De Grote Beurt

Iets gevonden met een eend in de hoofd- of bijrol?
Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » vr 10 okt, 2008 23:19

tja, het is beter dan de vorige 3 eenden die ze verneukt hebben.
Maar om hier nu de sahara mee in te gaan.
Ik zat ook vol verbazing te luisteren over 5500 euro reparaties en wat hebben ze gedaan, originele te koesteren deukjes weggewerkt en 2 plaatjes in de achterspatborden gelast, wat overgens er netjes uit zag, maar niet meer was dan lapwerk.

Spuitwerk met de deuren erin.....ik vraag mij af hoe het er binnen uit zag, net als het schutbord. En zeiden ze niet dat d emotor ook niet in orde was, nou weinig aan gedaan volgens mij.

Een eendenboer had wel nog even gesponsord zag ik in beeld.

Verder de basis wel redelijk bedacht, die kist achterin met die traanplaat, goed bedacht, vond dat geen gek idee, rotzooi moet je toch meenemen en dat kun je goed geveiligen voglens mij.
tentje en de beugels goed bedacht vond ik.

Kleur, tja parelmoer moet je van houden, grille is erg origineel gedaan, maar overalll

wat jammer dat ze hem niet weer beige nevada hebben gemaakt en die leuke bumpers en Chroomstripjes....zo zonde.

maar ja, eens zien of hij snel op marktplaats staat, ik had niet het idee dat ze er echt heel erg blij mee waren...

als je van een leuk origineeel jaren 70 eend naar een bling eend gaat..
[edit NP: naam eendenboer verwijderd]
groeten Flying Duckman

mooie foto van je auto? http://www.bloemendal-fotografie.nl

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » vr 10 okt, 2008 23:20

Jammer dat er zo negatief over wordt gedacht. Sja, saharaproof is hij niet nee, maar hij ziet er wel mooi uit! en als ik dat dan vergelijk met hoe ze de andere twee eendjes in de vorige series hadden toegetakeld is het zeker een vooruitgang. Ook jammer dat ze er geen 4x4 van hadden gemaakt (sahara-stijl, in het begin zeiden ze nog dat ze er ook een 4x4 van gingen maken). Toch wel een mooie nieuwe custom eend op de weg. Jammer alleen van die tent, maar die kun je er af schroeven

flower
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door flower » vr 10 okt, 2008 23:21

n de vorige series hadden toegetakeld is het zeker een vooruitgang
ik zou m vergelijken met het origineel en niet met ander broddelwerk
Ik kan mij hier echt kwaad over maken, ik hoop dat de eigenaren dit ooit lezen!
"Blijf met je poten van een mooie originele 73'er af!!"
vooral ook omdatie keihard en mooi was.....
Laatst gewijzigd door flower op vr 10 okt, 2008 23:24, 2 keer totaal gewijzigd.

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » vr 10 okt, 2008 23:23

Rossero schreef:vind toch wel dat ze grondig genoeg zijn!
Dat kan je niet menen :!: :!: :!:

Alleen maar uiterlijkheden :!:

greetz david

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » vr 10 okt, 2008 23:59

Schitterend front.. :?
Afbeelding
Toch een beetje heel erg jammer als ik dit er nog eens bij zet.
Afbeelding

En om hiermee de Sahara te doorkruisen?
Eerst even langs de RDW, het kenteken laten aanpassen vanwege een forse toename van het gewicht. Daarna langs een advocaat, kijken of er iemand aan te klagen valt wegens wanprestatie..

Meer platen: http://www.veronicatv.nl/web/show/id=233040/langid=43
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door tinouck » za 11 okt, 2008 03:11

Mjah Wat betreft de kleur die is wel bling inderdaad, vindt het niet echt passen op een '73-iger :?
ok beugels van de tent,afschuwelijk,maargoed het geheel kan eraf als het niet nodig is met tent te rijden.
inderdaad denk dat als je dichterbij kijkt dat het spuitwerk te wensen overlaat,DOE als je het doet dan ook ELK hoekje :!:
Traanplaat vondt ik op zich wel wat hebben maar nogmaals voor in een '73 :?:
Grilletje vondt ik Wél cool maar OOK NIET voor op een '73 doe dat dan bij een jonge eend :roll:
idee van het solarsysteem wel lache,stroom hebben ze in ieder geval genoeg,maar wat moet je met een koffiezetapparaat in de Sahara :P :?: :?:
bekleding WAT lelijk euch niet om aan te zien, had dan een mooie stof gekozen die afneembaar was maar 2 kleuren(nep?)leer? jakkes ordinair gezicht vondt ik het.
maarja al met al inderdaad niet zo heel erg verneukt als de Tupperwairbak van mental T :? :cry: Waarvoor nb nog een eend verdween naar de schroot ook(de eerst gevonden eend bleek te slecht) :?
ConClusie : inderdaad een WAARDELOOS programma
ok iets minder sinds die domme doos van een Y de M er niet meer is :P

