Komend weekeinde ga ik een AZ van 1957 bekijken. Hij staat al enige jaren stil. Aangezien er geen accu in zit ben ik daar naar opzoek. Welke type Accu moet er in een AZ van 1957 en waar zijn deze te koop in omgeving Maastricht.
mvg
Ruud Mensink
Welke accu in een AZ van 1957
-
- Beginner
Inderdaad, het kan zijn dat er roest in het spruitstuk ontstaat. Bij starten van de motor loop je het risico dat die roest in de verbrandingskamer terecht komt. Dit kan dus je kleppen etc. beschadigen.
Ik hoor ook weleens mensen die een blokje na 5 of 6 jaar probleemloos starten, maar het is niet geheel zonder risico.
Ik hoor ook weleens mensen die een blokje na 5 of 6 jaar probleemloos starten, maar het is niet geheel zonder risico.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Voor de AZ zul je een 6 volt accu nodig hebben.
Maar zoals al gezegd kun je beter eerst het spruitstuk verwijderen en schoonmaken en controleren of er geen roest-schilfers bij in/uitlaart op de kleppen liggen voor de motor rond te draaien.
Voor de accu zou je Citro-advies in Heerlen eens kunnen bellen.
Maar zoals al gezegd kun je beter eerst het spruitstuk verwijderen en schoonmaken en controleren of er geen roest-schilfers bij in/uitlaart op de kleppen liggen voor de motor rond te draaien.
Voor de accu zou je Citro-advies in Heerlen eens kunnen bellen.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987