mijn az AC135 (gris claire) ?
-
- Gebruiker
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di 26 jun, 2007 21:58
- Locatie: gelderland
- Contacteer:
mijn az AC135 (gris claire) ?
Hallo allemaal,
Ongeveer een jaar geleden stond ik op dit forum als" vragen over mijn 2cv az uit 63`" eend met indentiteits crisis.
Nu ver gevorderd met de restauratie moet ik de kleur gaan bepalen en dat is erg moeilijk.Spuiten kan maar 1 keer en ik wil er zeker van zijn dat het de kleur is die ik mooi vind.!
Nu heb ik een foto gevonden waarop de kleur erg mooi is, volgens mij is het gewoon ac135 gris claire, maar omdat hij binnen staat valt het wat donkerder uit.
Deze foto heb ik geplaats op mijn website :
http://2cv.zikle.nl/ac135
Hopenlijk kan iemand mij helpen met de exacte kleur van deze 2cv.
tevens zou ik de kleur van de velgen willen weten.
Ook andere kleurcodes die hier op lijken zijn welkom.
groetjes Marc tv ( 2cv az 63`) (eerst groen/toen beige/ maar nu....?)
Ongeveer een jaar geleden stond ik op dit forum als" vragen over mijn 2cv az uit 63`" eend met indentiteits crisis.
Nu ver gevorderd met de restauratie moet ik de kleur gaan bepalen en dat is erg moeilijk.Spuiten kan maar 1 keer en ik wil er zeker van zijn dat het de kleur is die ik mooi vind.!
Nu heb ik een foto gevonden waarop de kleur erg mooi is, volgens mij is het gewoon ac135 gris claire, maar omdat hij binnen staat valt het wat donkerder uit.
Deze foto heb ik geplaats op mijn website :
http://2cv.zikle.nl/ac135
Hopenlijk kan iemand mij helpen met de exacte kleur van deze 2cv.
tevens zou ik de kleur van de velgen willen weten.
Ook andere kleurcodes die hier op lijken zijn welkom.
groetjes Marc tv ( 2cv az 63`) (eerst groen/toen beige/ maar nu....?)
Gr. Marc
2cv az 1963
2cv6 special 1981
peugot 306 break 2002
2cv az 1963
2cv6 special 1981
peugot 306 break 2002
-
- Gebruiker
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di 26 jun, 2007 21:58
- Locatie: gelderland
- Contacteer:
a ha, het begint al duidelijk te worden waarom ik verschil heb gezien.
ac132 is het zelfde als ac135, alleen hooglans of satijn maakt iets uit.
de wielen waren in de jaren vijftig Ivoir AC 123 of
AC140 gris rose en later AC136 gris satine.
Zal eens kijken wat het verschil in wielkleur is.(Ik ga de oude type gebruiken 16" (400mm) dus ook de oude kleur.)
Bedankt !
ac132 is het zelfde als ac135, alleen hooglans of satijn maakt iets uit.
de wielen waren in de jaren vijftig Ivoir AC 123 of
AC140 gris rose en later AC136 gris satine.
Zal eens kijken wat het verschil in wielkleur is.(Ik ga de oude type gebruiken 16" (400mm) dus ook de oude kleur.)
Bedankt !
Gr. Marc
2cv az 1963
2cv6 special 1981
peugot 306 break 2002
2cv az 1963
2cv6 special 1981
peugot 306 break 2002
De oude kleur voor de velgen is Ivoir AC123. Tractions hadden ook die kleur velgen. Begin jaren 60 werd het gris rosé, daarna gris satine en in de jaren 70 werd het weer gris rosé tot en met de laatste eenden.
Het grijs van de auto is Gris AC132
Over de naam is onduidelijkheid; het wordt wel eens gris clair genoemd en het krijgt wel eens het nummer AC135.
Voor Franse eenden was er geen keus in die tijd.
Of je een kleur glans of mat laat mengen maakt voor de kleurnummer niet uit, dat is je eigen keuze. Is de eend niet superstrak valt dat meer op met een glanslak... Om het ingewikkeld te maken, als je een aantal eenden naast elkaar zet die AC132 zijn gespoten in de afgelopen paar jaar zie je verschil in de grijstint. Dat heeft oa te maken met de soort en merk lak die men gebruikt. Daarnaast was de autolak vroeger iets anders dan nu. Toen was het een celluloselak en nu vaak 2 componentenlak. De uitstraling is anders.
Succes, puzzelen is leuk maar een Vijftiger jaren AZ uit Frankrijk heet niet veel oplossingen.
Maaarrrr 400 velgen zijn super, dat maakt de wagen zoveel mooier en het rijdt fantastisch. Het is naast de ribbelkap, het allermooiste aan een oude eend!
Het grijs van de auto is Gris AC132
Over de naam is onduidelijkheid; het wordt wel eens gris clair genoemd en het krijgt wel eens het nummer AC135.
Voor Franse eenden was er geen keus in die tijd.
Of je een kleur glans of mat laat mengen maakt voor de kleurnummer niet uit, dat is je eigen keuze. Is de eend niet superstrak valt dat meer op met een glanslak... Om het ingewikkeld te maken, als je een aantal eenden naast elkaar zet die AC132 zijn gespoten in de afgelopen paar jaar zie je verschil in de grijstint. Dat heeft oa te maken met de soort en merk lak die men gebruikt. Daarnaast was de autolak vroeger iets anders dan nu. Toen was het een celluloselak en nu vaak 2 componentenlak. De uitstraling is anders.
Succes, puzzelen is leuk maar een Vijftiger jaren AZ uit Frankrijk heet niet veel oplossingen.
Maaarrrr 400 velgen zijn super, dat maakt de wagen zoveel mooier en het rijdt fantastisch. Het is naast de ribbelkap, het allermooiste aan een oude eend!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1460
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
- Locatie: Citroville
- Contacteer:
-
- Gebruiker
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di 26 jun, 2007 21:58
- Locatie: gelderland
- Contacteer:
Nou, vanmorgen badend in het zweet wakker geworden, Het word toch geen grijs!
ac132 is gewoon grijs en niet het grijs van de foto waar het zo mooi op lijkt.
Mijn auto word dus ook niet super orgineel, maar dat was hij toch al niet.
Hij word diep donker blaauw wat ik eigenlijk van het begin af aan al in mijn hoofd had. De 16" velgen kan ik daarbij niet gebruiken omdat, ik er dan chromen wieldoppen op doe .
tja......
ac132 is gewoon grijs en niet het grijs van de foto waar het zo mooi op lijkt.
Mijn auto word dus ook niet super orgineel, maar dat was hij toch al niet.
Hij word diep donker blaauw wat ik eigenlijk van het begin af aan al in mijn hoofd had. De 16" velgen kan ik daarbij niet gebruiken omdat, ik er dan chromen wieldoppen op doe .
tja......
Gr. Marc
2cv az 1963
2cv6 special 1981
peugot 306 break 2002
2cv az 1963
2cv6 special 1981
peugot 306 break 2002
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Waarom kan je de 400's niet gebruiken dan? Centraal gat (laten) maken, plaatje met schroefdraad erachter en dan mooie accessoirewieldoppen uit die tijd zoeken. Als je 380-velgen met gewone wieldoppen gaat monteren wordt het geheel wel een beetje fout. Uiteindelijk zie je zelf wel dat dat niet klopt.
Yannick
Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Die mensen moeten niet moeilijk doen, zo zeldzaam is zo'n velg ook weer niet he. Zoals ik het uitlegde deden ze het gewoon in Vorst voor de AL en opvolgers en deden ze het ook in Frankrijk toen als er accessoires gemonteerd werden. Is historisch gezien volledig correct, als je er mooie oude dopjes op monteert natuurlijk.
Het scheelt misschien maar 2,5 cm maar het is wel een wereld van verschil.
Yannick
Het scheelt misschien maar 2,5 cm maar het is wel een wereld van verschil.
Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963