-
supercees
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
Bericht
door supercees » do 3 jan, 2008 16:49
980080 schreef:Bedankt voor je uitgebreide beschrijving, ik ben erg benieuwd naar de foto's.
Nog 1 vraagje, hoe heb je de stroom zelf aangesloten?
Etienne
afgetakt van de constante plusdraad die naar het contactslot loopt. niet via contactslot gedaan omdat de ventilator wel wat stroom verbruikt. vergeten om hen uit te zetten doe je niet vanwege het geluid wat de blower maakt.
dus draad vanaf contactslot naar schakelaar, draad vanaf schakelaar door het schutbord naar de blower.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
supercees
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
Bericht
door supercees » do 3 jan, 2008 19:20
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
backfire
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
-
Contacteer:
Bericht
door backfire » do 3 jan, 2008 20:21
sjees Cees, das geen aanjager maar een stofzuiger, ding zal wel een kleine wervelstorm creeren zo
-
André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Bericht
door André Post » do 3 jan, 2008 20:25
Maar je gebruikt nu maar 1 kant?
Of ga je nog ergens een T of Y stuk inflansen om ook de rechterkant te gebruiken.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
supercees
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
Bericht
door supercees » do 3 jan, 2008 22:07
André Post schreef:Maar je gebruikt nu maar 1 kant?
Of ga je nog ergens een T of Y stuk inflansen om ook de rechterkant te gebruiken.
goed idee.
omdat de binnenkomende lucht niet heel warm is ga ik inderdaad ook de rechterslang met een y-stuk gebruiken, halveert de snelheid waarmee de lucht langs de uitlaat stroomt, dus zal deze warmer binnenkomen, denk ik, lijkt mij, in theorie in ieder geval dan.
update volgt.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » do 3 jan, 2008 22:11
Ik vermoed dat alle bochten ook een hoop tegenhoudt hoor.
Ik heb een blower in 1 van mijn slangen en dat wordt na een ritje al snel snik heet. Kachel staat ook vaak op halve kracht te draaien bij mij.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
supercees
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
Bericht
door supercees » do 3 jan, 2008 23:03
Punky schreef:Ik vermoed dat alle bochten ook een hoop tegenhoudt hoor.
Ik heb een blower in 1 van mijn slangen en dat wordt na een ritje al snel snik heet. Kachel staat ook vaak op halve kracht te draaien bij mij.
hoe doe je dat, op halve kracht? stand op je ventilator? of dimmerschakelaar?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » do 3 jan, 2008 23:15
kleppen in de kachelpotten in het midden zetten met de originele verstelmogelijkheid.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
supercees
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
Bericht
door supercees » do 3 jan, 2008 23:17
briljant!
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
980080
- Beginner
- Berichten: 38
- Lid geworden op: di 17 apr, 2007 15:47
- Locatie: breda
Bericht
door 980080 » vr 4 jan, 2008 08:22
Mooi werk Cees,
Bedankt ook voor de foto's, werkt verhelderend.
groet,
Etienne
-
gerrit v
- Beginner
- Berichten: 25
- Lid geworden op: wo 9 aug, 2006 23:09
- Locatie: Zevenaar
-
Contacteer:
Bericht
door gerrit v » ma 13 okt, 2008 11:38
Punky schreef:Ik vermoed dat alle bochten ook een hoop tegenhoudt hoor.
Ik heb een blower in 1 van mijn slangen en dat wordt na een ritje al snel snik heet. Kachel staat ook vaak op halve kracht te draaien bij mij.
@ Dolf,
Heb je dat blowertje als een standaard item gekocht of een passende op de computersloop gevonden?
Als het een standaard ding is, dan zou ik er graag wat meer van weten.......
alvast bedankt,
Gerrit
-
the Nosepicker
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Bericht
door the Nosepicker » ma 13 okt, 2008 12:26
Check deze link eens, op pag. 2 staan foto's van een zelfbouwaanjager geconstrueerd met een computerfan.
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=446 ... c&start=15
Zoeken op aanjager of blower levert een serie topics over dit nderwerp, ergens moet ook een buisventilator beschreven staan herinner ik me.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
-
André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Bericht
door André Post » ma 13 okt, 2008 12:50
Ik heb hier verschillende computerfan's liggen.
Grote, kleine, maar geen enkele levert een overtuigende flow.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
backfire
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
-
Contacteer:
Bericht
door backfire » ma 13 okt, 2008 12:51
gewoon bij conrad kijken naar buisventilator, die zullen er toch genoeg van zijn.
voorbeeld 1:
en dat voor 2 tientjes
ooops sorry dit is een 220v uitvoering.
-
gerrit v
- Beginner
- Berichten: 25
- Lid geworden op: wo 9 aug, 2006 23:09
- Locatie: Zevenaar
-
Contacteer:
Bericht
door gerrit v » ma 13 okt, 2008 22:19
backfire schreef:gewoon bij conrad kijken naar buisventilator, die zullen er toch genoeg van zijn.
voorbeeld 1:
en dat voor 2 tientjes
ooops sorry dit is een 220v uitvoering.
ik ga geloof ik maar 'ns voor de blower zoals supercees 'm heeft ingebouwd.
dat apparaat geeft een behoorlijke flow, althans op papier.
hij moet hierin... moeders vindt het te koud, tjah en wat doe je dan?