Ik vroeg me eens af wat voor bumpers er origineel op mijn '73 Dyane 6 Commercial horen. ik heb nu voor een zwarte bumper met grijze strip op (kunstof strip, geen stikker) en achter zit een grijze bumper met grijze strip.
op de dyane van mijn oom zitten chrome bumpers, ook erg mooi, maar ik vroeg me af wat erop hoort.
verder heb ik de strips wel gevonden op internet, maar die zijn voor een 2cv bumper, passen die ook op mijn dyane bumper? want de strips die er nu op zitten zijn overal gebarsten....
alvast bedankt maar weer.
bumpers
-
- Veelvuldig poster
Diezelfde vraag had ik ook bij Agent Oranje, daar zaten zowel de oude grijze bumpers en de chromen bumpers bij.
Omdat ik de grijze ook veel mooier vind heb ik die gemonteerd.
Voor de liefhebber : ik heb de chromen dus te koop.
Ik zag net in de nieuwe Citroexpert een blauwe dyane uit 75 ( meen ik) waar ook van die mooi grijze bumpers op zitten
Omdat ik de grijze ook veel mooier vind heb ik die gemonteerd.
Voor de liefhebber : ik heb de chromen dus te koop.
Ik zag net in de nieuwe Citroexpert een blauwe dyane uit 75 ( meen ik) waar ook van die mooi grijze bumpers op zitten
met eendige groeten,
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- De Forumbelg
Die in CitroExpert is van '72. Michiel, loop snel naar de krantenboer (integratie, knap he) en koop jezelf een CitroExpert. Martijn heeft voor een prachtig artikel gezorgd!
De plastic strip achteraan is hetzelfde als die van een 2cv, maar die vooraan is langer dan die van een 2cv. Moeilijk te vinden, een voorste van een Dyane. Ik heb dat opgelost door twee achterste te kopen en die te versnijden tot één voorste. De stukjes waar de strips doorgesneden zijn moffel je weg achter de stoters.
Nog even vermelden om géén nieuwe imitatiestrips te kopen, die zijn veel te donker en lijken zelfs in de mist niet op de originele Gris Rosé-strips...
Yannick
De plastic strip achteraan is hetzelfde als die van een 2cv, maar die vooraan is langer dan die van een 2cv. Moeilijk te vinden, een voorste van een Dyane. Ik heb dat opgelost door twee achterste te kopen en die te versnijden tot één voorste. De stukjes waar de strips doorgesneden zijn moffel je weg achter de stoters.
Nog even vermelden om géén nieuwe imitatiestrips te kopen, die zijn veel te donker en lijken zelfs in de mist niet op de originele Gris Rosé-strips...

Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963