Ami-chassis onder een Eend?
Ami-chassis onder een Eend?
Net een Eend (erbij) gekocht met een rot chassis.
Begrijp ik het goed dan hebben diverse Eendbezitters het oude chassis vervangen door een Ami-chassis. i.p.v. een Eendchassis.
Klopt dat, en zo ja: wat is het voordeel daarvan?
Begrijp ik het goed dan hebben diverse Eendbezitters het oude chassis vervangen door een Ami-chassis. i.p.v. een Eendchassis.
Klopt dat, en zo ja: wat is het voordeel daarvan?
voordeel is dat een ami 8 chassis wat sterker is en van een vroeger bouwjaar. Dit betekent betere kwaliteit staal: minder nsle roesten. Echter Ami chassis kunnen ook goed roesten.
Én je bent waarschijnlijk langer bezig om alle aan te passen zodat het ami chassis goed past dan als je gewoon een goede kwaliteit vervangings chassis koopt......
en die zijn er wél, kosten iets in de orde van 800 euro maar dan hoef je niet over 5 jaar opnieuw te beginnen......
een ami heeft een smaller wielspoor achter, de veerpotten zijn dikker. Dus dat betekent zoweiso een andere as plaatsen en de bodemplaten van je koets aanpassen. Pak dan liever een roestvrij nieuw chassis en behandel die nog even extra zodat je verzekerd bent van lang plezier van je eend.....
Én je bent waarschijnlijk langer bezig om alle aan te passen zodat het ami chassis goed past dan als je gewoon een goede kwaliteit vervangings chassis koopt......
en die zijn er wél, kosten iets in de orde van 800 euro maar dan hoef je niet over 5 jaar opnieuw te beginnen......
een ami heeft een smaller wielspoor achter, de veerpotten zijn dikker. Dus dat betekent zoweiso een andere as plaatsen en de bodemplaten van je koets aanpassen. Pak dan liever een roestvrij nieuw chassis en behandel die nog even extra zodat je verzekerd bent van lang plezier van je eend.....
Ami 8 break
-
- Gebruiker
- Berichten: 108
- Lid geworden op: di 24 jun, 2008 18:54
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Ik was afgelopen zomer bij de RDW om mijn Eend te laten schouwen alvorens hem te gaan restaureren. Die man vertelde me dat dit tegenwoordig verplicht is omdat er in het verleden teveel fraude gepleegd werd met modern chassis (+motor) onder oude koets, met name in de Landrover / Mercedes hoek. Resultaat was een moderne auto maar toch belastingvrij (want Oldtimer).
Daar heeft de wetgever nu een stokje voor gestoken, met als nadeel dat wij Eendrijders (die chassis net zozeer als banden als een verbruiksartikel zien) dus ook alles 'volgens het boekje' moeten spelen. De beste man bij de RDW zei dat ze geen VINs inslaan in chassis waarvan niet vaststaat dat het origineel bij de auto hoort.
Ik zou zelf niet beginnen aan een chassis dat niet voor een Eend bedoeld is. Als het extra werk daargelaten, de RDW kan erg zeuren als je niet volgens hun regels speelt en dan kun je je mooie Eendje weer uitelkaar halen.
Ik zet er zelf een chassis van Der Fransoze onder, gegalvaniseerd en met TuV papieren mocht dat van de RDW wel. Wel zuinig zijn op de papieren...
Daar heeft de wetgever nu een stokje voor gestoken, met als nadeel dat wij Eendrijders (die chassis net zozeer als banden als een verbruiksartikel zien) dus ook alles 'volgens het boekje' moeten spelen. De beste man bij de RDW zei dat ze geen VINs inslaan in chassis waarvan niet vaststaat dat het origineel bij de auto hoort.
Ik zou zelf niet beginnen aan een chassis dat niet voor een Eend bedoeld is. Als het extra werk daargelaten, de RDW kan erg zeuren als je niet volgens hun regels speelt en dan kun je je mooie Eendje weer uitelkaar halen.
Ik zet er zelf een chassis van Der Fransoze onder, gegalvaniseerd en met TuV papieren mocht dat van de RDW wel. Wel zuinig zijn op de papieren...
Nee, het blijft een Ami!!die er als een eend uitzietEvan schreef:In essentie is het plaatsen van een eendekoets op een ami chassis met motor niets anders dan een koets ombouw. Dus dan heb je niets te maken met het opnieuw inslaan van nummers.....
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
ben mo enteel zelf bezig met omschreven ombouw, laat de rdw lekker voor wat het is, op kenteken staat ami8, aleen met een 2cv koets, er staat ook nergens in de wet hoe een ami8 of een 2cv eruit zou moeten zien..
goed voorbeeld voor zoiets zijn al die 4 x4 2cv's op samurai basis enzo, staan allemaalnog als suzuki e.d. op kenteken.
wat je aan moet passen aan een mai chassi icm 2cv koets :
- bodemplaten koets wijzigen ivm dikkere en langere veerpotten.
- voor de 2cv brandstoftank ontbreken een paar steuntjes op het chassis, deze eraan lassen.
-achteras ami is wat smaller, dus complete 2cv as of draagarmen gebruiken
- vooras stand stuurrondsel ami/2cv verschilt, waardoor stuurbuis niet zomaar past, dus 2cv vooras monteren.
ik heb voor een ami chassis gekozen, omdat ik dit voor weinig kon overnemen en deze de zwaardere veerpotten heeft, wat weer gunstig is met het oog op verlagen.
goed voorbeeld voor zoiets zijn al die 4 x4 2cv's op samurai basis enzo, staan allemaalnog als suzuki e.d. op kenteken.
wat je aan moet passen aan een mai chassi icm 2cv koets :
- bodemplaten koets wijzigen ivm dikkere en langere veerpotten.
- voor de 2cv brandstoftank ontbreken een paar steuntjes op het chassis, deze eraan lassen.
-achteras ami is wat smaller, dus complete 2cv as of draagarmen gebruiken
- vooras stand stuurrondsel ami/2cv verschilt, waardoor stuurbuis niet zomaar past, dus 2cv vooras monteren.
ik heb voor een ami chassis gekozen, omdat ik dit voor weinig kon overnemen en deze de zwaardere veerpotten heeft, wat weer gunstig is met het oog op verlagen.
Laatst gewijzigd door Patrick Hoskam op zo 19 okt, 2008 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum