benzinelucht en moeilijk starten

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

benzinelucht en moeilijk starten

Bericht door Bull Frog Bleu » ma 29 sep, 2008 13:58

Sindskort ruikt de motor naar benzine bij het starten en zo nu en dan tijdens het rijden.

Onsteking is laatst vernieuwd evenals de kleppen gesteld.

Bij het starten valt hij zo nu en dan uit en moet hij echt warm worden voordat hij lekker begint te rijden. Heel af en toe trekt hij ook wat trager dan de andere keer.

Lijkt wel iets van een accerleratiepompje ofzo maar kan het niet één twee drie achterhalen wat het is.

Wie weet wat het is
Citroén rolls better than a Rolls!

Steffan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 676
Lid geworden op: wo 3 mei, 2006 20:11
Locatie: Delft

Bericht door Steffan » ma 29 sep, 2008 14:24

misschien de carburateur?
even controleren op lekken

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5122
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 29 sep, 2008 15:46

hoogte vlotterniveau checken.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Duintje
Moderator
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 19:52
Locatie: Westland
Contacteer:

Bericht door Duintje » ma 29 sep, 2008 16:26

controleer of er geen scheurtjes in je benzineleiding zitten...

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » ma 29 sep, 2008 17:26

Kijk ook of de bougies vastzitten.
De ervaring leert dat kort voor er een bougie uitploft vaak benzinelucht geroken wordt.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » ma 29 sep, 2008 17:35

zoals eerder al genoemd, check je vlotterhoogte
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » do 2 okt, 2008 19:58

Scheurtjes in je benzineleiding zijn makkelijk te vinden. Laat iemand anders starten en als je ergens benzine ziet ontsnappen (het spuit er uit) dan heb je het lek.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 2 okt, 2008 21:39

Klinkt het meest als een carburateurprobleem. :!:

Als de motortemp hoger is en hij functioneert dan beter dan heeft het niet iets te maken met een lekke benzineleiding.

Ik zou eerst de carburateur helemaal reingen en, inderdaad, de vlotterhoogte checken.

Heb je enkelvoudige of een registercarburateur?

Greetz David

Plaats reactie