De 19e 2cv.NL forum trofee is gevonden bij Balloo (Dr) .

Alles wat te maken heeft met het spel rondom de 2cv.nl forum trofee

Moderator: Hanzzl69

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
Locatie: Groningen
Contacteer:

De 19e 2cv.NL forum trofee is gevonden bij Balloo (Dr) .

Bericht door Robbert. » zo 12 okt, 2008 00:34

Na 3 daagjes was het wel weer genoeg voor de trofee in Groningen.
Vandaag ben ik op pad gegaan; wat een MOOI WEER :shock:
Nu de 2e ronde nog maar net aan de gang is had ik een scala aan provincies in Nederland en Vlaanderen, om de trofee te verstoppen.

Aan de hand van een uitgebreid fotoverslag wil ik jullie naar de juiste plaats leiden. 68 foto's. 61 van mezelf ,6 uit archieven, jawel. Er wordt naast simpel speurwerk op google earth, ook wat historisch geografisch speurwerk verwacht, en in de "eerste ronde": landschapskennis.

In plaats van een rebus die in, min of meer, een keer naar de plaats leidt, wil ik opbouwende hints geven. Ik begrijp dat ik het niet meteen te moeilijk moet maken, met het oog op het grote gebied dat nu in feite aan kan worden gedaan.

De eerste stap is nu het achterhalen van de juiste provincie, en misschien al het gebied. Degene die zijn best doet (of dit gebied toevallig (her)kent - ik hoop het stiekem niet) komt al dichtbij de trofee. Je zou denk ik al snel een groot aantal mogelijke provincies uit kunnen sluiten na het zien van het verslag.

Ik kan alvast een paar geruststellende zaken prijsgeven: je hoeft geen schep mee, je hoeft niet- zoals ik- onder waterniveau te zoeken, je hoeft niet betaald te parkeren, niet door de modder, niet voor schut te staan voor mensen tijdens je zoekactie.

Dan komt hier het verslag, waarbij ik in eerste instantie een klein deel van de foto's gebruik waar de minste details op te zien zijn, en een plattegrondje. Iedereen: succes gewenst!!

Oja... ik hoop niet dat ik telkens met ja of nee hoef te reageren op opsommingen van mensen die gewoon een gokje wagen in de trant van "ligt hij hier in de buurt "

Het verslag:

Aan het begin van de middag vertrek ik. Waarvandaan? Niet vanuit Groningen. Jammer, niets hieruit te achterhalen. Om op het pad te komen waar de trofee verstopt ligt, meer dan genoeg koppelingen.
Ik kies ervoor om vanuit oostelijke richting plaats x te gaan.

Helaas... ondanks ontworpen voor boeren, zul je hier met de eend niet verder mogen/kunnen. Aan een eindje lopen ontkom je sowieso niet, niet vanuit het zuiden, westen, en noorden. Overigens wel allemaal mogelijk als route en allemaal even mooi maar zeer verschillend.
Afbeelding

Ik verlaat het dorpje.
Afbeelding

Deze ligt hier al jaren, en ligt niemand in de weg, dus waarom ook niet laten liggen?
Afbeelding

Hierna sla ik links af en verlaat ik de verharde weg. Toegegeven: het kan hier best modderig zijn, maar gelukkig vandaag niet! Ik hoop dat het de zoeker ook mee zal zitten.
Afbeelding

En dan na 30 meter kruis je het "pad" waar je rechts moet om de trofee te gaan zoeken. Gelukkig hoef ik hier nu niet meer met gevaar voor eigen leven over te steken, laat staan dit pad te bewandelen. In elk geval tot 1971 zou dat het geval zijn, tot 1978 was het alleen uitkijken om niet te struikelen. Maar daar is nu geen spoor meer van te vinden!
Afbeelding

Op de kruising dus rechtsaf en dit pad volgen voor ongeveer 100 meter.
Je loopt dan richting het westen.
Afbeelding

Als je iets te ver doorloopt zie je zowel links als rechts een moeras. Hier heet het echter anders. Ondanks dat de trofee maar op 20 meter hiervan ligt krijg je daar gelukkig geen natte voeten. Dit moeras zie je dus links als je te ver doorloopt en weer omdraait:
Afbeelding

Hier moet je zijn..
Afbeelding

Ga van het pad af aan de zuidzijde (je ontdekt dat je hoger liep dan het maaiveld)
Afbeelding

Een mooi doorkijkje. Nog 1 meter deze richting op en je bent bij de trofee.
Afbeelding

En daar is ie dan! Nog zichtbaar op z'n plaats.
Afbeelding
Afbeelding

...en minder zichtbaar. Veilig op een plaats waar (als er al iemand komt) niemand snel zal staan door de takken met doorns. Niet graven dus, alleen wat humus, bladeren en takjes wegnemen.
Afbeelding

Dit kan wel eens een handig herkenningspunt zijn. Hier links achter dus..
Afbeelding

2 meter verder dan de trofee, dus zuidwaarts, heb je naar links dit uitzicht:
Afbeelding

en ligt dit voor je:
Afbeelding

Nadat ik de trofee heb achter gelaten, vervolg ik m'n route (met mountainbike) nog richting het westen en noorden, om de omgeving vast te leggen, voor iemand die vanuit de andere richting gaat zoeken.

Daarover morgen meer!


Als laatste: in zo'n pittoresk landschap kom je natuurlijk veel van dit soort auto's tegen :)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Robbert. op wo 22 okt, 2008 20:07, 2 keer totaal gewijzigd.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » zo 12 okt, 2008 02:14

Het bos doet me erg denken aan het gooi, maar daar zijn geen plaatsen waar je tussen 1971 en 1978 zou kunnen struikelen.

Waar je dat wel kon, dat was in zuid bevelland, in zeeland, maar daar is dan weer geen bos te bekennen.

De enige plek waar het (voor zover google toereikend is) allebei is, dat is in westvlaanderen, kortrijk. Maar de kans daar een nederlandse AMI tegen te komen die zo te zien aan het genieten is van de schitterende zaterdag lijkt me sterk.

Is de geschiedenis op internet toereikend omtrend het gebruik van dat stuk bos tot 1971? En het wegnemen van de struikelblokken in 1978?

Poeh, mischien is het hier ook wel te laat voor... morgen weer een dag!

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » zo 12 okt, 2008 09:02

Leuk! hij is weer verstopt. Ik heb zelf nog niet eerder meegezocht, maar dat ga ik nu wel doen. De verslagen van de vorige speurtochten waren erg leuk om te volgen.

@Rossero; hoe vat jij dat struikelen op? Ik dacht zelf meer aan een militair oefenterrein.
Eend voor allen, allen voor eend..

Gebruikersavatar
Rollo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 apr, 2005 10:56
Contacteer:

Bericht door Rollo » zo 12 okt, 2008 09:18

Ik zit me suf te piekeren, ik moet de hele tijd denken aan de omgeving Bilthoven/Lage Vuursche.

Struikelen over een onbewaakte spoorwegovergang?
Eendloos........ Wel een C4 Picasso :-)
www.robdehaan.com

gerard560
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 316
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 22:09
Locatie: spijkenisse

Bericht door gerard560 » zo 12 okt, 2008 09:50

Willem2 schreef:@Rossero; hoe vat jij dat struikelen op? Ik dacht zelf meer aan een militair oefenterrein.
als ik hem op zon manier kan benaderen denk ik aan emmen
heel erg bosrijk ben zelf daar wel eens met het leger geweest
en licht ten oosten van het land
dus profincie drenthe geschatte plaats emmen

mvg gerard

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » zo 12 okt, 2008 10:37

Willem2 schreef: @Rossero; hoe vat jij dat struikelen op? Ik dacht zelf meer aan een militair oefenterrein.
Volgens robbert is er tegenwoordig in ieder geval geen spoor meer van te bekennen :wink:

Maar f dit nu een trammetje, stadsbus op rails, trein of kolenlijntje is, dat weet ik ook niet... is ook niet echt makkelijk te vinden op internet.

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Robbert. » zo 12 okt, 2008 11:38

Jullie gaan steeds meer in de goede richting!

Ik ga nu even bezig met het 2e deel van het verslag, zou gisteren een beetje te laat zijn geworden....
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

Gebruikersavatar
Rollo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 apr, 2005 10:56
Contacteer:

Bericht door Rollo » zo 12 okt, 2008 11:43

Als ik zeg bilthoven en zoek op spoor dan vind ik het volgende:

"Jarenlang liep er een spoorlijn van Bilthoven naar Zeist. Thans is er van die spoorlijn niet veel meer over, behalve dan nog een fietspad. Vroeger liep er een tweesporige lijn, totaal 6,9km lang. De lijn was eerst eigendom van de NBM, werd geexploiteerd door de NCS en vanaf 1927 door de SS. Wat nu Bilthoven heet was destijds De Bilt. Ik begin de wandeling in Bilthoven. Al wandelend kijk ik of er nog wat van de oude spoorlijn herkenbaar is in het landschap.

Eerst nog even wat data:
Opening 29 augustus 1901
Staking reizigersvervoer 5 januari 1941
Opheffing 28 mei 1972
Opbraak omstreek 1978.


En dat klopt met:

En dan na 30 meter kruis je het "pad" waar je rechts moet om de trofee te gaan zoeken. Gelukkig hoef ik hier nu niet meer met gevaar voor eigen leven over te steken, laat staan dit pad te bewandelen. In elk geval tot 1971 zou dat het geval zijn, tot 1978 was het alleen uitkijken om niet te struikelen. Maar daar is nu geen spoor meer van te vinden!

Weggehaald in 1978 en opgeheven in 1972, dus in 1971 nog aanwezig!

Ben ik warm Robbert?
Eendloos........ Wel een C4 Picasso :-)
www.robdehaan.com

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Robbert. » zo 12 okt, 2008 12:29

Gisteren heb ik beschreven hoe je de trofee kunt vinden vanuit oostelijke richting. Dit landschap is behoorlijk anders dan vanuit westelijke richting.

Degenen die in de buurt wonen in de dichtbij liggende stad, zullen vanaf deze kant komen. In het nu volgende gedeelte kom ik vanuit het noordwesten.

Je komt dan over een dijkje (echte dijken heb je niet in deze provincie, dus mensen uit het rivierengebied herkennen dit niet als zodanig... ook de sloten zijn hier meestal droog). Ga je even links dit bos in dan kom je onder andere een stukje van deze tegen:

Afbeelding
Afbeelding
... die je hier gelukkig nog niet hoeft over te steken.

Je loopt weer terug naar het dijkje waar je na 50 meter dit verdeelwerk tegenkomt. Geen gemaal inderdaad, een verdeelwerk. Volg de tip die de leuning vormt toch maar niet op...
Afbeelding

Je loopt wat verder naar het zuiden waar je dit dan rechts ziet:
Afbeelding

Deze brug ga je niet over, maar hier ga je links, over het houten bruggetje wat je hier ziet.
Afbeelding
Ook hier zou het er tot 30 jaar geleden anders uit hebben gezien. In elk geval zou ik dan hoger hebben gestaan bij het maken van de foto.

Je loopt nu dus weer oostwaarts, eigenlijk regelrecht naar de trofee.
We naderen weer bijna de plaats waar ik in het verslag van gisteren te ver was gelopen:
Afbeelding

Dit gebied heeft een bijzondere status. Hier kom je geen boeren meer tegen. Wel mooie uitzichten. Het land is hier meestal erg drassig. Ook zomers kun je hier niet door het gras zonder laarzen. Deze boom kom je veel tegen in dit gebied.
Afbeelding


Na een kleine klim naar boven kom je bij dit bankje. Achterom kijkend naar de bewandelde route:
Afbeelding
Bijzonder dat hier nog steeds weinig groen groeit op de strook in het verlengde van dit pad.

Ik draai me weer om en loop weer verder naar het oosten. Deze plaats hebben we eerder gezien. Hier staat een informatiepaneel:
Afbeelding

Ook hier is weer een kruising met het pad.
Afbeelding

Vanaf het paadje uit het zuiden kijk je zo naar de kruising:
Afbeelding

Als je dan weer richting de kruising loopt zie rechts dit zuidelijke moeras, want zoals eerder gezegd ligt zowel noordelijk als zuidelijk van pad een moeras.
Afbeelding

Je gaat hier weer het pad pad op waar je zoals gezegd de trofee vind zuidelijk. Dit is aan je rechterhand 20 meter na het passeren van het duidelijke moerasje.
Afbeelding

Mocht je nadat je de trofee hebt gevonden nog willen rondwandelen, dan heb je meer dan genoeg keuze. Geen doodsaaie stukken door alleen maar bos maar een afwisselend gebied.

Nog wat plaatjes, misschien ook bruikbaar als hint, van de omgeving:

Afbeelding
Deze hekken zie je hier veel.

De tekst op dit hek klopt wel voor de meeste stukken in dit gebied.
Afbeelding

Het pad kun je in ieder geval 10 kilometer richting het oosten wandelen.
Afbeelding
Afbeelding

Koeien zijn hier ook van de partij
Afbeelding

En nee het is niet België....
Afbeelding

Op circa 200 meter naar het zuidoosten van de troffe liggen deze heuvels in het bos. Of zijn het niet gewoon heuvels? De straat door dit bos is vernoemd naar deze bijzondere "heuvels".
Afbeelding

Een uitvalsweg van het dorpje waar de trofee het dichtst bij ligt. Verderop (2 km) kruis je het water uit een van de eerder foto's. Daar ben je dan inmiddels al ongeveer 40 meter gedaald.
Afbeelding

In een dorp iets verderop staat deze:
Afbeelding

Paddestoelen genoeg hier:
Afbeelding

Misschien is nu veel al een stuk duidelijker geworden!

