde, kwaliteit hoeft geen probleem te zijn, maar dan moet je wel weten waar ze gemaakt worden en met welke toleranties en materialen.
-
Charl
- Regelmatige poster

-
Contacteer:
Bericht
door Charl » wo 1 okt, 2008 13:12
Er zijn denk ik wel een aantal bedrijven in wie ik veel vertrouwen heb wat betreft revisie. Dit gaat alleen tegen inruil van de oude as en die komt door de ernst van de schade niet meer voor revisie in aanmerking.
Er is in het openingsstukje een gedeelte weggeknipt en zal nu zonder namen te noemen formuleren wat er stond.
Het schijnt dat de opdracht voor het maken van de as uit is gegaan van een bedrijf met een, wat ik gehoord heb niet erg goede reputatie.
Maar omdat het juist een vermoeden is vroeg ik me af of er mensen zijn die zeker weten wat de afkomst is en of ze degelijk in elkaar zitten.
Zo goed jeroen?

Laatst gewijzigd door
Charl op wo 1 okt, 2008 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Jeroen-citroen
- Moderator
Bericht
door Jeroen-citroen » wo 1 okt, 2008 13:21
Charl schreef:
Zo goed jeroen?

Helemaal goed. Bedankt
Voor diegene die namen willen weten is er de mogelijkheid om dit via P.M. aan Charl te vragen
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet
-
backfire
- Addicted user

-
Contacteer:
Bericht
door backfire » wo 1 okt, 2008 14:01
Bartje schreef:Zonder link o.i.d. is het lastig praten.
Overigens heb ik geen ervaring met krukas revisie of gereviseerde krukassen. Ik heb alleen van oren zeggen dat het erg lastig is om een 2cv krukas te reviseren omdat hij inelkaar geperst is. Het is natuurlijk lastig om de delen na demontage heel precies terug inelkaar te persen, daarnaast wordt er bij het in en uit elkaar persen een klein beetje materiaal verwijdert, waardoor de passing na revisie niet meer zo strak is als origineel.
In Schijndel zit een bedrijf die dat gewoon kan, doen dat al jaren. Vele tweecilinder motorfietsen hebben geperste krukassen en eencilinders ook. Die van mijn motorfiets is geperst en heeft zelfs naaldlagers in de drijfstangen, mooi voor als je 10.000 rpm' s wilt draaien
Het probleem is niet het persen, maar de juiste lagers, misschien een optie om deelbare drijfstangen te gebruiken.
-
Bartje
- Veelvuldig poster

-
Contacteer:
Bericht
door Bartje » wo 1 okt, 2008 14:35
backfire schreef:
In Schijndel zit een bedrijf die dat gewoon kan, doen dat al jaren.
Het probleem is niet het persen, maar de juiste lagers, misschien een optie om deelbare drijfstangen te gebruiken.
Okay dat bedrijf in Schijndel heb ik nooit van gehoort. Wel weet ik dat een
bepaalde eendenboer krukassen reviceerd c.q. laat reviseren. Ik kom wel eens bij deze toko voor wat onderdelen en heb in iedergeval een goed indruk, ze zijn vriendelijk en voor zo ver ik er iets van kan zeggen profesioneel.
[edit NP, gewijzigd mbt namen]
Deelbare drijfstangen heb ik ook wel eens aangedacht naar aanlijding van de vermeende moeilijkheid van in en uitelkaar persen. Je moet dan alleen wel eerst de oude verwijderen/wegzagen... dan kan je de krukas gewoon "normaal" slijpen. Alleen is het wel een dure oplossing omdat de drijfstangen opnieuw moeten worden ontworpen en gemaakt in relatief kleine aantallen.
-
Charl
- Regelmatige poster

-
Contacteer:
Bericht
door Charl » wo 1 okt, 2008 18:21
bij navraag bleek het nog niet zo zeker of het nou nieuw of revisie met inruil betrof, hij zou het navragen bij zijn leverancier, wordt dus vervolgd.
Ik vond wel een gloednieuwe in een duitse prijslijst voor 429,-
de kwaliteit: 'Nachbau – etwas schlechter als das Original, aber gut'
wie geinteresseerd is kan even een mailtje sturen, dan krijg je de link terug.
-
AZL57
- Addicted user

Bericht
door AZL57 » wo 1 okt, 2008 22:33
De EEEC is ook bezig met zo'n krukasrevisie projekt. Het eerste wat ze moeten doen is een zeer precieze mal maken waar de as onderdelen bij de montage in komen zodat er geen vibraties kunnen ontstaan door onnauwkeurige montage. Dit wordt wel gedaan voor de oudere motoren.
diverse Citroens, wat anders.
-
backfire
- Addicted user

-
Contacteer:
Bericht
door backfire » do 2 okt, 2008 17:44
Ik kan wel gokken waar die vandaan komt, in de UK rekenen ze 790 pond voor een nieuwe org. Maar ik vraag me af of er wel org ergens zijn?
-
Lelijke Eend
- Heavy user

Bericht
door Lelijke Eend » zo 5 okt, 2008 19:19
Zonder link, namen of wat dan ook kan je er natuurlijk niet fatsoenlijk over praten. Debiele forumregels.
Afblijven.
-
Tom Duckpower
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Tom Duckpower » zo 5 okt, 2008 19:23
Lelijke Eend schreef:Zonder link, namen of wat dan ook kan je er natuurlijk niet fatsoenlijk over praten. Debiele forumregels.
Ik zou zeggen, stuur een PB naar de topicstarter en je weet wie de leverancier is.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
Lelijke Eend
- Heavy user

Bericht
door Lelijke Eend » zo 5 okt, 2008 19:26
Dan kan je het dus net zo goed in dit topic zetten.
Afblijven.
-
Tom Duckpower
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Tom Duckpower » zo 5 okt, 2008 19:28
Nee, want dat is niet volgens de forumregels: geen reclame.
Zowel positief als negatief.
Einde discussie en back on topic.
Verdere berichten hierover zullen verwijderd worden.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
Charl
- Regelmatige poster

-
Contacteer:
Bericht
door Charl » zo 5 okt, 2008 23:03
Laatste nieuws.
De assen blijken niet moeite waard. Eén versie is afkomstig uit argentinie waar bij de montage van een oplage de drijfstangen vergeten waren.
Dat zegt genoeg over de zorgvuldigheid en controle waaronder metingen.
Als alles gecontroleerd wordt op toelaatbare toleranties en stabiliteit bijvoorbeeld moet toch opvallen dat er ergens iets niet klopt.
Wellicht is er nog een andere fabrikant en nog hoop maar ik begin er niet aan.