Van remtrommels naar schiven

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » wo 22 okt, 2008 09:45

Gerardo schreef:Ik ben waarschijnlijk niet duidelijk geweest maar ik heb nu een motor met schijven in de eend maar de motor is aan vervanging toe, nu kon ik iets goed lopends kopen met trommels maar het is me eigenlijk wel duidelijk, om een hoop werk te besparen gewoon even verder zoeken naar een motor met schijven......in ieder geval bedankt voor de info
je schrijft: motor is aan vervanging toe. heb je daar iemand naar laten kijken dan? het zijn je eigen woorden dat je een beginner bent (en daar is nix mis mee, dat waren we allemaal) maar dan vraag ik mij af hoe je weet/denkt dat de motor aan vervanging toe is? wie weet is er alleen iets slecht afgesteld of alleen een onderdeel wat vervangen moet worden?

wat zijn de klachten?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gerardo
Beginner
Beginner

Bericht door Gerardo » wo 22 okt, 2008 10:00

Hoe maak je in godsnaam zo'n ...Schreef: aan?

Maar het idee van David staat me ook wel aan......tis nog even een drempel maar om een tijdelijke oplossing te zoeken en die al 15 jaar ligt te rusten zelf uit elkaar te halen en op te knappen......ik wil ook graag meer leren en inderdaad hulp zat op het forum.[/quote][/list]
2cv6 speciale club 1987
AK400 1970

Gerardo
Beginner
Beginner

Bericht door Gerardo » wo 22 okt, 2008 10:08

De klachten zijn dat er uitlaat gassen via de kachel naar binnen komt, weinig trekkracht (vergeleken met andere gereden eenden).....ik heb me laten vertellen dat dat door lekkende cilinderkoppen komt.

Bak maakt een geluid alsof de koppelingplaten op zijn (wat niet zo blijkt te zijn) alleen in zun 4 is alles stil onder de motorkap.....ik heb me laten vertellen dat dat aan lagers of zoiets ligt.

Overigens is het een motor en bak uit een club van 86 en geen S6.
2cv6 speciale club 1987
AK400 1970

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » wo 22 okt, 2008 10:43

Gerardo schreef:De klachten zijn dat er uitlaat gassen via de kachel naar binnen komt, weinig trekkracht (vergeleken met andere gereden eenden).....ik heb me laten vertellen dat dat door lekkende cilinderkoppen komt.
klopt, maar das een kwestie van koppen natrekken met een moment sleutel. weinig trekkracht kan (oa) komen door verkeerd afgestelde kleppen/ontsteking, slechte afstelling carb of weinig compressie wat dan weer veroorzaakt kan worden door slijtage van zuigers/veren/cilinder en/of versleten of slecht afgestelde kleppen
Gerardo schreef:Bak maakt een geluid alsof de koppelingplaten op zijn (wat niet zo blijkt te zijn) alleen in zun 4 is alles stil onder de motorkap.....ik heb me laten vertellen dat dat aan lagers of zoiets ligt.
ander bak regelen is dan wel wijs. ik heb zelf laatst een bak laten reviseren (of eigenlijk een gereviseerde bak gekocht, voor 225e. was misschien een laag bedrag door connecties, maar laat dat 300 kosten, heb je wel een gereviseerde. ook weet ik iemand die bakken reviseert en deze ook aanpast op sneller optrekken (er is veel mogelijk wb wensen qua optrekken, kracht etc)

Gerardo
Beginner
Beginner

Bericht door Gerardo » wo 22 okt, 2008 10:52

Ik heb de koppen al een keer laten natrekken en strakker kon niet...

het gaat mij niet zozeer om de trekkracht, das nou het leuke van de 2cv geen haast hebben, maar meer een teken dat het niet in orde is

maar over de gereviseerde bak gesproken, lever je dan je oude in
2cv6 speciale club 1987
AK400 1970

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 22 okt, 2008 11:26

mmmh volgens mij kun je net zo goed nieuw cilinder setje kopen met nieuwe pakkingen. Kop na kijken en eventueel kleppen slijpen. Volgens mij heeft Gerard ook heel vaak aangegeven wat de juiste manier van het vastzetten van het spruitstuk is. Als je dat niet goed doet blijft het lekken.

Carburateur ook maar een beurtje geven.

Versnellingsbak zou ik ook laten nakijken, waarschijnlijk ben je uiteindelijk goedkoper uit, want met gebruikte bak weet je ook niet hoeveel km's deze er op heeft zitten. Het blijft tenslotte allemaal oud spul.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » wo 22 okt, 2008 11:56

ik ben het met backfire eens. wel even eerst compressie meten voor je gaat vervangen. en natuurlijk zorgen dat alles goed is afgesteld (daar begin je mee)

en nee, voor dat bedrag heb ik mijn bak niet ingeleverd. helaas heb ik zo 123 geen adres/tel no. omdat het allemaal via via is gegaan

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 22 okt, 2008 12:16

gewoon de cilinders opnieuw inslijpen op de koppen!

dit werkt heel goed, bij mijn ami ook gedaan en weg alle elende

Gerardo
Beginner
Beginner

Bericht door Gerardo » vr 24 okt, 2008 22:18

het verhaal gaat een andere wending krijgen, ik ga morgen hoogst waarschijnlijk een eend kopen die niet door de keuring is gekomen maar waarvan motor en bak nog goed lopen

als het wat is neem ik um mee pluk um kaal en de rest weer aanbieden voor degene die wat zoekt
2cv6 speciale club 1987
AK400 1970

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » za 25 okt, 2008 11:27

Welja, zo deden ze dat twintig jaar geleden ook.

Omdat er toen nog genoeg waren.

Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Gerardo
Beginner
Beginner

Bericht door Gerardo » wo 29 okt, 2008 22:04

En inderdaad afgelopen zaterdag een 2cv gekocht die echt niet meer te redden valt MAAR waarvan motor en bak nog in orde zijn........
2cv6 speciale club 1987
AK400 1970

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » wo 29 okt, 2008 22:38

Yannick schreef:Welja, zo deden ze dat twintig jaar geleden ook.

Yannick
nu zijn er ook nog genoeg.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » za 1 nov, 2008 20:47

supercees schreef:
Yannick schreef:Welja, zo deden ze dat twintig jaar geleden ook.

Yannick
nu zijn er ook nog genoeg.
Nou het begint toch aardig dunner te worden. :?
Ben het niet helemaal met je eens.

Greetz David

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » za 1 nov, 2008 20:56

Gerardo schreef:Hoe maak je in godsnaam zo'n ...Schreef: aan?
Door op de quote knop onder het bericht dat je wil quoten te drukken.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Plaats reactie