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » za 11 okt, 2008 08:04

Beetje flauw dat de moderator de naam van de sponsorende eendenboer overal weggehaald heeft. :(

HIJ is degene die de keus gemaakt heeft zijn naam in beeld te brengen op de televisie.
Iedereen weet over wie het gaat. :lol:

Het is gewoon zijn, naar mijn mening, eigen stomme keuze om mee te werken. :(

Ik bedoel:
"als hij had nagedacht, had hij van tevoren kunnen snappen dat een dergelijk programma er nooit iets van zou bakken met een eend"

Daarom snap ik niet dat die naam weggehaald moet worden,
Maar ach:

hij komt toch regelmatig voorbij onder in beeld.......
(of is dat misschien de reden.....) :?: :?: :?:

greetz david

Punky: Zullen we dit onderwerp niet nogmaals aanhouden. je bent al lang genoeg lid van dit forum lijkt me om te weten waarom dit beleid zo is. Met name de laatste zin, steekt me dus heel erg, aangezien we hier al meerdere malen heel duidelijk in zijn geweest. Voor verdere vragen verwijs ik je naar de pb-functie.
Aanvulling Nosepicker: Ik ga er van uit dat iemand zelf een bewuste keuze maakt om al dan niet zijn medewerking te verlenen aan een programma en diegene hoeft dus niet in bescherming genomen te worden.
Ik neem het forum in bescherming als ik een naam van een eendenboer verwijder, niet een eendenboer.
Of zo'n eendenboer of onderdelenleverancier hier adverteert of niet doet voor mij niet ter zake.
Ten overvloede misschien, maar zie: http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=3057

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » za 11 okt, 2008 08:50

Ach positief is in ieder geval dat er weer een aparte eend bij is gekomen op de weg, zo moeten we het ook bekijken.
Dit past precies in de ziel van de 2CV, anders dan andere 2CV's en daarvoor hulde!

Ik vind die tent wel leuk gedaan eigenlijk!

Dus van mij uit zeg ik, leuk gedaan, niet supernetjes, maar wel apart dus dikke plus!

Voor het eerst sinds jaren weer een redelijke auto gebouwd!
groeten Flying Duckman

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » za 11 okt, 2008 09:00

het is nou eenmaal een visueel programma. dus, doen ze meer dingen die opvallen, dan bv die techinsch nodig zijn.

Voor het budget van de radio en laptop had ik toch het blok en bak na laten kijken, en voor het budget van de lak had ik de bodem laten verstevigen. Die tent op het dak is gewoon cool.

Ja, hij is wat top zwaar, maar vergeet niet dat er "gewoon" wegen lopen door de woestijn, het is geen dakar rally die ze gaan doen he. Ze zullen hier en daar best moeite hebben met hobbels en bobbels, maar ze rijden geen race.

Leuk is ook wel voor op vakantie, de navigatie set met alle mappen van europa als je naar Z/A gaat op vakantie, lol

Ik vind m leuk gebouwd, maar ik zou de rest van mijn leven bang zijn de deuren te hard dicht te gooien, omdat er dan opeens een deur van plamuur naast ligt ofzo.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » za 11 okt, 2008 09:05

