Van remtrommels naar schiven
Van remtrommels naar schiven
Waarschijnlijk een eerder gestelde vraag MAAR is het erg veel werk om je remtrommels te vervangen voor schijven. Ik heb nu schijven en kan een goede motor kopen met trommels duuuus
Laatst gewijzigd door Gerardo op di 21 okt, 2008 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
2cv6 speciale club 1987
AK400 1970
AK400 1970
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
het kan, maar is wel flink wat werk. makkelijker is versnellingsbak van motor halen, te koop zetten en schijvenbak er voor in de plaats kopen. anders moet je namelijk gaten boren en draad tappen om de remklauwen mee vast te zetten. secuur klusje, maar het is te doen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
hoe zit het nou?
heb je nu trommel
en wil je naar schijven
of heb je nu schijven
en wil je naar trommels!
ik zou zelf gewoon opzoek gaan naar een goede originle bak die bij je auto past, moter past inprincipe op alle bakken
de regel is:
oud tyoe bak (korte spline op prise as) meestal trommels, DIK vliegwiel met 3 vingerige koppeling
nieuw type bak (lange spline op priseas)
meestal schijven, Dun vliegwiel met moderne koppeling.
mocht je dus wat willen combineren moet je simpel weg je vliegwiel even overzetten met bijbehorende juiste koppeling.
het is nog best een karwij, helemaal als je van schijven naar trommels gaat ivm met handrem gedoe.....
dus hou het gewoon bij wat je had!!!
heb je nu trommel
en wil je naar schijven
of heb je nu schijven
en wil je naar trommels!
ik zou zelf gewoon opzoek gaan naar een goede originle bak die bij je auto past, moter past inprincipe op alle bakken
de regel is:
oud tyoe bak (korte spline op prise as) meestal trommels, DIK vliegwiel met 3 vingerige koppeling
nieuw type bak (lange spline op priseas)
meestal schijven, Dun vliegwiel met moderne koppeling.
mocht je dus wat willen combineren moet je simpel weg je vliegwiel even overzetten met bijbehorende juiste koppeling.
het is nog best een karwij, helemaal als je van schijven naar trommels gaat ivm met handrem gedoe.....
dus hou het gewoon bij wat je had!!!
Ik ben waarschijnlijk niet duidelijk geweest maar ik heb nu een motor met schijven in de eend maar de motor is aan vervanging toe, nu kon ik iets goed lopends kopen met trommels maar het is me eigenlijk wel duidelijk, om een hoop werk te besparen gewoon even verder zoeken naar een motor met schijven......in ieder geval bedankt voor de info
nu kan ik weer via iemand anders aan een motor met bak komen die nog in orde is maar heeft als geheel 15 jaar bij in de schuur gelegen?
nu kan ik weer via iemand anders aan een motor met bak komen die nog in orde is maar heeft als geheel 15 jaar bij in de schuur gelegen?
2cv6 speciale club 1987
AK400 1970
AK400 1970
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer:
-
- Gebruiker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: vr 12 sep, 2008 01:35
- Locatie: Oudelande
beste Gerardo
Als je een 2cv van 87 hebt, dan zit daar een s6 motor in.
Ik zou als ik jouw was die motor opknappen in plaats van een ouder type motor in bouwen , want als je een motor in gaat bouwen die al lang stilstaat , zal je hem toch open moeten maken om alle roest en corrosie te verwijderen
Als je een 2cv van 87 hebt, dan zit daar een s6 motor in.
Ik zou als ik jouw was die motor opknappen in plaats van een ouder type motor in bouwen , want als je een motor in gaat bouwen die al lang stilstaat , zal je hem toch open moeten maken om alle roest en corrosie te verwijderen
Houd het hoofd luchtgekoeld
Gerardo,Gerardo schreef:nu kan ik weer via iemand anders aan een motor met bak komen die nog in orde is maar heeft als geheel 15 jaar bij in de schuur gelegen?
Effe logisch denken: je gaat toch niet een motor die 15 jaar stil heeft gelegen gebruiken omdat ie toevallig schijven heeft


Denk aan:
- brilrubbers
- olievulpijp
- staat van de koppeling
- corrosie op diverse plaatsen (15 jaar in schuur!)
etc. etc.
Dus begin of helemaal goed en reviseer een blok met bak en schijven of zoek een korte termijn oplossing en koop iets waarvan je de staat kent en/of de verkoper kunt vertrouwen.
Of je nu beginner bent of niet bedenk eerst wat je wilt en maak dan een plan. Je kunt er eerst een vervangend blokje inzetten en, ondertussen lekker rustig aan, het 15 jaar oude blokje mooi reviseren.
Is een leuke ervaring en met behulp van dit forum en de vele eendspecialisten goed te doen.
Motortje heeft dan niet zo veel geheimen meer voor je en je hobby wordt alleen maar leuker.

In ieder geval succes gewenst met al je afwegingen!
Greetz David
TBTB schreef:Volgens mij heb je dat probleem inderdaad. Op zich is er niets mis met trommels. Als ze maar goed zijn. Het is natuurlijk ok een optieom de voorremmen te reviseren. Dan zijn ze gewoon prima.
Ik heb zelf toch echt liever schijfjes voor, remt naar mijn mening toch effe beter en onderhoud vind ik echt veel makkelijker.
Ook het stellen van de handrem bijvoorbeeld.
Maar ach ieder z'n ding natuurlijk


Greetz David