buiten laten staan? (winter)

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Gesloten
Senne
Beginner
Beginner

buiten laten staan? (winter)

Bericht door Senne » wo 1 sep, 2004 14:48

Hoi,

Ik wil dolgraag een geitje kopen tegen de winter, maar is het verantwoord om deze buiten te laten staan?

Alvast bedankt

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » wo 1 sep, 2004 15:09

Dat hangt heel erg af van waar je woont en wat je in je Geitje hebt liggen. Woon je in een grote stad, en heb je een (mooie) radio in je Eend, dan loop je het risico dat je dakje open gesneden wordt en de radio er uit gejat wordt. Woon je in een rustig dorpje waar het niet de gewoonte is om wanneer men op vakantie is de deur op slot te draaien dan kan het gewoon.

Of je Geitje de weersinvloeden zal weerstaan is moeilijk te zeggen. Dit hangt onder andere af van hoe goed je raamrubbers aansluiten en wat de staat van de lak is van je Geitje. Mijn Eend is een clochard helaas en dat zie je ook, terwijl ik gehoord heb dat andere mensen hun Eend en HY gewoon op de parkeerplaats hebben staan en daar is geen spatje roest aan te vinden.
Afblijven.

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » do 2 sep, 2004 00:38

Volgens mij moet je er vooral mee rijden.
Stilstaan is roest! Mijn eend staat helaas ook altijd buiten maar ik rij er wekelijks een paar keer mee. De roest valt tot nu toe nog reuze mee. Gelukkig zijn er wel allerlei smeerseltjes, die ik dan ook dankbaar gebruik! En kleine plekjes niet groot laten worden.
Favoriete middel: Fertan!! Spuit het er op, reageert met roest, laten drogen en klaar ben je (verven kan daarna als je dat wilt).
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Bjorn » do 2 sep, 2004 09:10

Van stilstaan roest je eend niet veel. Maar als je 'm zeiknat weg zet is het wel wenselijk dat ie in de dagen erna weer lekker droog wordt gereden..
Buiten laten staan in de winter vind ik meestal niet zo'n probleem, een ritje door de pekel daarentegen destemeer... 2 weken een pak sneeuw op je auto is overigens ook niet aan te raden.

Gesloten