Nou, ik vind dat je zoiets niet doet met een 73er .
En dan ook nog zeker niet met zo'n mooie gave originele.....
Een "raid" auto moet zo licht mogelijk zijn en een zo laag mogelijk zwaartepunt hebben en wat doen zij? Een tent op het dak en de auto volstouwen met overbodige zooi (maar ze hoeven dat natuurlijk niet mee te nemen naar Afrika)
Dat ze de Charleston lijn erin houden kan ik dan wel weer waarderen net zoals de grill, maar ze hadden hiervoor een jaren 80 Eend moeten gebruiken.
En dat ze zelfs de 3hoekje's geplamuurd hebben vond ik nog wel lachwekkend, wanneer valt dat eruit????
En dan overspuiten met de voorschermen en de 3hoekje's erop, geweldig broddelwerk.
En het ventilatiekleprubber was ook prachtig rood, de hele vertoning was weer eens de bevestiging dat het een hopeloos TV programma is waarbij het alleen maar telt dat het op TV mooi moet zijn!
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

gerard560
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door gerard560 » za 11 okt, 2008 09:34

kleuren en zo kon ik nog wel in meegaan dat viel mij nog wel mee
die rolkooi :cry: nee dank je

vroeg ik me nog iets af ze hebben er zoveel electronika in gestopt
maar ik weet inmiddels zelf hoe waterdicht een eend kan wezen
dus kan nooit erg lang meegaan :wink:

ik had ook van iemand begrepen die hem in het echt heeft gezien dat
er ook flink over de roest heen was gespoten

maar inderdaad vergeleken die bak van mental theo is deze
nog goed gelukt

gr gerard
en die zegt bhooeeeeuuuu ha ha ha

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » za 11 okt, 2008 10:01

Tent vind ik ook goed idee, is later met beugels er makkelijk af te halen, inderdaad jammer dat ze chassis niet sahara proof hebben gemaakt, zoals citroen dat ooit heeft aangegeven, daar is genoeg over te vinden.

In de sahara zou ik ook een goede stof preferreren boven leer/skai, dat wordt heet en plakt.

En jammer dat ze geen michelin MS banden genomen hebben, in het zand doen de huidige bandjes ook niks.

Ik sta ook elke keer versteld van de hoeveelheid plamuur die ze gebruiken voor het strak maken, dat was gewoon smeren.

Zelf zou ik de rolkooi gewoon binnen maken en deze aan de dakconstructie vastmaken, zodat je deze topslaper alsnog bovenop zou kunnen maken.

Maar goed ik heb het idee gehad, dat ze er deze keer niet veel tijd aan hebben besteed ten opzichte van andere auto´s. En laten we wel wezen, het is geen overhauling kwaliteit en budget.

Flying Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Flying Duckman » za 11 okt, 2008 10:46

Vergeet ook niet dat ze in principe maar 2 weken hebben om de auto op te knappen, dat is helemaal niet lang!
Dus dan blijft het al heel snel beperkt tot de buitenkant.
Ik vermoed trouwens dat ze in die 2 weken ook zo nog een paar andere auto's van deelnemers opknappen, dus dan blijft er weinig tijd over.

Ik heb ook erg gelachen om dat plamuren van die driehoekjes, de ventilatieklep had ik nog niet gezien.
groeten Flying Duckman

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » za 11 okt, 2008 13:30

Persoonlijk vind ik het idee achter deze eend wel leuk gevonden. Ok ik denk niet dat hij sahara proof is ,maar als je zo dom bent om je eend aan de grote beurt te geven met het idee dat dat wel zal lukken...............:roll:

Wat hebben ze wel gekregen: Een leuke eend om te zien (idd jammer voor een '73 er) en een lekkere topsleeper voor meetings in europa.
Als ze zelf dan nog een paar duizend euro erin steken wordt het nog wel wat :wink:

Al met al had het gewoon een mooi dans son jus (schrijf je dat zo ?) eendje moeten blijven.
Laatst gewijzigd door Jeroen-citroen op za 11 okt, 2008 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » za 11 okt, 2008 14:11

hoewel ik het programma niet gezien heb (alleen de foto's hier) weet je gewoon dat de kwaliteit ruk zal zijn. het is in de autoschadebranche redelijk normaal kilo's plamuur te gebruiken. ik heb een autoschadeherstelbedrijf naast me gehad in de loods... om te huilen!

maar wat betreft de uitvoering van de eend: ik vind het wel geslaagd voor een DGB verbouwing. tuurlijk voor geen meter geschikt om de sahara mee te berijden, maar die tent incl. beugels vind ik heel okay. grille is zelfs mooi.

tsja, een beetje zonde om hier zon nette eend voor op te offeren is het wel, maar goed, dat is de beslissing van die mensen geweest.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie