Van remtrommels naar schiven

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Gerardo
Beginner
Beginner
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 16 jul, 2008 15:38
Locatie: Beverwijk

Van remtrommels naar schiven

Bericht door Gerardo » di 21 okt, 2008 08:30

Waarschijnlijk een eerder gestelde vraag MAAR is het erg veel werk om je remtrommels te vervangen voor schijven. Ik heb nu schijven en kan een goede motor kopen met trommels duuuus
Laatst gewijzigd door Gerardo op di 21 okt, 2008 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
2cv6 speciale club 1987
AK400 1970

Gerardo
Beginner
Beginner
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 16 jul, 2008 15:38
Locatie: Beverwijk

Bericht door Gerardo » di 21 okt, 2008 08:31

met trommels bedoel ik uiteraard..
2cv6 speciale club 1987
AK400 1970

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » di 21 okt, 2008 09:44

Als je even bij je eerste bericht de edit knop gebruikt kun je gewoon je tekst zelf aanpassen.
Ik weet niet of je nu trommels hebt en schijven wilt of andersom
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Gerardo
Beginner
Beginner
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 16 jul, 2008 15:38
Locatie: Beverwijk

Bericht door Gerardo » di 21 okt, 2008 09:58

Bedankt.......ben nog niet helemaal thuis in de wereld van 2cv maar ik heb nu schijven in de eend en kan een motor en bak kopen met trommels alleen zijn schijven volgens mij betrouwbaarder dus dacht het dan over te gaan zetten
2cv6 speciale club 1987
AK400 1970

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 21 okt, 2008 10:26

het kan, maar is wel flink wat werk. makkelijker is versnellingsbak van motor halen, te koop zetten en schijvenbak er voor in de plaats kopen. anders moet je namelijk gaten boren en draad tappen om de remklauwen mee vast te zetten. secuur klusje, maar het is te doen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 21 okt, 2008 12:23

Zit je ook niet met een dot4 en LHM verschil?
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 21 okt, 2008 12:33

Volgens mij heb je dat probleem inderdaad. Op zich is er niets mis met trommels. Als ze maar goed zijn. Het is natuurlijk ok een optieom de voorremmen te reviseren. Dan zijn ze gewoon prima.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 21 okt, 2008 13:36

hoe zit het nou?

heb je nu trommel
en wil je naar schijven

of heb je nu schijven
en wil je naar trommels!

ik zou zelf gewoon opzoek gaan naar een goede originle bak die bij je auto past, moter past inprincipe op alle bakken

de regel is:
oud tyoe bak (korte spline op prise as) meestal trommels, DIK vliegwiel met 3 vingerige koppeling

nieuw type bak (lange spline op priseas)
meestal schijven, Dun vliegwiel met moderne koppeling.

mocht je dus wat willen combineren moet je simpel weg je vliegwiel even overzetten met bijbehorende juiste koppeling.



het is nog best een karwij, helemaal als je van schijven naar trommels gaat ivm met handrem gedoe.....


dus hou het gewoon bij wat je had!!!

Gerardo
Beginner
Beginner
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 16 jul, 2008 15:38
Locatie: Beverwijk

Bericht door Gerardo » di 21 okt, 2008 23:22

Ik ben waarschijnlijk niet duidelijk geweest maar ik heb nu een motor met schijven in de eend maar de motor is aan vervanging toe, nu kon ik iets goed lopends kopen met trommels maar het is me eigenlijk wel duidelijk, om een hoop werk te besparen gewoon even verder zoeken naar een motor met schijven......in ieder geval bedankt voor de info

nu kan ik weer via iemand anders aan een motor met bak komen die nog in orde is maar heeft als geheel 15 jaar bij in de schuur gelegen?
2cv6 speciale club 1987
AK400 1970

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » di 21 okt, 2008 23:43

Misschien heb ik ergens iets gemist, maar waarom hang je niet gewoon de goede motor die je met trommelbak kan kopen voor de schijvenbak?
1977 Mehari

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » di 21 okt, 2008 23:51

Inderdaad, de motor hangt met amper vier bouten aan je versnellingsbak vast. Als je klapraampje stuk is vervang je toch ook niet je hele deur?

Gerardo
Beginner
Beginner
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 16 jul, 2008 15:38
Locatie: Beverwijk

Bericht door Gerardo » wo 22 okt, 2008 00:04

nee inderdaad maar daarom staat er bij mij nog 'Beginner' maar zoals Ramon ook al aangaf het eea past op elkaar.......

maar ik ga toch maar voor de zekerheid is kijken bij motor en bak die al een tijd ligt te rusten
2cv6 speciale club 1987
AK400 1970

Cilinderkop
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 12 sep, 2008 01:35
Locatie: Oudelande

Bericht door Cilinderkop » wo 22 okt, 2008 00:42

beste Gerardo
Als je een 2cv van 87 hebt, dan zit daar een s6 motor in.
Ik zou als ik jouw was die motor opknappen in plaats van een ouder type motor in bouwen , want als je een motor in gaat bouwen die al lang stilstaat , zal je hem toch open moeten maken om alle roest en corrosie te verwijderen
Houd het hoofd luchtgekoeld

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » wo 22 okt, 2008 08:21

Gerardo schreef:nu kan ik weer via iemand anders aan een motor met bak komen die nog in orde is maar heeft als geheel 15 jaar bij in de schuur gelegen?
Gerardo,

Effe logisch denken: je gaat toch niet een motor die 15 jaar stil heeft gelegen gebruiken omdat ie toevallig schijven heeft :?: :?:

Denk aan:
- brilrubbers
- olievulpijp
- staat van de koppeling
- corrosie op diverse plaatsen (15 jaar in schuur!)
etc. etc.

Dus begin of helemaal goed en reviseer een blok met bak en schijven of zoek een korte termijn oplossing en koop iets waarvan je de staat kent en/of de verkoper kunt vertrouwen.

Of je nu beginner bent of niet bedenk eerst wat je wilt en maak dan een plan. Je kunt er eerst een vervangend blokje inzetten en, ondertussen lekker rustig aan, het 15 jaar oude blokje mooi reviseren.
Is een leuke ervaring en met behulp van dit forum en de vele eendspecialisten goed te doen.
Motortje heeft dan niet zo veel geheimen meer voor je en je hobby wordt alleen maar leuker. :)

In ieder geval succes gewenst met al je afwegingen!

Greetz David

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » wo 22 okt, 2008 08:27

TB schreef:Volgens mij heb je dat probleem inderdaad. Op zich is er niets mis met trommels. Als ze maar goed zijn. Het is natuurlijk ok een optieom de voorremmen te reviseren. Dan zijn ze gewoon prima.
TB

Ik heb zelf toch echt liever schijfjes voor, remt naar mijn mening toch effe beter en onderhoud vind ik echt veel makkelijker.
Ook het stellen van de handrem bijvoorbeeld.

Maar ach ieder z'n ding natuurlijk :lol: :lol:

Greetz David

Plaats reactie