inwendig reinigen motor
inwendig reinigen motor
Even een misschien wel rare vraag:
Ik ben bezig met een AM2 blok dat al tig jaar stilstaat en waarschijnlijk vol ingedroogde smurrie zit . Losse onderdelen zijn eraf, cilinders zijn gehoond, koppen worden gereviseerd enz., maar ik zie het nog niet zo zitten om het blok te splitsen. Is het mogelijk om de motor inwendig te reinigen door er bv een halve liter wasbenzine in de doen en dan een paar keer tornen en daarna weer aftappen?
Mvg, Jan
Ik ben bezig met een AM2 blok dat al tig jaar stilstaat en waarschijnlijk vol ingedroogde smurrie zit . Losse onderdelen zijn eraf, cilinders zijn gehoond, koppen worden gereviseerd enz., maar ik zie het nog niet zo zitten om het blok te splitsen. Is het mogelijk om de motor inwendig te reinigen door er bv een halve liter wasbenzine in de doen en dan een paar keer tornen en daarna weer aftappen?
Mvg, Jan
XM Ambiance 1991
2CV6 1982
ID 19B 1968
2CV6 1982
ID 19B 1968
In dit geval zou ik m toch echt splitsen. Als je goed oplet wat je doet dan is het echt niet moeilijk!
http://www.pixum.nl/viewalbum/id/2822649
Hier kun je e.e.a. vinden over mijn motorrevisie. Blok had 23 jaar stil gelegen in een schuurtje. Nu is ie als nieuw
http://www.pixum.nl/viewalbum/id/2822649
Hier kun je e.e.a. vinden over mijn motorrevisie. Blok had 23 jaar stil gelegen in een schuurtje. Nu is ie als nieuw

2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Re: inwendig reinigen motor
Hallo jan,JanO schreef:Even een misschien wel rare vraag:
Ik ben bezig met een AM2 blok dat al tig jaar stilstaat en waarschijnlijk vol ingedroogde smurrie zit . Losse onderdelen zijn eraf, cilinders zijn gehoond, koppen worden gereviseerd enz., maar ik zie het nog niet zo zitten om het blok te splitsen. Is het mogelijk om de motor inwendig te reinigen door er bv een halve liter wasbenzine in de doen en dan een paar keer tornen en daarna weer aftappen?
Mvg, Jan
Nu je al best hebt geïnvesteerd in je blok zou ik het splitsen.
In een blok dat al zolang stilstaat kan condens gaan vormen dat een (lichte vlieg)roest op je krukas en drijfstangen veroorzaakt. Dit is er goed af te poetsen.
De olie gaat indikken of zelfs een harde laag vormen. Met wasbenzine loop je het risico dat stukjes loskomen en kanaaltjes gaan verstoppen.
Meer dan tijd en een tube vloeibare pakking hoef het niet te kosten en je rijdt daarna met een blok dat je durft te vertrouwen. Waarvan je weet dat het goed is nagezien.
Succes.