welk merk autolak?
welk merk autolak?
Ik wil mijn 2CV uit 68 opnieuw spuiten (blauw). Welk merk autolak raden jullie mij aan? Bedankt, groetjes Nikki
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik heb de Motip lak inderdaad zien staan in de winkel, niet nemen dus!
De Clowns-eend is verkocht. Inmiddels is het een hele mooie wit-groene "Krimpenerwaard Weidehof" eend geworden.. met heuze plastic eendjes op de motorkap!! Je herkent hem niet meer terug. Ik heb een "nieuw" exemplaar aangeschaft uit 1968. Officieel een AZ, maar met de koets van een 2CV. Leuke bijkomstigheid is dat het chassis en de bodemplaten van RVS zijn(koets jammergenoeg niet...). De koets is wel erg gaar dus we zijn al weer een aantal maandjes in de weer om er weer een fraai eendje van te maken! Vandaar mijn vraag omtrent de lak
De Clowns-eend is verkocht. Inmiddels is het een hele mooie wit-groene "Krimpenerwaard Weidehof" eend geworden.. met heuze plastic eendjes op de motorkap!! Je herkent hem niet meer terug. Ik heb een "nieuw" exemplaar aangeschaft uit 1968. Officieel een AZ, maar met de koets van een 2CV. Leuke bijkomstigheid is dat het chassis en de bodemplaten van RVS zijn(koets jammergenoeg niet...). De koets is wel erg gaar dus we zijn al weer een aantal maandjes in de weer om er weer een fraai eendje van te maken! Vandaar mijn vraag omtrent de lak

-
- Regelmatige poster
hoi nikkigioa
Nog even terug komend op je lak verhaal, wat wil je zelf spuiten? laten spuiten? En dan met spuitbusjes of een compressor? de lak waar ik het over heb kost ongeveer 50 euro per liter en moet met een compressor gespoten worden. Maar dit is echt een lak voor professioneel werk.
Natuurlijk kan je je eend ook met spuitbusjes spuiten, maar dan moet je niet het resultaat verwachten dat je krijgt bij een professionele autospuiter. Hoewel ik hele mooie resultaten gezien heb met de spuitbus.
groet Frank
Nog even terug komend op je lak verhaal, wat wil je zelf spuiten? laten spuiten? En dan met spuitbusjes of een compressor? de lak waar ik het over heb kost ongeveer 50 euro per liter en moet met een compressor gespoten worden. Maar dit is echt een lak voor professioneel werk.
Natuurlijk kan je je eend ook met spuitbusjes spuiten, maar dan moet je niet het resultaat verwachten dat je krijgt bij een professionele autospuiter. Hoewel ik hele mooie resultaten gezien heb met de spuitbus.
groet Frank
-
- Heavy user
Is waar, maar tussen je chassis en je koets zit als t goed is een soort tochtband. Geen idee hoe t spul heet, maar t is dus het beste te vergelijken met tochtband. Bij het monteren van de koets op het chassis de schroefjes n beetje vettig houden, en dan gaat de boel best lang mee, in ieder geval langer dan dat ze in de fabriek in frankrijk bedoeld hebben.Lelijke Eend schreef:RVS op gewoon staal is niet slim. Dan gaat 1 van beide sneller verrroesten ...
Hoi Frank! Mijn vriend gaat hem met de spuitbus spuiten. Hij heeft delen van zijn auto (Pontiac GTO 1970) met Motip spuitbussen gespoten met een erg mooi resultaat. Maar nu lees ik dat het snel verkleurd en niet benzinebestendig isFrank Munneke schreef:hoi nikkigioa
Nog even terug komend op je lak verhaal, wat wil je zelf spuiten? laten spuiten? En dan met spuitbusjes of een compressor?
groet Frank

In elk geval ben ik voorlopig nog wel even bezig met schuren en plekjes met zinkspray behandelen. Als ik hem in de grondverf zet welke kan ik dan het beste gebruiken? We zaten aan Hammerite te denken maar dat is nogal prijzig! Is gewone grondverf ook goed? Bedankt voor alle reacties trouwens!
Van extra roest door het RVS weet ik niks af... ben allang blij dat mijn chassis en bodemplaten niet meer wegroesten!!

-
- Regelmatige poster
hoi
Dat verkleuren en benzinebestendigheid gaat op voor alle niet 2k lakken (volgens mij) met een laag blanke lak etc kan je best een heel mooi resultaat behalen. Maar als je het goed wil doen regel dan een compressor en verfspuit en haal 2k lak. Dan moet je wel om denken met je grondlaag, een 2k lak gaat niet zomaar over een synthetische lak heen, laat je eens informeren bij de betere verfzaak (groothandel). Hammerite lijkt mij een slechte keus, die roestwerendheid spreekt mij niet zo aan. Laat je daarover gewoon informeren bij de verfzaak en neem iets als spuitplamuur of grondlak.
groet frank
Dat verkleuren en benzinebestendigheid gaat op voor alle niet 2k lakken (volgens mij) met een laag blanke lak etc kan je best een heel mooi resultaat behalen. Maar als je het goed wil doen regel dan een compressor en verfspuit en haal 2k lak. Dan moet je wel om denken met je grondlaag, een 2k lak gaat niet zomaar over een synthetische lak heen, laat je eens informeren bij de betere verfzaak (groothandel). Hammerite lijkt mij een slechte keus, die roestwerendheid spreekt mij niet zo aan. Laat je daarover gewoon informeren bij de verfzaak en neem iets als spuitplamuur of grondlak.
groet frank