Succes iedereen en wie vragen wil stellen is welkom! Geen makkelijke vragen aub.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Robbert. » zo 12 okt, 2008 12:33

Rollo schreef:Als ik zeg bilthoven en zoek op spoor dan vind ik het volgende:

"Jarenlang liep er een spoorlijn van Bilthoven naar Zeist. Thans is er van die spoorlijn niet veel meer over, behalve dan nog een fietspad. Vroeger liep er een tweesporige lijn, totaal 6,9km lang. De lijn was eerst eigendom van de NBM, werd geexploiteerd door de NCS en vanaf 1927 door de SS. Wat nu Bilthoven heet was destijds De Bilt. Ik begin de wandeling in Bilthoven. Al wandelend kijk ik of er nog wat van de oude spoorlijn herkenbaar is in het landschap.

Eerst nog even wat data:
Opening 29 augustus 1901
Staking reizigersvervoer 5 januari 1941
Opheffing 28 mei 1972
Opbraak omstreek 1978.


En dat klopt met:

En dan na 30 meter kruis je het "pad" waar je rechts moet om de trofee te gaan zoeken. Gelukkig hoef ik hier nu niet meer met gevaar voor eigen leven over te steken, laat staan dit pad te bewandelen. In elk geval tot 1971 zou dat het geval zijn, tot 1978 was het alleen uitkijken om niet te struikelen. Maar daar is nu geen spoor meer van te vinden!

Weggehaald in 1978 en opgeheven in 1972, dus in 1971 nog aanwezig!

Ben ik warm Robbert?

Alles is heel warm... en toch zit je er ver naast!
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

Gebruikersavatar
Rollo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 apr, 2005 10:56
Contacteer:

Bericht door Rollo » zo 12 okt, 2008 12:49

Dat moet haast wel deze molen zijn in Rolde:
Afbeelding
Eendloos........ Wel een C4 Picasso :-)
www.robdehaan.com

gerard560
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 316
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 22:09
Locatie: spijkenisse

Bericht door gerard560 » zo 12 okt, 2008 13:07

gelukkig geen kerk trauma`s

nu krijgen we een klap met de molenwiek

rollo snel gevonden !!!!

gr gerard

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » zo 12 okt, 2008 13:12

linkerkant paddo:
Afbeelding
Assen 5,8

Anderen 3,5
Eext 7,7
Gieten 10

voorkant paddo:
Afbeelding
Rolde 0,7

Balloo 0,8
Loon 2,8
Groningen 30
Gasteren 6,4

?? ja ?? :D

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » zo 12 okt, 2008 13:44

Ten westen ervan ligt de Roldermolenkamp (bouwland), ten zuidoosten het nog deels woeste Rolderveld (met twee venen), geflankeerd door het Westersche Veld van Rolde (zuiden; bouwland, grasland en enig bos en woeste grond). Tussen Rolde en Anderen (noordoosten) stroomt als onderdeel van de Drentsche Aa het Rolderdiep. De Rolderrug is een zandrug evenwijdig aan de Hondsrug; erop liggen Peize, Vries, Rolde, Grolloo, Schoonloo en Sleen.
Moerassen zijn in Drenthe venen.

Vanuit Rolde Google Earth bekeken. Je schrijft in je tweede stuk dat degenen die uit de dichtbij liggende stad komen van deze kant komen. Assen is de dichtsbijzijnde grote stad, vanuit n-w richting komend kom je hier uit:
Afbeelding
Sorry voor de onvaste lijnen, maar op zondagmiddag om 13.30 heb ik géén vaste hand.. ;)
1 = verdeelwerk, verder zuidelijk lopend over de meanderdijk langs de Drentse Aa, Deurzerdiep kom je bij een brug (= 2) die je niet moet oversteken, maar waar je naar links gaat, een houten brug over (= 3). Dan kom je op de Kampsheide.

Lauw?
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » zo 12 okt, 2008 13:46

Rossero, zit volgens mij in dezelfde hoek. Kampsheide ligt bij Balloo, het verdeelwerk is het verdeelwerk van Loon.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gesloten